دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1403 - 09:37

تصاویر نجومی بیست‌وچهارم مهر (۱۵ اکتبر)

تصاویر نجومی بیست‌وچهارم مهر (۱۵ اکتبر)
امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.
کد خبر : 936058

به گزارش خبرگزاری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز astronomy

این تصویر توسط دیو کمپل (Dave Campbell) از سن‌آنتونیو در تگزاس گرفته شده است. او یک خسوف جزئی را در 17 سپتامبر ثبت کرد. این رویداد در زمان ماه کامل اتفاق افتاد. او از یک تلسکوپ 8 اینچی Celestron RASA با کاهنده 0.7x استفاده کرد. او همچنین از یک دوربین تک‌رنگ برای تصویربرداری استفاده کرد.

تصاویر نجومی بیست‌وچهارم مهر (۱۵ اکتبر)

تصویر روز آژانس تلسکوپ ملی استرالیا

اولین آنتن SKA-Low (یک تلسکوپ «ریاضیاتی» که آنچه که از آسمان مطلوب رصدگر نیست فیلتر می‌کند) در اسفندماه گذشته نصب شد. پیشرفت و تلاش‌هایی به سمت آرایه 0.5 (AA0.5) در حال انجام است. در این مرحله چهار ایستگاه کامل به بهره برداری می‌رسد. آنتن‌های دوقطبی متعامد به صورت «بسته‌بندی تخت» به محل ارسال می‌شوند و سپس مونتاژ می‌شوند. تصویر بالا نمای نزدیک از بازوهای فلزی آنتن‌های آرایه دوقطبی لگاریتم دوره ای را در حین حمل نشان می‌دهد.

تصاویر نجومی بیست‌وچهارم مهر (۱۵ اکتبر)

تصویر روز earthsky

ستاره دنباله‌دار A3 بر فراز دریاچه نمک بزرگ دیده می‌شود. در 14 اکتبر 2024، در ساعت 7:51 عصر، امیلی پرسون (Emily Pehrson) از جزیره آنتلوپ، یوتا این عکس را گرفت. او فقط از آیفون 13 پرو مکس برای ثبت این لحظه تاریخی استفاده کرد.

تصاویر نجومی بیست‌وچهارم مهر (۱۵ اکتبر)

تصویر  روز skyandtelescope

این عکس در شهر بنتون پنسیلوانیا ثبت شده است. تاریخ و زمان ثبت عکس10-11  اکتبر 2024 با تجهیزاتی همچون لنز Canon 6Dو Sigma 14-24 است. عکاس در این تصویر مسیرهای ستاره‌ای به گونه‌ در کادر دوربین خود ثبت کرده است که گویی از میان شفق‌های قطبی عبور می‌کنند.

تصاویر نجومی بیست‌وچهارم مهر (۱۵ اکتبر)

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب