دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 12:31
رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در پاسخ به آنا:

زنان حتما نباید کار دولتی داشته باشند!

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با بیان اینکه برای اشتغال زنان حتما نباید آنها را در بخش دولتی به کار گرفت، افزود: با استعدادسنجی و ظرفیت‌یابی می‌توان بیشترین کمک را به ایجاد اشتغال زنان در کشور کرد.
کد خبر : 12918

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، فهیمه فیروزفر در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص استخدام در بخش دولتی و سهم ناچیز زنان در بخشنامه ارائه شده برای استخدام، گفت: باید توجه داشت که ما انسان هستیم و بنابراین نمی‌توان برای همه انسان‌ها الگوی زندگی یکسانی انتخاب کرذ.


وی افزود: برای توانمندسازی زنان و به خصوص زنان سرپرست خانوار نمی‌توان از یک الگوی مشخص استفاده کرد و تصور کرد که فقط با استخدام این زنان در بخش‌های دولتی می‌توان به زندگی آنان سروسامان داد.


فیروزفر تاکید کرد: بر همین اساس و با این باور، همه تلاش ما در ستاد توانمندسازی زنان خانوار این است که با استعدادیابی این زنان بتوانیم برای آنان ایجاد شغل کنیم.


رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید با استفاده از روش‌های مختلف برای زنان امنیت شغلی ایجاد کرد، گفت: تجربه نشان داده است که در بخش خصوصی زنان بیشتر از بخش‌ دولتی خوش می‌درخشند و به همین علت ما نیز با همکاری این بخش توانسته‌ایم ظرفیت‌های شغلی را برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کنیم که بیشتر بر اساس علایق آنان استوار است.


وی با طرح این پرسش که چرا باید تا این اندازه واردات سنگ داشته باشیم در حالی که زمین‌های کشورمان پر از سنگ‌های ارزشمند است که می‌تواند به زیورآلات تبدیل شود، افزود: عده‌ای تصور می‌کنند فقط در همان زمینه‌ای که تحصیل کرده یا مدرکی گرفته‌اند می‌توانند فعالیت داشته باشند در صورتی که می‌توان در کار دیگری موفق بود و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ما این موضوع را ثابت کرده‌اند.


فیروزفر تصریح کرد: هنر ما نیازسنجی و استعدادیابی است تا بتوانیم زنان سرپرست خانوار را در کارهایی که به آن علاقمند هستند مشغول کنیم اما کار ما فقط به زنان ختم نمی‌شود و بر اساس گفته شهردار تهران، وظیفه ما یاری خانواده‌های نیازمند در مقیاس یک یکم است، یعنی به همه اعضای خانواده آسیب‌دیده در طرح ما کمک می‌شود. به عنوان مثال آموزش تعمیر آسانسور برای فرزندان پسر این خانواده‌ها در چندین دوره را برگزار کرده و اکنون بسیاری از آنان مشغول به کار شده‌اند.


از 5 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری، 700 نفر همسر معتاد دارند


وی همچنین از آسیب‌شناسی خانواده‌های زنان سرپرست خانوار و کمک به افرادی که همسر معتاد داشته یا احتمال درگیری دیگر افراد خانواده‌شان وجود دارد خبر داد و گفت: از 5 هزار زن سرپرست خانواری که در سامانه ما ثبت‌نام کرده‌اند حدود 700 نفر همسر معتاد دارند که مطمئنا این آمار خیلی کمتر از چیزی است که در واقعیت وجود دارد و ما به این زنان نیز کمک می‌کنیم.


فیروزفر در ادامه این نشست با تاکید بر «کرامت انسانی» در برخورد با افراد جامعه گفت: نگاه ما در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به این زنان و حتی کسانی که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند این است که همه ما چه فقیر و چه غنی و حتی درگیر اعتیاد، انسان و برابر هستیم و فقط با این نگاه است که می‌توان به نیازمندان کمک کرد.


وی همچنین از اجرای آخرین مرحله چکاب سلامت زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در این دوره با چکاب 800 نفر، کل 5 هزار زن سرپرست خانواری که در سامانه ما هستند چکاب شده‌اند و نتیجه آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.


رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران همچنین یادآور شد: بازارچه‌های فصلی شهرداری برای زنان سرپرست خانوار همچنان برپاست و سالانه حدود 200 بازارچه در تهران از سوی این ستاد برگزار می‌شود که در آن تولیدات زنان سرپرست خانوار به فروش می‌رسد.


سامانه ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به متروپلیس می‌رود


در ادامه این نشست فیروزفر از برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جمع‌آوری اطلاعات زنان سرپرست خانوار که از سوی این ستاد ایجاد شده به متروپلیس خبر داد و گفت: به علت تجربه موفقی که در این زمینه داشته‌ایم متروپلیس خواسته تا دو هفته آینده کارگاهی به دو زبان فارسی و انگلیسی و با موضوع زنان و جوانان در این خصوص برگزار کنیم.


رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران افزود: همچنین این سامانه مورد استقبال استانداری‌های سراسر کشور قرار گفته و بنا شده تا در استان‌ها نیز برای جمع‌آوری اطلاعات زنان سرپرست خانوار مورد استفاده قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب