دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 11:28
معاون شهردار تهران از آخرین آمار تصادفات پایتخت خبر داد

دو کشته و ۴۰ مجروح در هر ۲۴ ساعت/ تلفن همراه به عامل جدید حوادث رانندگی تبدیل شده است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از کشته شدن روزانه 2 نفر و مجروح شدن ۴۰ نفر در اثر حوادث رانندگی خبر داد و گفت: تلفن همراه به عامل جدید حوادث رانندگی تبدیل شده است.
کد خبر : 13303

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام این خبر افزود: متأسفانه استفاده از تلفن همراه به عنوان یک رفتار پر خطر در رانندگی رو به افزایش است و بسیاری از رانندگان به ویژه جوانان هنگام رانندگی در حال صحبت کردن با گوشی موبایل خود بوده یا در حین رانندگی مشغول نوشتن و ارسال یا دریافت و خواندن‌ پیام هستند که به این ترتیب حواس آن‌ها کاملا پرت شده و نه تنها جان خود، بلکه جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازند.


وی با تأکید بر اینکه در تهران روزانه دو نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۴۰ تا ۵۰ نفر نیز مجروح و مصدوم می‌شوند، تصریح کرد: ریشه بسیاری از این تصادفات و تلفات ناشی از آن، رفتارهای غلط ترافیکی از جمله استفاد از تلفن همراه هنگام رانندگی است.


وی اضافه کرد: همچنین توجه نکردن به جلو از سوی رانندگان و راکبانی که مشغول صحبت با تلفن همراه هستند، سهم عمده‌ای در ایجاد تصادفات دارد و استفاده از این وسیله حتی در بین راکبان موتورسیکلت نیز شیوع دارد و بسیاری از جوانان موتورسوار با یک دست با گوشی موبایل صحبت می‌کنند و با دست دیگر فرمان موتورسیکلت را کنترل می‌کنند که بسیار خطرناک است.


کاهش ۸۰ درصدی تلفات عابران پیاده با رعایت گذرگاه عابر پیاده


معاون شهردار تهران با بیان اینکه تصادفات رانندگی هر سال بالغ بر ده‌ها هزار میلیارد تومان خسارت‌های مستقیم بر جای می‌گذارد، اظهار کرد: بر همین اساس در اجرای طرح «خط سفید» بر حرکت بین خطوط تأکید داریم زیرا رانندگانی که در خط خود حرکت نمی‌کنند، جان خویش و دیگران را به خطر می‌اندازند.


وی افزود: همچنین در این طرح، مواردی مانند رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و رعایت فاصله جانبی با خودروهای کناری از جمله موارد مورد تأکید است و متأسفانه بی‌توجهی به جلو، نه تنها جان سواره‌‌ها، بلکه جان پیاده‌ها را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد.


تشکری هاشمی گفت: امروزه ۵۰ درصد از تلفات ترافیکی تهران را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که بخش قابل توجهی از این تلفات به شتاب و عجله در رانندگی و نداشتن صبر و گذشت هنگام رانندگی بر می‌گردد.


تشکری هاشمی با بیان اینکه برخی اعلام می‌کنند کودکان باید به بزرگ‌تر‌ها آموزش دهند که باوری اشتباه است، یادآور شد: این بزرگ‌تر‌ها هستند که باید به کودکان آموزش داده و به اصطلاح برای آن‌ها بزرگ‌تری کنند.


وی تصریح کرد: در رفتارهای ترافیکی، پدر‌ها و مادر‌ها و رانندگان سرویس مدارس باید الگوی کودکان و دانش‌آموزان باشند و اگر بزرگ‌تر‌ها قانون را رعایت کنند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم فرزندانمان نیز در آینده به قوانین و مقررات احترام گذاشته و حقوق همنوعان خود را مراعات ‌کنند.


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هنگام رانندگی باید همه هوش و حواسمان به رانندگی معطوف باشد و تحت تأثیر اندک رانندگانی که با رفتارهای پر خطر خویش، اعصاب و روان دیگران را به هم می‌ریزند و سلامت خود و سایران را به خطر می‌اندازند، قرار نگیریم، یادآور شد: گذرگاه‌ عابر پیاده به منزله نوار مرزی، حائل و حریم پیاده‌هاست و عابران پیاده باید بتوانند در کمال آرامش و با ایمنی کامل از این گذرگاه رد شوند و البته عابران پیاده نیز صرفا باید از پل‌های هوایی یا گذرگاه‌های عابر پیاده عبور کنند که در این صورت، می‌توانیم امیدوار باشیم که تلفات عابران پیاده تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تشکری هاشمی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب