دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مسئول در پاسخ به آنا اعلام کرد؛

فعالیت سه شرکت دانش‌بنیان در تولید فناورانه قیر و آسفالت

فعالیت سه شرکت دانش‌بنیان در تولید فناورانه قیر و آسفالت
سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ۵ شرکت دانش‌بنیان درحال دریافت گواهینامه فناوری نوین هستند که سه شرکت دانش‌بنیان در تولید فناورانه محصولات قیر و آسفالت و دو شرکت خصوصی دیگر در سایر بخش‌های مرتبط با صنعت قیر و آسفالت فعال است.
کد خبر : 936178

سعید احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا در رابطه با کار گروه مرکز تحقیقات، گفت: با اهمیت بخشی به حوزه فناوری‌های نوین، از سال ۱۳۹۳ با تشکیل کارگروه در حوزه قیر و آسفالت در مرکز تحقیقات، تمام دستگاه‌های وزارت راه و شهرسازی در این گروه حضور دارند که برای استفاده از هر فناوری نوین در صنعت راه سازی باید به تایید این کارگروه برسد.

سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: برای تحقق اهداف تولیدات فناورانه در بخش قیر و آسفالت، در این کارگروه دستور العمل مشخص وجود دارد که درآن مدارک مرتبط با هر فناوری نوین بارگزاری شود و با بررسی آزمایشگاهی و میدانی، در نهایت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باید به دستگاه‌های مرتبط تایید دهد که از لحاظ اجرایی و فنی بسیار حیاتی بخش است.

هزینه بالایآزمایشگاه‌ها

سرپرست قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: کارگروه حوزه تولیدات فناورانه قیر و آسفالت که در حوزه دانش بنیان در حال اجرا است باعث شد که تعاملاتی با معاونت علمی ریاست جمهوری برقرار کنیم که یک گرنت (بودجه‌ طرح‌های پژوهشی)، معاونت علمی ریاست جمهوری در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است که در صورت هزینه بالای آزمایشگاه ها منابع مالی را برای شرکت‌های دانش بنیان تامیین کند.

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان محصولات متنوعی در حوزه پلیمری تولید می کنند، از جمله پلیمر "تیس" که جز فناوری نوین محصوب می شود که چند سالی است از مرکز تحقیقات گواهینامه دریافت کرده است و پروژه‌های متعددی در حوزه گوگردی، بتن، آسفالت و پوشش گوگردی را بر عهده دارد که تمام این طرح ها و پروژه هااز جنس دانش بنیان است.

قیر و آسفالت

وی با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تعاملی که با شرکت‌های دانش بر قرار کرده است سعی بر ایفا کردن نقش حمایتی دارد که بتوانند در بازار سنگین قیر و آسفالت حضور چشمگیرداشته باشد، چرا که باید شرکت های دانش بنیان از لحاظ اقتصادی از توان اقتصادی خوبی برخوردار باشند که بتوانند در پروژه‌های راه سازی شرکت کنند.

شرکتی‌های حوزه فناوری نوین حوزه قیر و آسفالت، دانش بنیان هستند

احمدی گفت: قالب شرکتی‌های که در حوزه فناوری نوین شروع به فعالیت می کنند دانش بنیان هستند؛ ۵ شرکت دانش‌بنیان درحال دریافت گواهینامه فناوری نوین هستند که سه شرکت دانش‌بنیان در تولید محصولات قیر و آسفالت و دو شرکت خصوصی دیگر در سایر بخش‌های مرتبط با صنعت قیر و آسفالت فعال است.دولت به اندازه کافی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه قیر و آسفالت حمایت نمی کند و این بزرگترین آسیب را به بخش تولید این صنعت وارد می کند.

سرپرست قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: بخش‌های دولتی حمایت جامع و کامل از شرکت‌های دانش بنیان ندارند. دلیل این عدم حمایت مرتبط با مدیریت بخشی و عدم انگیزه برخی مدیران برای استفاده از این فناوری و نوگرایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب