دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نیاز فوری به ۱۰۰ همت برای تعمیرات مدارس دولتی/ ۳ هزار قلم تجهیزات نوین آموزشی در مدارس توزیع می‌شود

نیاز فوری به ۱۰۰ همت برای تعمیرات مدارس دولتی  ۳ هزار قلم تجهیزات نوین آموزشی در مدارس توزیع می‌شود
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه ۳ هزار قلم تجهیزات نوین آموزشی در مدارس توزیع می‌شود، گفت: به ۱۰۰ همت بودجه برای تعمیرات مدارس دولتی نیاز داریم.
کد خبر : 935041

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه وزارت آموزش و پرورش برای ایمن‌سازی مدارس چه برنامه‌ایی دارد، در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی که در شهر تهران طرح موضوع شد و متاسفانه اخیرا هم رئیس سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد فقط ۴ درصد ساختمان‌های پایتخت تاییدیه ایمنی دارند.

وی با بیان اینکه مفهوم ایمنی دارای وجوه و ابعاد مختلف است، تصریح کرد: می‌توان آن را در قالب ایمنی سازه‌ای و کالبدی و ایمنی تاسیسات و تجهیزات طبقه بندی کرد. ارتقا وضعیت ایمنی از منظر آتش نشانی بیشتر به وجوه تاسیساتی و تجهیزات مورد نیاز در مدارس بازمی‌گردد. همچنین مدارس و فضا‌های آموزشی نیز می‌تواند از حیث این موضوع به دو دسته طبقه‌بندی شود. ابتدا مدارس جدید الاحداث و نوسازی و یا ساخته شده در دهه‌های اخیر است که معمولا با ضوابط و مقررات ملی ساختمان طراحی و ساخته می‌شود. دسته دیگر مدارس موجود است که برای تامین ایمنی آنها باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در ارتباط با مدارس دولتی ساخته‌شده در سه دهه اخیر مدارس ایمنی سازه‌ای مورد تایید است، عنوان کرد: موارد مرتبط با سیستم برق و سیم کشی و ... به دلیل شرایط نگهداری متفاوت، ممکن است دارای شرایط ناایمن باشد و چنانچه به ادارات کل نوسازی ارجاع داده شود موارد خطرزا رفع خواهد شد.

خان‌محمدی با اشاره به دستورالعمل فضاهای آموزشی، ابراز کرد: با هدف ارتقا وضعیت ایمنی فضا‌های آموزشی نظام نامه و دستورالعملی ایمنی فضا‌های آموزشی و تربیتی در چارچوب مقررات ملی ساختمان تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است. برای بررسی ایمنی و آتش نشانی در مدارس بررسی مصداقی هر مدرسه و تعیین برنامه خاص تامین ایمنی آن ضرورت دارد این در حالی است که نامه‌های متعدد با متن ثابت و فرمت واحد به تمام مدارس ارسال شده است که گا‌ها در تمام مدارس موضوعیت ندارد.

وی در پایان اظهاراتش درباره اینکه اعتبارات تعمیرات در استان‌ها بسیار محدود است، عنوان کرد: جهت انجام تعمیرات و بهسازی در مدارس دولتی اعتباری قریب به صد همت مورد نیاز است؛ که پیگیری‌های لازم جهت تامین اعتبار صورت پذیرفته است. در خصوص خرید تجهیزات نوین آموزشی در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۳ هزار قلم انواع تجهیرات نوین صرفا از منابع ملی برای هوشمند سازی مدارس از جمله ویدئو پرژکتور و برد هوشمند تعاملی تأمین و توزیع شده است. همچنین در مدارس نوساز نیز حداقل یک کلاس درس به تجهیزات نوین و هوشمند مجهز شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب