دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1403 - 13:52

جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع) اثر عمیق فرهنگی در جامعه می‌گذارد

جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع) اثر عمیق فرهنگی در جامعه می‌گذارد
قائم مقام سازمان صدا و سیمای یزد گفت: جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر علیه‌السلام فرصتی برای نمایش فرهنگ و هنر عاشورایی است که اثرات عمیق فرهنگی برای اصلاح جامعه خواهد داشت.
کد خبر : 936436

به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا باغبان‌منش قائم مقام سازمان صدا و سیمای یزد در دیدار با غلامعلی مدیح دبیر تخصصی جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر علیه‌السلام گفت: با کمال افتخار اعلام می‌کنم که برای اشاعه فرهنگ عاشورایی و معنوی، همانند گذشته از هیچ همکاری دریغ نخواهیم کرد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر علیه‌السلام تأکید کرد: این رویداد با توجه به ویژگی‌های خاص استان یزد به عنوان «حسینیه ایران» تناسب کامل دارد.

قائم مقام سازمان صدا و سیمای یزد افزود: جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر علیه‌السلام نه‌تنها فرصتی برای نمایش فرهنگ و هنر عاشورایی است، بلکه اثرات عمیق فرهنگی برای اصلاح جامعه خواهد داشت.

دبیر تخصصی جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر علیه‌السلام هم با اشاره به روند فعالیت‌ها و چشم‌انداز‌های جشنواره بیان کرد: نشر آثار عاشورایی در زمینه شعر و ادبیات به همراه تولید محتوای غنی در زبان فارسی و زبان‌های زنده دنیا، امری ضروری و حائز اهمیت است.

غلامعلی مدیح ابراز امیدواری کرد که تمام نهاد‌های فرهنگی استان یزد به‌‌خصوص صدا و سیما به‌عنوان یک نهاد تأثیرگذار در این مسیر همکاری کنند تا جشنواره‌ای در خور شأن استان یزد و فرهنگ عاشورایی برگزار شود.

به گزارش آنا؛ سومین جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر علیه‌السلام استان ‌یزد به‌ زبان‌های فارسی، عربی، ترکی، اردو، انگلیسی در سه بخش دانشگاهیان. دانش‌آموزی و آزاد (عموم) برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۳ و اختتامیه ۱۸ بهمن۱۴۰۳ با اهدای جوایز به برگزیدگان از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان با حضور میهمانان ملی و استانی انجام می‌شود.

متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند می‌توانند برای ثبت‌نام و ارسال آثار و سروده‌های خود به سایت emamat.iau.ir مراجعه کنند.

آدرس دبیرخانه: یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت فرهنگی شماره تماس ۴۸۳۱، ۱۵۳، ۰۹۱۳ - ۰۶، ۲۸، ۸۷، ۳۱ (۰۳۵) و آدرس سایت https://yazd.iau.ir/f

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب