دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران یک اعتبار برای فیلم من بود/ مواجهه با خود واقعی شخصیت‌ها در «دالکه»

حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران یک اعتبار برای فیلم من بود  مواجهه با خود واقعی شخصیت‌ها در «دالکه»
کارگردان فیلم «دالکه» که در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد از شرایط تولید این اثر گفت.
کد خبر : 937151

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از جمعه بیست و هفتم مهرماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شده و تا چهارشنبه دوم آبان ماه ادامه دارد؛ رویدادی که محل رقابت سینماگران جوان در بخش‌‍‌های مختلف داستانی، مستند، پویانمایی و بین‌الملل است.

یکی دیگر از بخش‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران، بخش «کتاب و سینما» است که برای سومین سال متوالی با هدف پیوند فیلم‌سازان جوان با کتاب به جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه شده است. این بخش به نمایش و رقابت فیلم‌های کوتاه اقتباسی و حمایت فیلم‌نامه‌های اقتباسی در این رویداد اختصاص دارد.

 در این دوره از جشنواره، ۲۷ فیلم‌کوتاه در  بخش ویژه «کتاب و سینما» که با مشارکت «خانه کتاب و ادبیات ایران» برگزار می‌شود حاضر هستند. از میان این آثار، ۸ فیلم در بخش مسابقه ملی جشنواره چهل‌ویکم نیزشرکت دارند و ۱۹ فیلم صرفا در بخش ویژه «کتاب و سینما» حضور خواهند داشت. همچینین هادی مقدم‌دوست فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، سیدجواد میرهاشمی فیلمساز و پژوهشگر سینما و محمدمهدی شیخ‌صراف روزنامه‌نگار و کارشناس ادبی، ارزیابی و داوری آثار بخش «کتاب و سینما»  را برعهده دارند.

مهتاب شیخ‌انصاری کارگردان فیلم کوتاه «دالکه» از آثار راه‌یافته به بخش «کتاب و سینما» در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

شیخ‌انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره این اثر گفت: «دالِکه» تلفیقی از یک داستان کوتاه از مجموعه کتاب «سیریا سیریا» است و یک باور قدیمی است. یک اثر کاملاً درونی که ایده‌ای آن خیلی در لحظه برای من ایجاد و بعد از آن تبدیل شد به داستانی که به راحتی و ساده خودش را تعریف می‌کند. شاید همان‌طور که باید حق آن اَدا نشده باشد که دلیلش برمی‌گردد به تلاشی که من برای آزمودن خود داشتم؛ اینکه چطور می‌شود و اصلاً آیا می‌شود من در اولین تجربه‌ام در چنین فضایی بتوانم با افرادی کار کنم که غیر از دو، سه نفر تجربه حضور مقابل دوربین را نداشته باشند، همه آنها باید نقش خودشان را بازی کنند و این کار سختی بود.

کارگردان فیلم کوتاه دالکه./////

وی افزود : با اینکه خروجی با انتظارات من کمی فاصله دارد، اما من  از خروجی نهایی خوشحالم چراکه نسبت به روز‌هایی که درگیر تولید آن بودم آگاهم و می‌دانم چه تجربیاتی را پشت سر گذاشتم.

وی گفت: شما در این اثر با شخصیت‌هایی مواجه هستید که خود واقعی‌شان هستند، فکر می‌کنم بزرگ‌ترین دستاورد کار، بودن و تجربه کارکردن با آدم‌هایی است که در روز‌های سخت تولید کنار من بودند و لحظه‌به‌لحظه با تمام توان وظیفه خودشان یا حتی بیشتر از آن را انجام دادند.

شیخ‌انصاری توضیح داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران پیش از هر چیزی یک اجتماع جذاب از آدم‌هایی است که حقیقتاً حرفه‌ای سینما هستند. ازآنجایی‌که فیلم کوتاه فرصت نمایش کمتری نسبت به فیلم‌های سینمایی دارد، خب طبیعتاً از فرصت جشنواره کوتاه تهران نمی‌شود استفاده نکرد. در کل بودن در جشنواره تهران برای من ارزشمند است. اعتبار جشنواره تهران یک ارمغان خوب برای فیلم من است و این حضور قطعاً من را خوشحال می‌کند.

کارگردان فیلم کوتاه دالکه./////

وی مطرح کرد: قطعاً دوست دارم اگر روزی صحبت از من و فیلم‌هایم شد یک جمله را حتماً بگویند، اینکه این فیلم حرفی برای گفتن دارد و صرفاً قصه تعریف نمی‌کند یا فقط فرم نیست. یک چیزی در لایه‌های زیرین فیلم یا فیلمنامه باشد که اثر را تبدیل به یک محصول بینافرهنگی کند محصولی که نمایش فرهنگ ایرانی است، اما درعین حل بریا تمام ملت‌ها درک شود. فیلم کوتاه عرصه خوبی برای من است و به من در مسیر فعالیت‌های هنری کمک شایانی می‌کند.

شیخ‌انصاری بیان کرد: قطعاً یکی از جذابیت‌های جشنواره دیدن فیلم دوستان است. درواقع هم فیلم می‌بینی، هم یاد می‌گیری و هم تعامل می‌کنی. هر چه بیشتر فیلم ببینی دایره آگاهی خودت را بیشتر می‌کنی پس قطعاً مخاطب فیلم کوتاه‌بودن شرط لازم برای فیلمساز خوب شدن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب