کُرد: دولت ردیف اعتباری برای دانشآموزان بازمانده از تحصیل عشایری در نظر بگیرد
«علی کرد» نماینده مردم سیستان و بلوچستان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرگزاری آنا به بررسی بودجه ۱۴۰۴ دولت و تأثیر آن بر بخش آموزش و پرورش پرداخت.
وی با اشاره به ویژگیهای استان سیستان و بلوچستان به عنوان «پیشانی ایران» و «نگهبان امنیت ملی»، تأکید کرد که این استان در زمینههای مختلف، به ویژه در آموزش و پرورش، با چالشهایی مواجه است.
کرد اظهار داشت: متأسفانه آنچه در بخش آموزش و پرورش تعلیم و تربیت در بودجه لحاظ شده است نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته و این انتقاد من بر این است که چرا دولت به مهمترین بخش کشور، یعنی آموزش و پرورش، توجه نکرده است.
وی افزود که نمایندگان کمیسیون بر اجرای عدالت در این زمینه تأکید دارند.
عضو کمیسیون اجتماعی به کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی غیراستاندارد و امکانات رفاهی در استان اشاره کرد و گفت: دختران دانشآموز ما باید در شرایط سخت و با مسافتهای طولانی به مدرسه بروند. ما نیاز داریم که دولت اعتبار بیشتری برای ساخت مدارس استاندارد و تجهیز امکانات آموزشی اختصاص دهد.
علی کرد همچنین به مشکلات موجود در جذب نیروی انسانی ماهر و کارآمد اشاره کرد و خواستار توجه ویژه دولت به این موضوع شد.
وی خاطر نشان کرد: انتظار ما این بود که دولت یک ردیف اعتباری برای دانشآموزان بازمانده از تحصیل عشایری در نظر بگیرد تا بتوانیم آنها را به مراکز آموزشی با دبیران تخصصی منتقل کنیم.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در پایان از کمیسیون تلفیق درخواست کرد که به بخش آموزش و پرورش توجه بیشتری داشته باشند و از همکاران خود در مجلس خواست تا نسبت به این موضوع اعتراض خود را ثبت کنند تا اعتبارات بیشتری برای تعلیم و تربیت اختصاص یابد.
انتهای پیام/