دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1403 - 13:54

کسب مدال طلا و جایزه ویژه مسابقات جهانی اختراعات توسط دانش‌آموز سما

کسب مدال طلا و جایزه ویژه مسابقات جهانی اختراعات توسط دانش‌آموز سما
دانش‌آموز سما موفق به کسب مدال طلای مسابقات اختراعات انگلستان شد.
کد خبر : 935834

به گزارش خبرنگار آنا، مسابقات نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی اختراعات با حمایت سازمان مالکیت معنوی جهان (WIIPA)، دانشگاه‌ها و سازمان‌های علمی تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعان به میزبانی دانشگاه کینگستون انگلستان در شهر لندن برگزار شد. 

این دوره از مسابقات به‌صورت حضوری و غیرحضوری با شرکت ۳۲ کشور و ارائه ۲۸۵ پژوهش و اختراع در حوزه‌های مختلف برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه علاوه بر انگلستان، کشورهایی، مانند فرانسه، ژاپن، رومانی، کانادا، ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، صربستان، لهستان، تایوان، تایلند، کرواسی، قبرس، ایران و ... حضور داشتند.

در این مسابقات، مخترعان و پژوهشگران ایرانی در حوزه‌های مختلف مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، مهندسی الکترونیک، نجوم، صنایع غذایی، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، داروسازی، انرژی، محیط‌زیست، سلامت و ... در دو سطح دانش‌آموزی با هفت تیم و سطح دانشجویی با چهار تیم شرکت کرده و موفق به کسب ۶ مدال طلا و پنج مدال نقره و چندین جایزه ویژه از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر شدند. 

امیرحسین‌عرب، سهیل صافی، رضا شفیعی، کیارش معین دوست و ابوالفضل داوودی از هنرجویان هنرستان پسرانه سمای دانشگاه آزاد نجف‌آباد به سرپرستی مهدی متفکران، مربی ایده و خلاقیت دبستان پسرانه سما (۳) نجف‌آباد موفق به کسب مدال طلا شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب