عدم توانمندی اورژانس و کمتوجهی قوه قضائیه به مزاحمتهای تلفنی
بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتوگو با خبرنگار آنا؛ با بیان اینکه تا چند ماه گذشته میزان مزاحمتهای تلفنی این سازمان به ۱۰ درصد میرسید، عنوان کرد: خوشبختانه به دنبال پیگیریهای رسانههای کشور و آگاهسازی مردم این مزاحمتها طی ماههای اخیر به ۷ درصد کاهش داشت.
وی افزود: متاسفانه علیرغم نامهنگاری با دادستان کل کشور و بازدید معاون دادستان کل کشور از مراکز تماس سازمان اورژانس همچنین شنیدن برخی از این تماسهای ضبط شده و قولهایی که دادند، اقدامات مناسبی صورت نگرفت.
مزاحمت تلفنی نیازمند یک اقدام بازدارنده
یکتاپرست با اشاره به اینکه تماسهای تلفنی علاوه بر هزینههای زیادی که برای این سازمان دارد، جان همه مردم را به خطر میاندازد همچنین باعث ایجاد مشکلات و دیر رسیدن به محل حادثه واقعی میشود، ادامه داد: سازمان اورژانس کشور برای ایجاد یک اقدام بازدارنده برای همه مردم درخواست انتشار تصویر افراد حتی به صورت شطرنجی داده است که متاسفانه همچنان جوابی دریافت نکرده است.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه با پیگیریهای مرکز حقوقی سازمان اورژانس کشور تعداد محدودی از این اشخاص محکوم شدهاند، اما اورژانس نمیتواند به تکتک این جرائم رسیدگی کند چراکه برای این کار تاسیس نشده است و توان آن را ندارد، همچنین از آنجا که این جرائم جنبه عمومی دارد نیازمند آن است که مدعیالعموم به آن ورود کند و به آنها رسیدگی کند.
برای پیگیری هر مورد از این مزاحمتها و طی کردن مراحل قانونی از سازمان اورژانس کشور یک سال زمان میگیرد در صورتی که تعداد این مزاحمتها بیشتر از توان اورژانس است و قوه قضائیه باید برای پیگیری و محکوم کردن افراد به آن ورود پیدا کند.
انتهای پیام/