دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه عنوان کرد؛

ضرورت تهیه گزارشی توصیفی و تبیینی از مصادیق شایع قاچاق

ضرورت تهیه گزارشی توصیفی و تبیینی از مصادیق شایع قاچاق
جلسه ۱۸ شورای فرهنگی ستاد فرهنگی و اجتماعی با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
کد خبر : 933775

به گزارش خبرگزاری آنا، خسروپناه در این جلسه پس از ارائه گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند با مسئولان دستگاه‌های مختلف و استان‌هایی که بیشترین درگیری را با معضل قاچاق دارند، در ارتباط باشد تا بتوانند مسائل را به صورت واقعی شناسایی و برای آنها چاره‌اندیشی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشنهاد داد که گزارشی توصیفی و تبیینی از مصادیق شایع قاچاق تهیه کند تا ریشه‌های پنهان قاچاق در حوزه‌های مختلف مشخص شود.

خسروپناه بیان کرد: برای حکمرانی واقعی در مبارزه با قاچاق باید مصادیق اقتصادی و فرهنگی را توأمان در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه باید با مشکلات حکیمانه برخورد کنیم، ادامه داد: مشکلاتی در برندسازی و مالکیت معنوی وجود دارد که باید اقدامات لازم نظیر سیاست‌گذاری و قانونگذاری لازم صورت گیرد.

در ادامه فهیمه فرهمندپور، رئیس ستاد زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مصرف کالای ایرانی نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: برای گزارش‌هایی که دستگاه‌ها از اقدامات خود ارائه می‌دهند باید شاخص‌های ارزیابی در نظر گرفت تا اینگونه گزارش‌های مورد تحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به اقدامات فرهنگی در خانواده تاکید دارد در این زمینه معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور و همچنین دفاتر زنان در استانداری می‌توانند اثرگذار باشند و اقدامات متعددی را در نظر بگیرند.

فرهمندپور همچنین بر راستی آزمایی و اثربخشی گزارش‌هایی که دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌دهند تاکید کرد. در این جلسه سایر اعضا به موضوع فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و سیاست‌هایی که لازم است در این زمینه تدوین شود، تاکید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب