دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و مهارت‌آموزی در مدارس و آموزشکده‌های سما استان گیلان

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان بر ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و مهارت آموزی در مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای سما استان گیلان تأکید کرد.
کد خبر : 116517

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق در نخستین جلسه کارگروه نظارت و ارزیابی بر مدارس و آموزشکده های سما استان گیلان اظهار کرد: «از مهمترین اهداف این کارگروه ارتقای توانمندی‌های معاونان و مدیران سما در شهرستان‌های مختلف استان و استفاده از تجارب یکدیگر، شفاف‌سازی وظایف و نقش‌های مدیران مدارس، رؤسای آموزشکده‌ها و سایر کارکنان ذی‌ربط، اصلاح و بهسازی امور مدارس و آموزشکده‌های سما، نظارت بر اجرای برنامه پنج ساله توسعه کمی و کیفی سازمان سما، بررسی وضعیت مدارس و آموزشکده‌ها و انطباق آنها با استانداردهای مربوطه در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و مهارت آموزی و .... است.»


صابری گفت: «به این منظور کارگروهی در استان شامل یک نفر با سابقه رئیس آموزشکده و آشنا به امور سما، یک نفر از کارکنان خبره در امور مدارس استان، یک کارشناس اداری و مالی و حسابرسی از حوزه سما و سه نفر از افراد صاحب نظر در امر تعلیم و تربیت تشکیل و همه مدارس و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما استان گیلان حداقل دو بار در سال و در حوزه‌های مختلف مدیریتی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، اداری و مالی، باشگاه پژوهشگران جوان، فضاهای آموزشی و ... ارزیابی خواهند شد.»


صابری ادامه داد: «از وظایف این کارگروه ارزیابی عملکرد مدارس و آموزشکده های سما استان و کمک به رفع کاستی‌ها و ارتقای کارآمدی و اثرگذاری واحدهای آموزشی، ایفای نقش هدایتگری و ارائه راهکارهای مناسب به منظور ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در واحدهای سما، بررسی نقاط قوت و ضعف مدارس و آموزشکده‌ها براساس ارزیابی به عمل آمده و ارائه راهکارهای لازم به منظور ارتقای کمی و کیفی مدارس و آموزشکده‌ها به هیأت مرکزی، کمک به اصلاح فرآیندهای اداری، مالی، آموزشی، تربیتی و ورزشی مدارس و حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و معرفی مدارس و آموزشکده‌های برتر و شایسته قدردانی به شورای نظارت و هماهنگی استان است.»


صابری خاطرنشان کرد: «همه معاونت‌های سما استان گیلان باید با تشکیل کارگروه ارزیابی و نظارت شهرستانی، خودارزیابی از مدارس و آموزشکده های زیر مجموعه شهرستان مذکور را انجام داده و علاوه بر آماده کردن مستندات لازم بر اساس شاخص‌های تعیین شده، همکاری‌های لازم را با کارگروه ارزیابی و نظارت استانی به عمل آورند.»


در پایان براساس برنامه زمانی تدوین شده، کارگروه ارزیابی و نظارت استانی مأموریت خود را از مدارس سما لاهیجان آغاز کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب