دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست برنامه «دورهمی» عنوان شد

ناصرنصیر: مدتی طول می‌کشد که مخاطب فضای جدید نمایش‌ها را بپذیرد/ ژوله پس از وقفه کوتاهی بازمی‌گردد

بازیگران بخش نمایشی مجموعه «دورهمی» عصر دیروز (یکشنبه ۲۷ تیر ماه) طی یک نشست صمیمانه در محل لوکیشن این برنامه پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران شدند.
کد خبر : 102601

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در این نشست بازیگرانی همچون الیکا عبدالرزاقی، رامین ناصر نصیر، مهران رنجبر، سروش جمشیدی و امیر جنانی حضور داشتند.


در ابتدا ناصر نصیر درباره تغییرات سری جدید برنامه و اضافه شدنش به مجموعه بازیگران گفت: «مدتی پیش تغییراتی در مجموعه «دورهمی» صورت گرفت و چند شخصیت به مجموعه بازیگران گروه نمایش اضافه شد که من هم یکی از آنها بودم.»


وی درباره واکنش و میزان رضایت مخاطبان به سری جدید بخش نمایشی این برنامه گفت: «نظرات متفاوت است. در یکی دو هفته اخیر میزان رضایت مخاطبان بیشتر شده است اما برخی افراد هم سری قبلی این نمایش‌ها را بیشتر دوست داشتند. به هر حال وقتی یک روالی تغییر می‌کند، مدتی طول می‌کشد تا ذائقه مخاطبان تغییر کند و به فضای جدید عادت کنند، شخصیت‌ها را بشناسند و آنها را بپذیرند.»


ناصرنصیر افزود: «ابتدا باید شخصیت‌ها معرفی شوند و مدتی بگذرد تا مخاطب آنها را بپذیرد و شوخی‌های این شخصیت‌ها برایش جالب و جذاب شود. این مدت زمانی که برای معرفی شخصیت‌ها صرف می‌شود باعث می‌شود که بار کمدی کار کمتر شود. البته متن‌هایی که برای چنین مجموعه‌هایی نوشته می‌شود هم بسیار مهم است و باید متن‌های عمیق‌تری نوشته شود.»


وی درمورد علاقه خودش به مجموعه «دورهمی» اظهار کرد: «من تنها یک یا دو قسمت از این کار را دیده‌ام چون از سال گذشته تا چهارشنبه گذشته هر شب اجرای تئاتر داشتم و فقط توانستم چند قسمت از این برنامه را ببینم. با این حال فکر می‌کنم «دورهمی» جزو معدود برنامه‌هایی است که در کنار دیگر برنامه‌های تلویزیون دیده شده و مورد استقبال قرار گرفته است.»


این بازیگر نقش‌های طنز درباره تجربه بازی در این مجموعه نیز گفت: ««دورهمی» تجربه متفاوتی برای من بود. من به طور جداگانه در عرصه تئاتر و تصویر نقش ایفا کرده بودم، اما «دورهمی» کاری بینابین است.»


وی افزود: «ما در تئاتر در لحظه اجرا بازخوردها را دریافت می‌کنیم اما در این برنامه هم باید برای مخاطب حاضر در سالن اجرا کنیم و هم حواسمان به دوربین و تماشاگران در منزل باشد.»


ناصرنصیر همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد گروه و سرپرست نویسندگان و حضور امیرمهدی ژوله گفت: «نویسنده‌های مجموعه عوض نشده‌اند، فقط سرپرستی تغییر کرده است. همکاری با آقای ژوله هم به صورت مقطعی و به دلیل خستگی و کار نمایشی که دارند برای مدت کوتاهی متوقف شده است.»


وی در پایان اظهار کرد: «کسانی که کمدی کار می‌کنند نوع نگاهشان به دنیا هم فرق می‌کند و همراه با نوعی کمدی است، اما برای ما به عنوان بازیگر این مساله برایمان مهم است که کار استخوان‌دار و دارای ساختاری قوی باشد.»


پس از آن امیر جنانی دیگر بازیگر این مجموعه درباره نقش خود بیان کرد: «شخصیت من در سری جدید به کار اضافه شد و در کنار مهران رنجبر وارد کار شدم. مشابه این دو شخصیت را می‌توانیم در جامعه خودمان هم ببینیم. شخصیت‌هایی که کاری به آینده ندارند و بیشتر به خوشگذرانی در زمان حال توجه می‌کنند.»


سروش جمشیدی بازیگر نقش «قیمت» در مجموعه «دورهمی» در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه به نظر می‌آید که متن مشخصی برای شما نوشته نشده و دیالوگ‌هایتان را به صورت بداهه می‌گویید، گفت: «نه اینطور نیست. ما کاملا بر اساس متن پیش می‌رویم و تمام دیالوگ‌های من نوشته شده است. ممکن است گاهی در زمان تمرین کمی بداهه در دیالوگ‌های من وجود داشته باشد که در همان تمرین مطرح می‌شود و اگر توسط آقای مدیری تایید شد، در زمان اجرا و ضبط هم همان چیزی که تایید شده بیان می‌شود که در واقع دیگر بداهه نیست. شاید شکل و فرم اجرا مثل بداهه باشد اما در حقیقت این طور نیست.»


وی درباره شباهت نقشش با نقشی که در مجموعه «در حاشیه» ایفا می‌کرد، گفت: «خودم فکر نمی‌کنم که این کاراکتر شبیه کاراکتر «نادر» مجموعه در حاشیه است اما چون هر دو نقش را من اجرا می‌کنم طبیعی است که این دو نقش مقداری شبیه به هم به نظر برسند که البته فکر می‌کنم این شباهت بیشتر در میمیک چهره است.»



جمشیدی ضمن بیان اینکه مجموعه «دورهمی» تجربه جدیدی است که دشوارتر از مجموعه «در حاشیه» است، گفت: «همیشه برای خودم هم گیج کننده بود که کار ما نه تئاتر است، نه تله تئاتر و نه برنامه تلویزیونی ولی به هر حال تلاش می‌کنیم تعادل را هم برای مخاطبان تلویزیون و هم تماشاگران حاضر حفظ کنیم البته گاهی یک چیرهایی هم از دستمان در می‌رود و برخی اجراها برای مخاطب درشت دیده می‌شود.»


این بازیگر ادامه داد: «خودم خیلی تلاش می‌کنم که این دو نقش کاملا متفاوت باشد. از همان روز اول که با آقای مدیری حرف زدیم از من خواسته شد که میمیک صورتم یا خیلی خندان باشد و یا کاملا عبوس و جمع شده.»


وی همچنین اظهار کرد: «این جنس از کمدی از علائق من دور نیست با این حال من کمدی در فضای رئال‌تر مثل کارهای عطاران را هم بسیار دوست دارم.»


این بازیگر در پایان درباره همکاری با مهران مدیری گفت: «مهران مدیری خیلی جدی است و خیلی سخت می‌گیرد. با این حال من به او اعتقاد کامل دارم و خودم را در کار به او می‌سپارم.»



پس از آن لیلا ایرانی بازیگر نقش دریا درباره نقشش و اینکه این کاراکتر مورد انتقاد مخاطبان است، گفت:‌ «برای خود من هم به عنوان یک بازیگر کم‌تجربه، جای سوال است که در یک کار طنز چنین کاراکتری که همیشه گریه می‌کند و نق می‌زند وجود داشته باشد اما به هرحال این اگزجره بودن کاراکتر صلاحدید آقای مدیری بوده است. حتما پشت این کاراکتر نکته‌ای است که به موقع به آن پی خواهیم برد.»


مهران رنجبر درباره حضور خود در این مجموعه توضیح داد: «این اولین حضور من در یک کار کمدی بود. پیش از این من در آثار جدی حضور داشتم. این اولین بودن برایم بسیار ترسناک و از طرفی هیجان انگیز بود. من می‌ترسیدم در کنار بازیگرانی همچون مهران مدیری و سیامک انصاری کارم بی نمک باشد اما خدا را شاکر بازخوردهای خوبی دریافت کردیم. هرچند من در این مجموعه کسب تجربه می کنم و به هیچ وجه خودم را کمدین نمی‌دانم.»


در پایان الیکا عبدالرزاقی نیز درباره سری جدید نمایش‌های این مجموعه اظهار کرد: «من سری قبلی بخش نمایشی را بیشتر دوست داشتم زیرا درباره آن بسیار فکر شده بود و من می‌دانستم که طراح لباس و گریم چقدر برای طراحی‌های خود زحمت کشیده بودند، اما این تغییرات در بخش نمایشی بسیار ناگهانی و طی ۴۸ ساعت اتفاق افتاد.»


وی افزود: «روز اول این تغییرات برایم سخت بود اما به مرور ابعاد مختلف کار کمی برایم زنده‌تر شد این نقش ابعاد مختلفی دارد که من هنوز در حال پیدا کردن آنها هستم.»


عبدالرزاقی در مورد متن نمایش‌ها بیان کرد: «این خیلی مهم است که متن چگونه باشد. تمام نویسندگانی که در این مجموعه کار کرده‌اند، افراد حرفه‌ایی بودند.»


در این نشست مهران مدیری و سیامک انصاری با وجود حضور در سالن، در پرسش و پاسخ‌ها شرکت نکردند.


بخش پرسش و پاسخ الیکا عبدالرزاقی به دلیل آغاز زمان تمرین بازیگران بسیار کوتاه بود به گونه‌ای که خبرنگاران نتوانستند سوالات خود را بپرسند و به دلیل کمبود وقت محمد نادری نیز نتوانست در این جلسه حضور یابد.


در هنگام تمرین گروه نمایشی نیز به خبرنگاران اجازه داده نشد که در سالن حضور داشته باشند و از روند تمرین و اجرای گروه گزارشی تهیه کنند.



گزارش از مریم قربانی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته