دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1403 - 09:49

توضیحات معاون دانشگاه آزاد درباره دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی

توضیحات معاون دانشگاه آزاد درباره دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فلسفه ایجاد دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی برقرارشدن رابطه بین عرصه و پایه است.
کد خبر : 954436

به گزارش خبرنگار آنا، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی  از راه‌اندازی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی این دانشگاه در مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: فلسفه ایجاد دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی برقرارشدن رابطه بین عرصه و پایه است.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی مسئله را شناسایی و سپس درباره این مسئله، دانشکده را ایجاد می‌کنیم و سپس، رشته‌ها نسبت به مسئله انتخاب می‌شوند تا کمکی به حل مسئله شود. بر اساس بخشنامه وزارت علوم اکثر دروس روانشناسی و علوم تربیتی مانند روان‌شناسی بالینی دروس عملی و کارورزی خواهند داشت و نکته بسیار قابل تأمل آن بوده که سماپلاس به‌منظور تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان ایجاد شده که روی یادگیری عمیق دانش‌آموزان کار می‌شود.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دو نوع استاد وجود دارد، استاد پایه و استاد عرصه، استادان پایه، استادانی هستند که صرفاً در دانشکده تدریس می‌کنند و استادان عرصه نیز استادانی بوده که در موقعیت واقعی حرفه‌ای حاضرند در همان موقعیت به دانشجویان، مهارت‌های مرتبط با مفاهیم نظری را که دانشجویان از قبل آموزش دیده‌اند به آن انتقال می‌دهند.

تأسیس و راه‌اندازی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در مرکز استان خراسان شمالی

نادی تأکید کرد: دانشجویان در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به دو گروه تقسیم خواهند شد یا به‌عنوان دانشجو معلم و یا به‌عنوان دانشجو محقق. دانشکده‌ها باید امید و خودباوری را در جریان دانش ایجاد کنند و در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دنبال استخراج الگو‌های تعلیم و تربیت اسلامی هستیم.

وی با تأکید بر یکی شدن ساختار آموزشی از پیش‌دبستانی تا دانشگاه بیان کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و مدارس باید در کنار هم و در تعامل با یکدیگر قرار داشته باشند تا دانش مهارتی به دانش آموزان انتقال داده شود در این مفهوم نکته حائز اهمیت این است که بتوان نسل سازی کرد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی وجه تمایز مدارس سما با دیگر مدارس در کشور را این‌گونه عنوان کرد که مدارس سما با پشتوانه محکم دانشگاه، دانشکده تعلیم و تربیت و بهره‌مندی از استادان و اعضای هیئت علمی توانمند توانسته خود را به‌عنوان مدارس پیشرفته و الگو معرفی کند.

نادی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ۸۲۶ مدرسه و ۳۶۲ کودکستان، زنجیره تعلیم و تربیت و هدایت تحصیلی را کامل کرده و بر اساس برنامه‌ریزی معاونت علوم تربیتی و مهارتی این دانشگاه، دوره تربیتی کودک پس از تولد، صفر تا سه سالگی و سپس سه تا ۶ سالگی در مرکز تاک بوده از هفت تا ۱۸ سالگی به مدارس سما منتقل می‌شود و سپس وارد نظام دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی خواهد شد.

تأسیس و راه‌اندازی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در مرکز استان خراسان شمالی

به گزارش آنا، در حاشیه سفر یکروزه نادی، افتتاحیه سفیران انرژی، سلامت و محیط‌زیست دانش آموزان دبستان دخترانه سمای شیروان برگزار و کاور و کارت اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب