دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1403 - 09:15

تصاویر نجومی سوم تیر (۲۳ ژوئن)

تصاویر نجومی سوم تیر (۲۳ ژوئن)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 918475

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

تیمی به نام‌هاسکی‌ورکز (HuskyWorks) از آزمایشگاه توسعه فناوری سطح سیاره دانشگاه فناوری میشیگان، ابزارهای حفاری یک روبات را بر روی بتن در آلاباما با استفاده از جرثقیل مخصوص در 12 ژوئن آزمایش کردند. تیم به رهبری پروفسور پل ون سوسانته، می‌خواستند مشابه این آزمایش را با شرایط قطب جنوب ماه انجام دهند. آنها موفق شدند و برای انجام آزمایشات بیشتر در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا دعوت شدند.

تصاویر نجومی سوم تیر (۲۳ ژوئن)

تصویر روز apod

رنگ‌های زحل از عوامل مختلفی ناشی می‌شوند. تصویری که توسط فضاپیمای کاسینی در سال 2005 گرفته شد، حلقه‌های زحل را به صورت یک خط منحنی نشان می‌دهد که به دلیل درخشش مادون قرمز، قهوه‌ای به نظر می‌رسند. ساختار پیچیده حلقه‌ها به دلیل سایه سیاره بهتر آشکار می‌شود. نیمکره شمالی زحل آبی به نظر می‌رسد زیرا مولکول‌های موجود در جو بدون ابر آن نور آبی را بهتر از قرمز پراکنده می‌کنند. در عمق ابرهای زحل، رنگ طلایی طبیعی غالب است. دلیل عدم وجود رنگ آبی در جنوب زحل ناشناخته است. برخی فکر می‌کنند علت این امر وجود ابرهای ناحیه جنوبی است. همچنین منشأ ابرهای طلایی رنگ زحل همچنان یک راز باقی مانده است.

تصاویر نجومی سوم تیر (۲۳ ژوئن)

تصویر روز skyandtelescope

این عکس در ایالت واشنگتن در تاریخ/زمان 10 اردیبهشت با یک تلفن همراه آیفون ثبت شده است. تصویر یک شفق قطبی دیده می‌شود. در شفق قطبی نورهای رنگارنگی در آسمان شب به نمایش درمی‌آید. این پدیده غالباً در عرض‌ نزدیک به قطب شمال و جنوبی زمین دیده می‌شود و علت آن برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های یونوسفر زمین است.

تصاویر نجومی سوم تیر (۲۳ ژوئن)

تصویر روز earthsky

برخی قبایل آمریکای شمالی در گذشته ماه کامل ژوئن را «ماه کامل توت فرنگی» (full strawberry moon) می‌نامند. این تصویر در 21 ژوئن 2024 در ساعت 22:43 در آرلینگتون، تگزاس، ایالات متحده آمریکا ثبت شد. عکس در رطوبت بالا گرفته شد. دوربین مورد استفاده نیکون Z6 با لنز زوم 180-600 میلی متری بود. تنظیمات ISO 125، f=600 میلی متر، f11 و 1/160 ثانیه بود.

تصاویر نجومی سوم تیر (۲۳ ژوئن)

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته