دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران خبر داد

رقابت ۵۰۰ پروژه شهری در جایزه بین‌المللی خشت طلایی

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از دریافت اطلاعات و ارزیابی بیش از 500 پروژه و تجربه مدیریت شهری داخلی و خارجی در چهارمین دوره «جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران» خبر داد و گفت: حضور شرکت‌کنندگان خارجی در این دوره جشنواره نسبت به دوره قبل افزایش قابل‌توجهی داشته است.
کد خبر : 442616
D7E327F6-D66F-4CA3-95F4-88869486DD46_139887141116361.jpeg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرداری تهران، چهارمین دوره «جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران» شنبه ۱۱ آبان هم‌زمان با گرامیداشت روز جهانی شهرها در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


غلامحسین محمدی ضمن اشاره به این موضوع که جشنواره امسال با شعار ایجاد «شهرهایی هوشمند، تاب آور و زیست پذیر برای همه» در هفت محور برگزار خواهد شد، گفت: در این رویداد نزدیک به 200 پروژه و تجربه شهری از داخل کشور و بیش از 300 پروژه و تجربه از سایر شهرهای جهان شرکت داده‌شده‌اند که بیشتر آن‌ها در حوزه معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی و بازآفرینی شهری است. داوری اولیه صورت گرفته و انتظار می‌رود در هر محور سه پروژه یا تجربه و درمجموع ۲۱ پروژه یا تجربه به‌عنوان برگزیده انتخاب شوند.


به گفته وی؛ جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران به مناسبت روز جهانی شهرها و با همکاری سازمان‌های تخصصی بین‌المللی برگزار می‌شود و نمایندگانی از برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد یا UN HABITAT، سازمان متروپولیس یا انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان، انجمن طراحان و برنامه ریزان شهری و منطقه‌ای یا ISOCARP و سازمان مجمع شهرداران آسیایی AMF حضور خواهند داشت.


رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: در دنیا ابزارهای متنوعی برای افزایش ارتباط بین کشورها وجود دارد که در این میان مؤسسات عمومی و غیردولتی که شهرداری‌ها جز آن‌ها تلقی می‌شوند ارتباطات بازتری نسبت به سایر ارگان‌ها دارند و معمولاً گرفتاری‌هایی که بین دولت‌ها وجود دارد در میان آن‌ها نیست.


محمدی گفت: شهرداری تهران نیز با تعدادی از شهرهای جهان پیمان خواهرخواندگی و با تعدادی تفاهم‌نامه همکاری دارد. این موارد ظرفیت‌های زیادی به همراه دارد که در چند بعد می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی و استفاده کرد. مهم‌ترین آن‌ها روابط فرهنگی و تاریخی است. گردشگری و استفاده از میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرها یکی از ظرفیت‌های اصلی است تا شهرها را به پایداری مالی برساند. این روابط برای معرفی ظرفیت شهرها به همدیگر ضروری است. ضمن آنکه این اقدامات باعث گسترش اشکال مختلف مناسبات و همکاری‌ها می‌شود. برای مثال می‌تواند همکاری‌هایی در حوزه تکنولوژی، اقتصادی و تجاری بین شهرها ایجاد شود.


انتهای پیام/4087/


.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب