هماندیشی مدیران آموزش و پرورش رشت با دبیر شورای سیاستگذاری سما گیلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ایرج قربانینژاد مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 رشت در این نشست با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش متولی تصمیمگیری تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: «این آمادگی وجود دارد تا زمینه های استفاده از ظرفیت ها و زمینه های همکاری طرفین در همه ابعاد آموزشی، پژوهشی، پرورشی و فرهنگی گسترش یابد.»
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت هم اظهار کرد: «مدارس سما واحد رشت به عنوان الگوی مدارس غیرانتفاعی استان مطرح است.»
علیرضا نجیب با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس از اهمیت ویژهای برخوردار است، گفت: «گروههای آموزشی در ایجاد انگیزه تحصیلی در دانشآموزان و انگیزه تدریس در همکاران به عنوان موتور محرکه آموزش وپرورش نقش بهسزایی دارند.»
دبیر شورای نظارت و ارزشیابی سما گیلان نیز با بیان اینکه این نشست فرصت مغتنمی برای همکاری و تبادل تجربه فیمابین سما و آموزش و پرورش است، اظهار کرد: «روزی نیست که سما برای ایران اسلامی افتخار کسب نکند.»
رحمت علی صابری حقایق زیرساخت، گروههای آموزشی و روششناسی را سه رکن اساسی در مدرسه داری عنوان کرد و افزود: «درصدد هستیم برای ارتقای سما هر سه ضلع این مثلث را ارتقا دهیم و نیازمند کمک فکری هستیم و هدف تشکیل شورای راهبردی در سما بر همین مبنا بوده است.»
صابری افزود: «در سال جاری در حوزه کیفیت آموزشی سطح ارزیابی را کوتاه مدت کردیم و به سه ماه تقلیل دادیم و در پایان آذر یک خودارزیابی در حوزههای مختلف آموزشی، پرورشی، پژوهشی و فرهنگی از مجموعه سما انجام خواهد شد.»
معاون سما واحد رشت ادامه داد: «در حوزه زیرساخت کارهای مقطعی را رها کردیم بهطوری که هزینههایی که در تابستان سال جاری برای تغیرات در مدارس انجام شد با سالهای گذشته متفاوت بود.»
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان فرهنگ اقامه نماز و قرآن، تمرکز بر ادبیات فارسی، توجه به تربیت روح و جسم از طریق اجرای طرح سلامت، ورزش تخصصی و توجه به محیط زیست، تکنولوژی اطلاعات و هوشمندسازی مدارس، توسعه مهارت و کارآفرینی و توسعه زبان بینالملل را محورهای ششگانه سما عنوان کرد.
انتهای پیام/