دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1403 - 09:10

نادی: مراکز دانشگاهی برابر نیاز‌های حیاتی کشور بی‌تفاوت نباشند

نادی: مراکز دانشگاهی برابر نیاز‌های حیاتی کشور بی‌تفاوت نباشند
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه واحد‌های دانشگاهی به مسائل استراتژیک مانند بذر و محصولات کشاورزی برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید مراکز دانشگاهی نسبت به نیاز‌های مهم و حیاتی کشور بی‌تفاوت باشند.
کد خبر : 933475

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد: نکته مثبت جلسات دفاع از بودجه دانشگاه این بود که ظرفیت‌های ویژه هر استان به‌طور مشخص توسط مسئولان استان مورد بحث قرار گرفت، توصیه‌های رئیس دانشگاه نیز شنیده و اکنون می‌توان این ظرفیت‌ها را به‌خوبی شناسایی و در راستای اهداف کشور به‌کار برد.

وی با اشاره به شناسایی نیاز‌های استراتژیک کشور در واحد‌های دانشگاهی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد آموزش عالی کشور فعالیت می‌کند که زنجیره تعلیم و تربیت را از شیرخوارگی تا پسادکتری دارا بوده و هریک از استان‌ها و واحد‌های آن ظرفیت‌های ویژه‌ای دارند که از مزیت‌های این نهاد شبکه‌ای است. توجه واحد‌های دانشگاهی به مسائل استراتژیک مانند بذر و محصولات کشاورزی برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید مراکز دانشگاهی نسبت به نیاز‌های مهم و حیاتی کشور بی‌تفاوت باشند.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بحث توجه به اصلاح بذر آغاز شد و بعد از سال‌ها به نتیجه رسید و هر چند برخی‌ها در آغاز کار نسبت به این پروژه ذهنیت مثبتی نداشتند. بحث اصلاح بذر نباتات و کشاورزی در زمره تولیدات استراتژیک کشور بوده، کشور را به سمت استقلال می‌برد از نیاز‌های خارجی بی‌نیاز می‌کند و در همه موضوعات و نیاز‌های استراتژیک باید با قدرت وارد شویم.

نادی با تأکید بر فعالیت دانشگاه در عرصه‌های مختلف اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های مختلف اداری و سازمانی به سمت چابک سازی و تحول رفت و این روند خواهد توانست دانشگاه را از بحران‌ها رها کند. یکی از اهداف مهم این دانشگاه در حوزه آموزش تلفیق واقعی آموزش و مهارت و نزدیک کردن آموزش با خط تولید بوده؛ باور داریم با روش‌های تصنعی نمی‌توانیم به چشم‌انداز‌های ترسیم شده دانشگاه نائل بیاییم. توجه به زیست‌بوم هر رشته در پیشرفت استان و بقای رشته‌ها بسیار مؤثر است.

وی درون‌زا کردن فعالیت‌ها را یکی از راهبرد‌های دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سند تحول و تعالی خود به سمت اقتصاد درون‌زا حرکت و سعی کرده از وابستگی مطلق به شهریه رهایی پیدا کند. این دانشگاه هیچ‌گونه وابستگی اقتصادی و مالی به دولت ندارد و به همین دلیل برای اداره امور خود به تلاش مضاعف نیز دارد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موفقیت‌های استان زنجان در موضوعات مختلف مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با توجه به مؤلفه جمعیت و وسعت جغرافیایی توانسته موفقیت‌های بزرگی را کسب کند و در بخش مدارس، زنجان را به‌عنوان یکی از استان‌های موفق می‌شناسیم که یکی از این نمود‌ها مدارس علوی و فاطمی است.

نادی یکی دیگر از موفقیت‌های ملی زنجان را توجه به ساخت مجلس دانش‌آموزی دانست و بیان کرد: بحث مجلس دانش‌آموزی یکی از دستاورد‌های خوب زنجان است. امیدورایم فعالیت مدارس سعادت در استان زنجان بتواند مانند سایر فعالیت‌ها با قوت و قدرت ادامه پیدا کند و الگویی موفق برای کشور باشد، تلاش می‌کنیم با توجه به بستر‌های موجود در هر استان در زمینه توسعه کیفی مدارس سعادت فعالیت کنیم.

وی با تأکید بر توجه به اهمیت نسل‌سازی در مقوله تعلیم و تربیت تأکید کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید نسل سازی کنیم و اگر نتوانیم در نسل سازی موفق شویم برایمان نسل تربیت خواهند کرد و مدارس سعادت می‌تواند الگوی خوبی در نظام تعلیم تربیت باشد.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد ابوالفضل مقدم به‌عنوان معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی، مهدی بازرگانی به‌عنوان معاون توسعه و مدیریت منابع و مجتبی صلوتی به‌عنوان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان معرفی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب