دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1398 - 16:26
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی:

مأموریت مدارس سما ارتقای آموزش‌های تربیتی و فرهنگی است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به ارتقای کیفیت از سیاست‌ها و راهبردهای معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 428837
IMG_0918.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، سید محمد بطحایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مدارس سمای زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مهارت‌محور بودن آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی نیز آموزش مهارت‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.»


وی با تأکید بر لزوم مهارت‌محور بودن آموزش‌های دانشگاه آزاد اسلامی و آماده کردن دانشجویان برای ورود به بازار کار افزود: «برآوردن انتظارات جامعه و خانواده‌ها برای ارتقای کیفیت از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.»


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در بیان وضعیت مدارس سما بیان کرد: «مدارس سما نسبت به مدارس غیرانتفاعی کشور از لحاظ زیرساخت‌های سخت‌افزاری جزء مدارس ممتاز کشور است.»


بطحایی تصریح کرد: «مدارس سما از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و برنامه‌هایی که برای سال آینده طراحی شده، عمدتاً ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس سما خواهد بود.»


وی توضیح داد: «مدارس سما می‌توانند رتبه خیلی بالاتری را در حوزه کیفیت و مقبولیت اجتماعی به دست آورند، امیدوارم با برنامه‌هایی که در دست اجراست این اتفاق بیفتد.»


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: «در حوزه مدارس سما با توجه به  سیاست‌گذاری هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی از حیث کمّی اصراری به گسترش مدارس سما وجود ندارد و تلاش ما معطوف به ارتقای کیفیت این مدارس خواهد بود.»


بطحایی با تأکید بر ضرورت توجه به شاخص‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس سما متذکر شد: «از مهم‌ترین برنامه‌های  مدارس سما به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مدارس غیردولتی در کشور و مدارسی که صرفاً با هدف منابع و منافع اقتصادی تأسیس نشده، توجه به مباحث تربیتی و فرهنگی است.»


وی با بیان اینکه «دانش‌آموزان در مدارس سما بیش از اهداف آموزشی باید به اهداف پرورشی دست پیدا کنند»، تبیین کرد: «مأموریتی که مدارس سما برای خود متصور است، ارتقای آموزش‌های فرهنگی، تربیتی و دستیابی به اهداف پرورشی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  است.»


به گفته معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، «دانش‌آموزان مدارس سما بعد از فارغ‌التحصیلی باید حداقل یک مهارت را فراگرفته باشند و علاوه بر دروس رسمی گواهینانه معتبر در یکی از زمینه‌های مورد علاقه خود را دریافت کنند تا دانش‌آموزان با آشنایی بیشتر نسبت به مشاغل مختلف وارد حوزه اشتغال شوند.»


بطحایی تأکید کرد: «سازمان سما تاکنون 720 مدرسه و 120 آموزشکده فنی و حرفه‌ای در کشور را زیرپوشش قرار داده است.»


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب