دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1395 - 16:49
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

اجرای سند تحول بنیادین باید اولویت کاری وزیر آموزش و پرورش باشد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید اجرای سند تحول بنیادین و نهایی کردن زیرنظام‌ها باشد.
کد خبر : 128537

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایرنا، علی باقرزاده در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی، افزود: به دنبال اجرایی کردن سند تحول نظام بنیادین و نهایی کردن زیرنظام‌ها، ماموریت مهم دیگر وزیر باید اجرای سند برنامه درسی ملی مصوب دولت باشد.


وی گفت: برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین الزاماتی باید در نظر گرفت که می‌توان به تامین منابع مالی مناسب، مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها، همچنین عناصر و ارکان جامعه به ویژه رسانه‌ها، در همکاری با آموزش و پرورش اشاره کرد.


باقرزاده افزود: تغییر و تحول در نظام آموزش و پرورش می‌بایست تدریجی انجام پذیرد و به یکباره نمی‌توان توقع موفقیت در کار‌ها از این نهاد پرجمعیت داشت، لذا باید به این وزارتخانه فرصت داد تا به اهداف تعریف شده خود دست پیدا کند.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: برای دست یابی به اهداف عالی در آموزش و پرورش باید سازماندهی در مدیریت واحدهای مختلف وزارتخانه براساس الگوی واحد به سازمانهای وابسته به کل ادارات آموزش پرورش و مناطق و شهرستان‌ها با رویکرد جدید تعلیم و تربیت، در نظر گرفت.


باقرزاده عنوان کرد: فهم و وزن مشارکت در این نهاد بزرگ باید نظاممند، نهادینه و قانونمند شود و از طرفی برای ایجاد انگیزه در نیروی انسانی به عنوان اصلیترین سرمایه آموزش و پرورش، تامین معیشت و ارتقاء شغلی این قشر زحمتکش و فرهیخته به طور ویژه از سوی وزارت در اولویت کاری قرار گیرد.


وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم آموزش و پرورشی با کیفیت داشته باشیم باید منابع مالی کافی چه از بخش دولتی و یا غیردولتی برای آن تامین کرد، افزود: وزارت آموزش و پرورش به دو بال آموزش و پرورش معروف است و از این رو باید بر اهمیت بال پرورش به عنوان تربیت نسلی که بتواند در دنیای آینده کار و زندگی برای خود تشکیل دهد نگریست و آینده پژوهی و مهارت آموزی دانش آموزان را در اولویت قرار داد.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی یادآور شد: این مجموعه احتیاج به حمایت و پشتیبانی دارد و با توجه به کارهای انجام شده در این بخش نیاز است که برای آینده برنامه ریزی صورت گیرد و فن آوری اطلاعات هم موضوع مهمی است که دنیا شاهد تغییر و تحول در این زمینه است و این امکان باید به تدریج برای حضوری موفق در آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی آماده شود.


باقری آموزش از طریق تلفن همراه، فعالیت در شبکه‌های مجازی و دسترسی به اینترنت ملی را در جذب تمام افراد لازم التعلیم کشور ایده‌ای جدید برای جایگزینی کلاس‌های کم جمعیت عنوان کرد و افزود: نشان دادن مدرسه یک کلاسه به عنوان تحقق عدالت آموزشی خوب است اما می‌توان از منابع ملی استفاده‌های بهتری داشت.


وی خاطرنشان کرد: در آستانه تدوین برنامه آموزش سال ۲۰۳۰ قرار داریم و این یک فرصت برای وزارت آموزش و پرورش است تا با جریان ملی هماهنگ شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته