دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان:

از نگاه سنتی به انجمن اولیاء و مربیان فاصله بگیریم

از نگاه سنتی به انجمن اولیاء و مربیان فاصله بگیریم
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان گفت: نیاز است که از نگاه سنتی به انجمن اولیاء و مربیان فاصله بگیریم و کارکردهای نوینی در راستای مشارکت بیشتر اولیاء تعریف کنیم.
کد خبر : 936604

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌هاشمی نکو یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های انجمن اولیاء و مربیان را ارائه دانش به روز تربیت فرزندان به اولیا دانست و گفت: ارتقای کارکرد انجمن‌های اولیاء و مربیان برای وزیر آموزش و پرورش آنقدر اهمیت داشته که نمایندگانی از شورای معاونین برای حضور در مراسم هفته پیوند به برخی استان‌ها اعزام و از طرفی دستور نگارش برنامه جامع مشارکت خانواده در امر تربیت را صادر کردند.

هاشمی نکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیاز است که از نگاه سنتی به انجمن اولیاء و مربیان فاصله بگیریم و کارکرد‌های نوینی در راستای مشارکت بیشتر اولیاء تعریف کنیم. انجمن اولیاء و مربیان می‌تواند اطاق فکر برای ارتقای همه جانبه مدرسه باشد و تبدیل به کانون هم اندیشی برای چند ساحتی شدن مدرسه شود و از طرفی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وارد صحنه شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های انجمن اولیاء و مربیان ارائه دانش به روز تربیت فرزندان به اولیاء است و امروزه پدر و مادر‌ها نباید در مقابل چالش‌های تربیتی جدید بلاتکلیف باشند و لازم است آنها را با انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و محاسن و معایب فضای مجازی و راه‌های پیشگیری و درمان این آسیب‌ها آشنا کرد بنابراین برای توانمندسازی کلاس‌های آموزش خانواده و استفاده از مربیانی زبده باید برنامه ریزی کرد.

الماسی با بیان این که با اقدام وزارت بهداشت، در مراکز کمبودی وجود ندارد؛ ادامه داد: سال گذشته حدود  ۲۰۰ هزار  نفر در سنین ۴ سال و ۵ سنجش کردیم.

مصطفوی، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه این مراسم گفت: نوبت گیری تخصصی شده  و کودکانی که معلولیت دارند، بیماری خاص دارند با شرایط خاص و مراقبت ویژه در یک روز خاص انجام می‌شود.

وی با بیان این که کار ارزیابی‌ها با مداخله پیوند می‌خورد؛ تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌ها، مداخلات کودکان را در کودکستان شروع می‌کنیم. بچه‌ها در این دو سال، دوره‌هایی را می‌بینند. در این مراکز مربیان و مدیران مهدکودک‌ها باید آموزش ببینند و با سازمان تعلیم و تربیت کودک هماهنگی شده است.

مصطفوی گفت: دیرآموزان گروه فراموش شده آموزش و پرورش هستندکه  در کنار دانش‌آموزان عادی هستند و نیازمند مداخلات والد محور است. اگر اولیا به موقع نوبت گیری کنند در اردیبهشت کار سنجش ، تست مجدد، جهش و ارزیابی‌ها تمام می‌شود و تابستان اقدامات مداخله‌ای انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب