دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1395 - 17:52

وزیر تربیت جمهوری عراق : به دنبال استفاده از تجربیات ایران در ساخت وساز مدارس هستیم

وزیر تربیت جمهوری عراق عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 600 هزار معلم در مدارس عراق مشغول به کار هستند که با توجه به بافت فرسوده مدارس، و یک نوبته شدن مدارس، نیازمند ساخت 20 هزار مدرسه جدید در کشور هستیم و در این خصوص به همکاری جمهوری اسلامی ایران امید داریم.
کد خبر : 115626

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد اقبال عمرالصیدلی در دیدار با علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: تأمین نیروی انسانی متخصص در مدارس کشور عراق به ویژه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، حوزه ساخت و ساز مدارس، تألیف و تدوین کتب درسی و استفاده از وسایل آموزشی و کمک آموزشی از بخش‌هایی است که از آموزش و پرورش دولت ایران می‌خواهیم در این زمینه با آموزش و پرورش دولت عراق همکاری کند.


وزیر تربیت دولت عراق افزود: در خصوص استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی افکار جدیدی وجود دارد؛ در وزارت تربیت عراق در حال حاضر از کمبود مدرسه رنج می‌بریم و آخرین باری که دولت عراق به بازسازی مدارس روی آورد سال 1989 میلادی بود و پس از آن به دلیل وجود جنگ‌های طولانی کار جدی در این خصوص نشده است.


وی تصریح کرد: از سویی یک درصد رشد در زاد و ولد داشته‌ایم و از طرفی دیگر مدارس کشورمان نیز تکاپوی نیاز دانش‌ آموزان را نمی‌دادند. ضمن اینکه باید از تجربیات ایران در حوزه بهره‌برداری از بخش خصوصی استفاده کنیم.


الصیدلی بر لزوم تحول در نظام آموزشی تأکید کرد و گفت: به دلیل مقاومت بخش‌های مختلف جامعه، اجرای تحول آموزشی در عراق به چالش برای کشور تبدیل شده است و باید برای اجرای بهینه آن نیروی انسانی کارآمد و توانمند متناسب با آن را تربیت کنیم.


وزیر تربیت دولت عراق با اشاره به تحصیل 9 میلیون دانش آموز در 23 هزار مدرسه در کشور عراق گفت: در حال حاضر بیش از 600 هزار معلم در مدارس عراق مشغول به کار هستند که باتوجه به بافت فرسوده مدارس، و یک نوبته شدن مدارس، نیازمند ساخت 20 هزار مدرسه جدید در کشور هستیم و در این خصوص به همکاری جمهوری اسلامی ایران امید داریم.


وی با اشاره به کاهش درآمدهای ارزی دولت عراق از بخش فروش نفت و نیاز مبرم آموزش و پرورش دولت عراق به ساخت مدارس جدید و نوساز، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و توسعه مدارس غیردولتی، تأکید بر آموزش معلمان و ارتقای سطح علمی آنان در جهت جلوگیری از افت تحصیلی و بازنگری بر نظام آموزشی سه راهبرد اساسی آموزش و پرورش در استقرار دولت جدید عراق محسوب می‌شود که برای اجرای آن نیازمند کمک کشور ایران هستیم.


وزیر تربیت دولت عراق با اشاره به وجود ظرفیت‌های خاص علمی و تجهیزاتی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: لازم است کمیته‌ای مشترک از مسئولان آموزش و پرورش دو کشور ایران و عراق تشکیل شود تا با حضور کارشناسان موضوعات مورد نیاز مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانش آموزان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته