دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1403 - 00:03
در گزارش آنا بخوانید؛

سیری بر 4 دوره رویداد ملی عصر امید/ «غذا و فراسودمند‌ها» زیر ذره‌بین فناوران + عکس و فیلم

دانشگاه آزاد اسلامی آبان امسال میزبان شرکت‌‌ها و واحدهای فناور در رویداد عصر امید در حوزه کشاورزی با عنوان «غذا و فراسودمند‌ها» در استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه خواهد بود.
کد خبر : 933499

خبرگزاری آنا - احسان عربی مفرد؛ رویداد ملی و نمایشگاه عصر امید در دوره مدیریتی سال‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان این دانشگاه پایه‌گذاری شد و تاکنون چهار دوره آن برگزار شده است. خرداد 1401 بود که ایده برگزاری این رویداد در نخستین دوره به مرحله عمل و اجرا رسید و مراسم افتتاحیه آن با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی(دوره یازدهم)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و مدیران این دانشگاه و رؤسای واحدهای دانشگاهی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

نخستین رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی که با عنوان «عصر امید» همزمان با چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه (۸ تا ۱۱ خرداد 1401) برگزار شد با شعار ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ، ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق و ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، فرصتی برای شناسایی ایده‌ها و استعداد‌های برتر گروه‌ها، شرکت‌ها، ظرفیت‌های آزمایشگاهی حوزه‌های مختلف فناوری و نیز شبکه متخصصان امور تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری و مشارکت در رشد و توسعه ظرفیت‌ها و محصولات دانش‌بنیان معرفی شده در این رویداد محسوب می‌شد.

در نخستین رویداد ملی عصر امید، تمامی دستاورد‌ها و محصولات پژوهشی و فناورانه این دانشگاه در محور‌های «کشاورزی و صنایع غذایی تبدیلی»، «دارو، تجهیزات پزشکی و فراسودمندها»، «محصولات شیمیایی»، «ماشین‌آلات و تجهیزات فناورانه»، «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال»، «صنایع خلاق، فرهنگی و هنری و گردشگری»، «فناوری آب و محیط زیست» و «نساجی، چرم و فناوری‌های مرتبط» به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان ارائه و معرفی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه عصر امید، عنوان کرد که بعد از 40سالگی، گام دوم را به نام دوره «عصر امید» در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرده‌ایم و برگزاری رویداد ملی «عصر امید» نشان می‌دهد که دانشگاه، گام دوم خود را به گونه‌ای دیگر برداشته است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون وقت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که معاونت متبوعش مجری نخستین دوره این رویداد بود، رویداد عصر امید را بزرگ‌ترین رویداد ملی دوران حاضر دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی محصول ۴۰ سال تلاش مدیران انقلاب اسلامی و در منطقه غرب آسیا بی‌نظیر است، این دانشگاه ۳۰ هزار عضو هیئت علمی فعال دارد که با فناوری و تولید محصول آشنا هستند.

رویداد عصر امید کشاورزی

معاون وقت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه قصد دارد هرچه در اختیار دارد برای کسب‌وکار‌ها به خدمت بگیرد. در این راستا، هزار ایده که براساس نیاز‌های کشور شکل گرفته، امروز در اینجا حضور دارند به علاوه اینکه هزار شرکت فناور و خلاق نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند. ۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری با حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه  نیز در رویداد «عصر امید» حضور دارند؛ چراکه دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد در گام دوم خود در مسیر توسعه کسب و کار گام بردارد.

برپایی نخستین رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی و بازدید از دستاورد‌های ارائه شده در آن با حضور مسئولان و مدیران وزارتخانه‌ها، صنایع بزرگ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حوزه فناوری با هدف ایجاد و خلق فرصت‌های مشترک از طریق تعامل نزدیک، پویا و حرفه‌ای با صاحبان ایده، تولیدکنندگان محصولات فناورانه، متخصصان، فناوران، شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برتر خانواده بزرگ دانشگاه انجام شد.

کتاب «عصر امید» هم با موضوع گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) تهران با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس و مدیران این دانشگاه در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه رونمایی شد. این کتاب، حاوی اطلاعات و مشخصات ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق حاضر در رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی است.

عسلویه اما دومین مقصد رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی بود که همراه با نخستین نشست تخصصی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از سلسله همایش‌های «بوشهر، آینده و پیشرفت» روز دوشنبه ۸ اسفند 1401 با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و عسلویه و جمعی از مدیران و رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه این رویداد که تا دهم اسفند در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد، ۵۰ شرکت از ۱۴ استان کشور و ۱۹ واحد دانشگاهی در ۶۳ غرفه حضور داشتند.

رویداد عصر امید کشاورزی

دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خوزستان، اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، همدان، البرز، قزوین، گیلان، مرکزی و واحد مستقل علوم و تحقیقات آخرین دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه خود را در این نمایشگاه ارائه کردند.

خدمات و محصولاتی مانند پوشش‌های الاستومری، دیسپاچینگ، آنالیز پساب، ساخت قطعات کامپوزیت، چاه‌های آب، چاه‌های حفاظت کاتولیک، مهندسی معکوس، تصفیه پساب و گاز‌های آلاینده، یکپارچگی سیستم‌های اطلاعاتی، جلوگیری از خوردگی قطعات و ... در رویداد ملی عصر امید عسلویه به بخش صنعت معرفی و قراردادهایی نیز با شرکت‌ها و بخش صنعت منعقد شد.

رویداد عصر امید کشاورزی

در حاشیه این رویداد قرارداد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طرح تولید مخازن کامپوزیتی گاز مایع میان صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال منعقد شد.
 
مخازن کامپوزیتی تیپ ۴ تولیدشده در این طرح برای ذخیره‌سازی و حمل گاز مایع برای مصارف صنعتی، خانگی و سوخت خودرو کاربرد دارند.

 در‌ نتیجه احصای نیازها و چالش‌های صنایع در رویداد عصر امید عسلویه، 4 قرارداد همکاری بین دانشگاه و برخی از صنایع مربوط ازجمله شرکت‌های پتروشیمی مانند سبلان و پالایشگاه پنجم گازی پارس‌جنوبی منعقد شد.

پس از برگزاری رویداد ملی تخصصی عصر امید عسلویه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و استقبال مطلوب صنعت و دانشگاه، مرحله دوم این رویداد با درخواست و حمایت مادی و معنوی حوزه پژوهش شرکت‌های پتروشیمی تابستان 1402 با برگزاری جلسات فنی و تخصصی در چند پتروشیمی، وارد فاز اجرایی شد و در این مرحله شرکت‌های پتروشیمی درصدد بهره‌گیری از توان تخصصی دانشگاه در رفع نیاز‌ها هستند.

سومین نمایشگاه و رویداد تخصصی عصر امید هم از هشتم خرداد 1402 در دانشگاه آزاد سیرجان آغاز به کار کرد و یازدهم خرداد به کار خود پایان داد.

سومین رویداد ملی عصر امید به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و واحد سیرجان این دانشگاه با هدف ارائه دستاورد‌های حوزه معدن، صنایع معدنی و فلزی بیش از ۶۰ شرکت و هسته فناور، نوآور و دانش‌بنیان زیست بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و رفع نیاز‌های فناورانه معادن و صنایع مستقر در استان کرمان برگزار شد. استان خوزستان بیشترین شرکت‌ها را در میان شرکت‌های دانش‌بنیان سومین رویداد عصر امید دارا بود و از ۱۹ استان کشور، ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در این رویداد شرکت کردند.

رویداد عصر امید کشاورزی

شرکت‌های دانش‌بنیان از هرمزگان، اصفهان، کرمان، فارس، اردبیل، قزوین، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی، یزد، مرکزی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و … در سومین دوره نمایشگاه و رویداد تخصصی عصر امید حضور داشتند. از دیگر شرکت‌های حاضر در رویداد عصر امید شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و شرکت مس درخشان تخت گنبد بود.

این رویداد با همکاری شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر و فرمانداری سیرجان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شد.

طهرانچی در همایش ملی عصر امید سیرجان اظهار کرد که شهرستان سیرجان دارای معادن غنی و صنایع فلزی است که باید کارگاه‌های کوچک در کنار صنایع بزرگ قرار گیرد و رویداد ملی عصر امید فرصتی برای شناسایی ایده‌ها و استعداد‌های برتر گروه‌ها و نیز مشارکت در رشد و توسعه ظرفیت‌ها و محصولات دانش‌بنیان خواهد بود.

رویداد و نمایشگاه تخصصی عصر امید استان کرمان با هدف ارتباط گسترده صنعت و دانشگاه و حل مسائل کشور برگزار و واحد‌ها و هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار دادند.

رویداد عصر امید کشاورزی

در بخش پایانی سومین رویداد و نمایشگاه تخصصی عصر امید در سیرجان از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنعت و مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی تجلیل شد.

ازآنجایی‌که سومین رویداد ملی عصر امید با تمرکز بر صنایع فلزی به ویژه آهن و مس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شد، این رویداد برای دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع مختلف شهرستان و استان کرمان 5 دستاورد مهم داشته است:

۱- عقد قرارداد‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی با مجتمع مس سرچشمه، مجتمع مس، تخت گنبد، شرکت صنعتی نظم آوران، شرکت صنعتی گهرزمین و...

۲- عقد قرارداد‌های ساخت و تولید قطعات صنعتی و اورهال تجهیزات سنگین صنعتی با کارگاه مهندسی معکوس سرای نواری فولاد.

۳- عقد قرارداد‌های خدمات آموزشی با شرکت‌های مهم صنعتی و معدنی مانند گهرزمین، نظم آوران و...

۴- تقاضا‌های شرکت‌های مختلف برای استقرار در سرای نوآوری که تاکنون حدود ۲۰ شرکت در سرای نوآوری مستقر شده‌اند.

۵- تمایل شرکت‌ها برای انجام کار‌های تحقیقاتی با دانشگاه آزاد اسلامی که تاکنون منجر به راه‌اندازی دو مرکز تحقیقات با عنوان‌های (صنایع معدنی و هوش مصنوعی) با مشارکت شرکت صنعتی ماهان شده است.

سیری بر 4 دوره رویداد ملی عصر امید/ «غذا و فراسودمند‌ها» زیر ذره‌بین فناوران + عکس و فیلم

ایستگاه چهارمین رویداد ملی عصر امید به استان البرز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج رسید. این رویداد در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از ۲۲ تا ۲۵ مهر ۱۴۰۲ در واحد کرج برگزار شد. در این رویداد فناورانه شرکت‌های دارای محصول در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء حضور یافته و دستاورد‌های خود را در معرض عموم قرار دادند تا متخصصان رایانه بهتر بتوانند جایگاهشان را پیدا کنند؛ چراکه برای ارائه خدمات، قطعاً به هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء نیاز مبرم دارند.

در چهارمین دوره رویداد ملی عصر امید (هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء) ۳۸۵ چکیده مقاله و ۲۸۰ مقاله اصلی دریافت شد که ۹۱ مقاله پذیرش و 40 مقاله هم ارائه شد.

رویداد عصر امید کشاورزی

 

همراه با این رویداد، نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، نمایشگاه دستاورد‌های نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با محور چالش‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی برگزار شد.

۳۲ نشست تخصصی و چالش‌های ارگان‌های مختلف استان البرز در زمینه محیط‌زیست، کشاورزی، سلامت، صنعت و حکمرانی در این نمایشگاه برگزار و مشکلات سازمان‌های در این نشست‌ها بررسی شد تا دانشگاه برای آنها راه‌حلی پیدا کند.

اکنون ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده هوش مصنوعی دانشگاه آزاد کرج مشغول به تحصیل در رشته هوش مصنوعی هستند. آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی مانند سلامت هوشمند، کشاورزی هوشمند، صنعت هوشمند، حکمرانی هوشمند و ...، مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی و نوظهور و مدرسه تابستانی هوش مصنوعی برای دانشجویان و دانش‌آموزان در این دانشکده شکل گرفته است.

میزبانی ارومیه از  ششمین رویداد عصر امید در آبان 1403

پس از راه‌اندازی سرای نوآوری امنیت غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، درخواستی از این واحد دانشگاهی مبنی بر برگزاری رویداد عصر ملی امید در حوزه کشاورزی مطرح شد.

در این راستا قباد بهزادی‌پور مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در ارومیه از برگزاری ششمین رویداد عصر امید در حوزه کشاورزی با عنوان غذا و فراسودمند‌ها خبر داد و اظهار کرد: پس از تصویب برگزاری ششمین رویداد عصر امید در حوزه کشاورزی با عنوان غذا و فراسودمند‌ها در آبان امسال(22 تا 24 آبان 1403)، کمیته‌های تخصصی برگزاری این رویداد تشکیل و وظایف هرکدام نیز تشریح شد.

سیری بر 4 دوره رویداد ملی عصر امید/ کشاورزی، غذا و فراسودمند‌ها زیر ذره‌بین فناوران

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اقلیم منطقه آذربایجان غربی در حوزه باغی و کشاورزی است، سرای نوآوری امنیت غذایی در راستای حل نیاز‌های فناورانه این استان در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد و در چند ماه گذشته ۱۱ واحد فناور در این سرا مستقر شده‌اند، این واحد‌ها عموماً در حوزه‌های بذر، کود، سم، محصولات ارگانیک، صنایع تبدیلی، تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی، خوراک و دام و غذای سالم که حوزه‌های تخصصی سرای امنیت غذایی را تشکیل می‌دهند، فعالیت می‌کنند. اکثر شرکت‌های فعالِ داخل در این سرا، متصل به حوزه کشاورزی هستند و همین فعالیت تخصصی شرکت‌ها، باعث هم‌افزایی شبکه‌ای بین واحد‌های فناور شده است.

وی با تأکید بر اینکه از کل کشور شرکت‌هایی برای حضور در این رویداد دعوت می‌شوند، حل نیاز‌های فناورانه استان، شناسایی ظرفیت استان و معرفی ظرفیت‌ها به واحد‌های فناور شرکت‌کننده در این رویداد، فراهم آوردن زمینه تجاری‌سازی محصولات تولیدی واحد‌های فناور و امکان سرمایه‌گذاری روی این واحد‌های فناور توسط دانشگاه آزاد اسلامی را از اهداف اصلی برگزاری این رویداد عنوان کرد.

محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد عصر امید غذا و فراسودمند‌ها در ارومیه اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال ۳۳ درصد مردم استان وابسته به کشاورزی بوده و آذربایجان غربی ظرفیت بی‌نظیری در این حوزه دارد، سرای امنیت غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان برای اثرگذاری در حوزه کشاورزی راه‌اندازی شد.

ولیلو هم‌مرزی آذربایجان غربی با سه کشور، دارا بودن ۲۵ درصد مرز‌های خاکی کشور، تولید ۶ درصد از محصولات باغبانی کشور، تولید ۳.۷ درصد از محصولات دامی کشور و وجود ۲۷ شهرک صنعتی فعال در این استان را فرصت مناسبی برای برگزاری رویداد عصر امید مواد غذایی در ارومیه دانست.

البته «تحولی نوین در صنعت ساختمان» پنجمین رویداد ملی عصر امید است که بناست پیرو تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ساخت مسکن و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور به میزبانی فضای 6 هزار متر مربعی مجتمع نیایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شود، حضور حدود ۲۰۰ شرکت فناور در رویداد تحولی نوین در صنعت ساختمان پیش‌بینی شده است و تاریخ دقیق برگزاری آن آینده نزدیک مطابق نظر و اعلام معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد در سال 1403 خواهد بود.

تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی قرار است در چند فاز اجرا شود که در فاز نخست، مقرر شده در چندین استان تا ۵۰ هزار واحد ساخته شود و بخشی از اصول و قواعد ازجمله صنعتی‌سازی ساختمان و معماری ایرانی و اسلامی در آن لحاظ شود.

هدف‌گذاری اصلی رویداد تحولی نوین در صنعت ساختمان حل چالش‌های روز ساختمان است تا تمام نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با ساختمان و شرکت‌های ساختمانی به هم‌افزایی برسند و تجربه‌های خود را به اشتراک بگذراند. به عبارت بتوانند تهدید‌ها و فرصت‌های این صنعت را به‌خوبی بشناسند.

از طرفی رویداد عصر امید اربعین به عنوان هفتمین دوره عصر امید به میزبانی استان فارس دانشگاه آزاد برگزار می‌شود. محمدامین شایگان رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اعلام توسعه فرصت‌های فناورانه اربعین حسینی و خدمت‌رسانی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به زائران کربلا، ویژگی‌های این رویداد را برشمرد و به آنا گفت: نخستین دوره رویداد جامع فناورانه عصر امید اربعین با هدف «توسعه فرصت‌های فناورانه اربعین حسینی در همگرایی علمی جهان اسلام»، «خدمت‌رسانی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به زوّار اربعین» و «توسعه فرهنگ رویداد جهانی اربعین در جامعه دانشگاهی» برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اضافه کرد: در قالب رویداد جامع فناورانه عصر امید اربعین، نیاز‌ها و ضرورت‌هایی که در مسیر پیاده‌روی اربعین وجود دارد، گردآوری می‌شوند تا شرکت‌های دانش‌بنیان متناسب با این نیاز‌ها به ارائه دستاورد‌ها و فناوری‌های خود بپردازند. در این رویداد علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های فناور و خلّاق هم حضور خواهند داشت و به ارائه دستاورد‌ها و محصولات فناورانه خود برای رفع نیاز‌های زائران اربعین حسینی خواهند پرداخت.

شایگان تشریح کرد: تیم‌های شرکت‌کننده علاوه بر ارائه توانمندی‌ها و مذاکره با بخش‌ها و سازمان‌های مربوطه که نیاز‌های خود را مطرح کرده‌اند، در نمایشگاهی که در حاشیه این رویداد برپا می‌شود، حضور پیدا کرده و محصولات و توانمندی‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و نهاد‌ها و سازمان‌های متولی رویداد جهانی اربعین قرار خواهند داد.

وی مطرح کرد: در راستای این رویداد دبیرخانه دائمی راه‌اندازی و کمیته‌های مختلف فناوری، اجرایی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و … تأسیس می‌شود. با ایجاد سامانه سه زبانه فارسی، انگلیسی و عربی نیاز‌های فناورانه با اعلام سازمان‌ها و نهاد‌های متولی ثبت و پس از دریافت اطلاعات محصولات فناورانه، ارزیابی علمی – فنی صورت خواهد گرفت.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس مطرح کرد: همزمان با برگزاری رویداد، نمایشگاه محصولات فناورانه، چالش فناوری حوزه خدمات اربعین، فن‌بازار اربعین، ایده‌آرای اربعین و دستاورد‌های علمی و پژوهشی حوزه اربعین ارائه می‌شود.

به گزارش آنا، از ویژگی‌های بارز و انحصاری رویداد جامع فناورانه عصر امید اربعین در حوزه یک رخداد تمدن‌ساز مذهبی، فرهنگی، جتماعی، سیاسی و بین‌المللی، برگزاری رویداد جامع فناورانه (نمایشگاه و فن بازار، چالش فناوری، تبادل فناوری، خدمات کسب و کار و تجاری‌سازی، اتصال به بروکر‌ها و فن‌بازار‌ها، اتصال به صندوق‌های پژوهش و فناوری) است.

سیری بر 4 دوره رویداد ملی عصر امید/ «غذا و فراسودمند‌ها» زیر ذره‌بین فناوران + عکس و فیلم

بر اساس این گزارش، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان تنها نهاد تخصصی مالی دانشگاه علاوه بر مشارکت در برگزاری و اجرای هرچه بهتر این نمایشگاه‌ها و عهده‌داری عاملیت مالی این رویدادها؛ ضمن حضور مستمر در طول برگزاری نمایشگاه در قالب غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به تبیین و ارائه خدمات صندوق به مراجعان و مدیران و کارشناسان سازمان‌ها، نهاد‌ها و شرکت‌های حاضر و بازدیدکنندگان در این نمایشگاه اقدام کرده است.

با شرحی که گذشت تاکنون چهار رویداد ملی عصر امید در مصلای تهران(نخستین دوره) با شعار ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ، ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق و ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، رویداد ملی تخصصی عصر امید عسلویه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی(دومین دوره)، رویداد ملی عصر امید سیرجان با تمرکز بر صنایع فلزی به ویژه آهن و مس در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان(سومین دوره) و رویداد ملی عصر امید هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در کرج (چهارمین دوره) برگزار شده‌اند و ششمین دوره با عنوان رویداد عصر امید «غذا و فراسودمند‌ها» با محور امنیت غذایی آبان امسال در ارومیه برگزار می‌شود.

پنجمین دوره عصر امید با عنوان تحولی نوین در صنعت ساختمان با هدف حل چالش‌های روز ساختمان در انتظار تأیید زمان برگزاری از سوی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی است تا به‌زودی در واحد تهران مرکزی برگزار شود.

برنامه‌ریزی برای برگزاری هفتمین دوره عصر امید با عنوان «اربعین» در استان فارس(واحد شیراز) در حال انجام بوده که در شاهچراغ (ع) یرگزار خواهد شد. هشتمین رویداد عصر امید نیز در مرحله بررسی پروپوزال و تصویب کلیات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب