۱۵/ اسفند /۱۴۰۳
11:39 14 / 02 /1394
صادقی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

تشکیل ستادهای جذب در مدارس و آموزشکده سما واحد علی‌آباد/ هر رشته یک مهارت با رویکرد تجاری‌سازی

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد علی‌آباد کتول، تشکیل ستادهای جذب دانشجو و دانش‌آموز در مدارس و آموزشکده با رویکرد شناخت فرصت های جدید را در راستای سیاست‌های محوری در خصوص آینده این واحد آموزشی دانست.

علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، گزارشی از فعالیت های سما واحد علی آباد کتول در بعد آموزشی و پژوهشی و فرهنگی مدارس و آموزشکده فنی و حرفه ای ارائه و اظهار کرد: از آنجائی که معاون سما در جایگاه سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه موظف است ایفای نقش کند، ایجاد وحدت و همدلی در کارکنان سما و آموزشکده از سیاست های محوری است که این همدلی اثرات قابل توجهی در جذب دانشجو و دانش آموز داشته است به گونه ای که در آموزشکده بالغ بر ۷۵۰ دانشجو و در مدارس آمار ۷۰۰ نفر است.


وی با توجه به افزایش شهریه برای تأمین مخارج مدارس و جلوگیری از زیان احتمالی خاطرنشان کرد: این مهم محقق شد و مدارس بدون زیان را در سال گذشته پشت سر گذاشتیم؛ موسسه زبان سما هم بالغ بر ۳۷۰ زبان آموز دارد و بخش قابل توجهی از حقوق حوزه معاونت را پرداخت می کند.


صادقی، اجرای طرح پشتیبان که روند تحصیلی و تربیتی دانش آموزان را حتی در منزل کنترل می کند را از دیگر فعالیت های سما واحد علی آباد کتول عنوان کرد و ادامه داد: تأسیس مدرسه قرآنی سما که بالغ بر ۱۲۰ قرآن آموز دارد و در کل کشور چنین مدرسه ای که بصورت فوق برنامه با اخذ شهریه باشد، وجود ندارد و اجرای مناسبت های مذهبی و انقلابی در تمامی مدارس و آموزشکده و اجرای مراسم نماز جماعت و زیارت عاشورا و جشن ها و... از فعالیت‌های ما در سال گذشته است.


به گفته رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد علی‌آباد کتول، برگزاری کلاس های آموزش خانواده و ...، جذب مشاوران روانشناسی در مدارس و آموزشکده با توجه به معضلات اخلاقی و فرهنگی خصوصاً فرزندانی که پدران و مادران مطلقه شده اند که آمار آنان روز به روز بیشتر می شود و جلوگیری از آفات و اختلاف روحی و روانی دانش آموزان، نظارت مستمر خصوصاً در مراسم صبحگاه مدارس و آموزشکده سما جهت نظارت در نظم مدارس و آموزشکده و آسیب شناسی با شاخص های کیفیت و مهارت و نشاط در سال گذشته در ادامه نشست های شورای معلمین و انجمن اولیاء و تبیین فرصت ها برای برنامه سال آتی ار دیگر کارکردهای این واحد آموزشی در سال گذشته است.


وی سیاست های محوری در خصوص آینده این واحد آموزشی را یادآور شد و به آنا گفت: ارتقاء کیفیت بر اساس بسته آموزشی فرهنگی و پژوهشی مدون معلمین و دبیران هر پایه با لحاظ فن آوری روز با رویکرد خدمات برتر به مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان، توسعه نشاط با رویکرد توجه به عزت نفس دانش آموزان و احصاء کردن برنامه های اعتماد به نفس در قالب فعالیت های ورزشی و فرهنگی، خصوصاً اردوها و تعمیم و گسترش آموزش خانواده و مهارت های یک سری برنامه های آسیب زا در مدارس که منشاء در خانه و خانواده دارد از جمله این سیاست ها برای آینده است.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد علی‌آباد کتول ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی و تربیتی روانی و معرفی آسیب ها و اختلالات دانش آموزی در راستای شناخت بهتر ابعاد ذهنی و روانی دانش آموزان و ارتقاء EQ (هوش هیجانی)، تدوین برنامه های مهارتی در شاخه های مهارت های ارتباطی و روابط بین فردی، مهارت های زندگی و مهارت های فنی و حرفه ای توسط خود معلمان و همکاران و ادامه، حفظ و نگه‌داری سیاست های گذشته در زمینه ایجاد وحدت و همدلی و ... از دیگر برنامه‌های آینده این واحد آموزشی است.


صادقی، تشکیل ستادهای جذب دانشجو و دانش آموز در مدارس و آموزشکده با رویکرد شناخت فرصت های جدید، غنی سازی جلسات شوراهای تصمیم گیری و تعمیم سازی با رویکرد موضوعات مهم و برتر و تأثیرگذار در حل موضوعات مبتلا به و کاربردی (شورای اداری و مالی – پژوهشی – فرهنگی و ...) تدوین سیاست های مهارت محور و ادامه روند هر رشته یک مهارت با رویکرد تجاری سازی و تولید درآمد، ثبت نام زودهنگام در مدارس قبل از خرداد و اخذ شهریه دانش آموزان بصورت یکجا با توجه به هماهنگی با بانک های عامل، توسعه مدرسه قرآنی سما، آموزشگاه علمی سما و موسسه زبان های خارجی سما و توجه به کاهش هزینه های غیرضروری در مجموعه سما با همکاری خود افراد با توجه به افزایش های مکرر و تحمیل هزینه های غیرمنتظره را از برنامه‌های آینده خود عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر