دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صدور گذرنامه آموزشی برای نوزادان در دبی 

صدور گذرنامه آموزشی برای نوزادان در دبی 
دبی می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک برای همه نوزادان گذرنامه آموزشی صادر کند تا حق آنها برای برخورداری از آموزش و تحصیل تضمین شود.  
کد خبر : 934691

به گزارش خبرگزاری آنا، دبی در سیستمی جدید به شناسایی کودکانی که به سن تحصیل اجباری رسیده‌اند و در مدرسه ثبت‌نام نکرده‌اند، کمک می‌کند. اداره دانش و توسعه منابع انسانی دبی (KHDA) هنگام ارائه برنامه «استراتژی آموزشی ۲۰۳۳» اعلام کرد از این پس برای هر نوزادی که در دبی متولد شود، گذرنامه آموزشی صادر خواهد شد تا مسیر تحصیلی آنها پیگیری شود و والدین بتوانند تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد آموزش فرزندانشان بگیرند. این سیستم با همکاری سازمان بهداشت دبی اجرا خواهد شد.

«آیشا میران»، مدیرکل اداره دانش و توسعه منابع انسانی دبی، گفت: هدف از گذرنامه آموزشی تضمین حق هر کودک برای تحصیل است. این گذرنامه بر فرایند آموزشی کودکان نظارت میکند و سن تحصیل اجباری آنها را ثبت می‌کند تا از ثبت‌نام آنها در مدارس اطمینان حاصل شود و هیچ کودکی از آموزش محروم نشود. این سیستم کودکانی که هنوز در مدرسه ثبت‌نام نکرده‌اند را شناسایی می‌کند و اقدامات فوری را برای تضمین آموزش آنها در پی خواهد داشت.

میران همچنین توضیح داد: گذرنامه آموزشی عمدتا برای تضمین حق تحصیل هر کودک طراحی شده است؛ ما می‌خواهیم از همه کودکان در دبی آگاه باشیم تا از ثبت‌نام آنها در سیستم آموزشی اطمینان حاصل کنیم. وقتی یک کودک متولد می‌شود، مشخصات او در سیستم ثبت می‌شود تا به طور دقیق از مراحل آموزشی موجود مطلع شویم و اطلاعات مربوط به مهدکودک‌های موجود را ارائه دهیم.

میران به این موضوع اشاره کرد که نرخ ثبت‌نام کودکان اماراتی در کودکستان ها کمتر از میانگین جهانی است، که این مسئله بر رشد و عملکرد تحصیلی آنها تأثیر دارد. او تأکید کرد: مطالعات علمی نشان داده‌اند که ۹۰ درصد از مغز کودک از بدو تولد تا پنج سالگی رشد می‌کند و این یک مرحله رشد بحرانی است که بر عملکرد تحصیلی آینده آنها تاثیر می‌گذارد.
علاوه بر این، گذرنامه آموزشی به والدین اطلاعات جامعی درباره گزینه‌های آموزشی موجود ارائه می‌دهد و به آنها در گرفتن تصمیمات آگاهانه در مورد آموزش فرزندانشان کمک می‌کند.

علاوه بر این، نیاز فوری به بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان اماراتی وجود دارد، چرا که عملکرد آنها نسبت به دانش‌آموزان غیراماراتی پایین‌تر مشاهده شده است.مواجهه با افزایش شهریه‌های مدارس نیز یکی از چالش‌های مهمی است که خانواده‌ها با آن روبرو هستند و این مسئله دسترسی آنها به آموزش با کیفیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

میران همچنین بر اهمیت تلاش‌های جمعی تأکید کرد. این به معنای درگیر کردن والدین به‌عنوان شرکای فرآیند آموزشی از طریق برنامه‌های آگاهی‌بخشی و توانمندسازی است که به آنها کمک می‌کند تا از مسیر‌های تحصیلی فرزندانشان حمایت کنند.

سیستم آموزشی دبی از سال ۲۰۰۵ به‌طور چشمگیری پیشرفت کرده است، زمانی که اداره دانش و توسعه منابع انسانی دبی شروع به بازسازی کرد و به پیشرفت‌های چشمگیر در سطح جهانی منجر شد. تعداد مدارس در دبی از ۱۳۶ عدد در سال ۲۰۰۷ به بیش از ۲۲۰ مدرسه در حال حاضر افزایش یافته است و این تعداد مدارس نیز بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز را در آموزش خصوصی جای داده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب