دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

سینمای مستند از تبلیغات ضربه می‌خورد/برای «خانواده خلج» واکنش‌های خوبی گرفتیم

سینمای مستند از تبلیغات ضربه می‌خورد برای «خانواده خلج»  واکنش‌های خوبی گرفتیم
مریم الهامیان یکی از کارگردان‌های مستند «خانواده خلج» درباره اکران این مستند در «هنروتجربه»، اکران آنلاین و فیلم بعدی خود توضیح داد.
کد خبر : 950718

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مستند «خانواده خلج» به کارگردانی مشترک مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی در هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» و چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان در هر دو جشنواره همراه شد، این فیلم در «سینماحقیقت» یکی از پرمخاطب‌ترین مستند‌های جشنواره شد و نمایش آن به سانس فوق‌العاده رسید.

مستند «خانواده خلج» جایزه بهترین کارگردانی فیلم بلند «سینماحقیقت» را برای کارگردانانش به ارمغان آورد و نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند شد. همچنین در جشنواره «سینماحقیقت» در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین پژوهشگر کاندید شده است.

مریم الهامیان یکی از کارگردان‌های این مستند درباره اکران در گروه سینمایی «هنروتجربه» توضیح داد: پیش از جشنواره «سینماحقیقت» و از ۳۰ آبان ماه اکران «خانواده خلج» در «هنروتجربه» آغاز شد، در هفته‌های پایانی اکران هستیم. در این بازه زمانی واکنش‌های بسیار خوبی گرفتیم و در شهر‌های مختلف هم که فیلم به نمایش درآمد، مخاطبان بسیاری فیلم را دیدند و واکنش‌های بسیار خوبی داشتند.

این کارگردان ادامه داد: تنها نکته و مساله‌ای که دارم این است که توانایی فیلمساز مستند در زمینه تبلیغات اکران خیلی زیاد نیست تا علاقه‌مندان بیشتری بتوانند از اکران فیلم مطلع شده و به تماشای آن بنشینند. گروه سینمایی «هنروتجربه» بسیار همراه بوده است ولی به تنهایی کافی نیست و اگر حمایت‌ها و امکانات بیشتری به چنین چیزی اختصاص پیدا می‌کرد، خیلی خوب می‌شد.

سینمای مستند از تبلیغات ضربه می‌خورد/برای «خانواده خلج»  واکنش‌های خوبی گرفتیم

الهامیان درباره اکران آنلاین این مستند بیان کرد: پس از پایان اکران در گروه سینمایی «هنروتجربه»، اکران آنلاین این مستند توسط مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی پیش خواهد رفت و امیدوارم در آنجا نیز اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.

این مستندساز در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره کار بعدی خود مطرح کرد: یک سالی می‌شود که درگیر سوژه جدید خود بوده‌ام و پژوهش تصویری را تمام کرده و به یک نسخه و راش‌های اولیه رسیده‌ایم. به امید خدا وقتی کار تولید جدی‌تر پیش رفت حتما درباره موضوع آن صحبت خواهم کرد. 

وی افزود: تا این لحظه این پروژه به صورت مستقل پیش رفته است و اینکه در آینده چه اتفاقی برایش رقم خواهد خورد را بعدا باید صحبت کنیم ولی تمام تلاش خود را می‌کنیم و امیدواریم که به جشنواره «سینماحقیقت» برسد.

مریم الهامیان در پایان گفت: گروه سینمایی «هنروتجربه» یکی از مهم‌ترین اتفاقات هنری است که مخاطبان فرهیخته آن را دنبال می‌کنند. داشتن ظرفیت تبلیغات گسترده‌تر و سانس‌ها و زمان‌های نمایش بیشتر و بهتر و حمایت‌های بیشتر می‌تواند به این جریان کمک بیشتری کند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مستند «خانواده خلج» درباره یک خانواده است که اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰، با اراده پدر، حرفه‌ای راه‌اندازی می‌کنند. پدر علاقه‌مند است کار با ارزشی انجام دهد تا از آن راه درآمد داشته باشد و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رشد کند. به همین دلیل این خانواده از بومهن به گلپایگان اصفهان مهاجرت و در آنجا یک واحد صنعتی مرغ تخم‌گذار را راه‌اندازی می‌کنند و به دلیل اینکه نقدینگی‌شان کم است از بانک وام می‌گیرند.

سینمای مستند از تبلیغات ضربه می‌خورد/ واکنش‌های بسیار خوبی گرفتیم

عوامل فیلم خانواده خلج عبارت‌اند از کارگردان: مریم الهامیان، مصطفی حاجی قاسمی، تهیه‌کننده: مریم الهامیان، سرمایه‌گذاران: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و اتاق بازرگانی تهران، پژوهشگر: مریم الهامیان، مصطفی حاجی قاسمی، تصویربردار: علیرضا منصوری، صدابردار: حامد حسین‌زاده، طراحی و ترکیب صدا: حسن مهدوی، تدوینگر: مصطفی حاجی قاسمی، مدیر تولید: مهدی الهامیان، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: احسان مالمیر، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره چیان، برنا جمشیدی محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب