دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

‌همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با ۴ شهرداری‌‌ استان گلستان

‌همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با ۴ شهرداری‌‌ استان گلستان
تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با ۴ شهرداری این استان به امضا رسید.
کد خبر : 933265

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدمهدی طهرانچی با شهرداران شهر‌های علی آباد کتول، کردکوی، بندرگز و آزادشهر در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان دیدار و گفتگو کرد. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با بیان اینکه زمانی دانشگاه آزاد اسلامی سطح دانش جامعه را بالا برد، اظهار کرد: امروز یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی تربیت بسیاری از مدیران عرصه‌های گوناگون کشور خصوصا مدیریت شهری است. 
وی معتقد است اینکه بتوان با نگاه علمی شهر را مدیریت کرد، نکته مهمی است و شهرداری می‌تواند از دانشگاه استفاده کند که خود با علم آشنا باشد. 
طهرانچی تصریح کرد: ما با در نظر گرفتن مسائل مختلف کشور رویکرد دانشگاه را تغییر دادیم. صنعت ساختمان و زیست بوم یکی از موضوعات جدی کشور است که مجموعه از کنش‌ها در آن جا می‌گیرد. به همین واسطه دانشگاه تصمیم بر تاسیس این دانشکدگان گرفت. تخصصی کردن موضوعات مثل تعریف محیط زیست به عنوان یک سرزمین بدون کنش انسانی یکی از آفت‌های امروز جامعه است. درحالی که محیط زیست با انسان در تعامل مستقیم است؛ لذا این نوع نگاه نتایج زیانباری را به دنبال داشت. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مسائل شهرداری انسان مدار، پیچیده، چندوجهی، مرتبط، سریع التغییر و متاثر از عوامل بیرونی است. مسائل شهر دیگر فقط به اتفاقات آن شهر مربوط نمی‌شود بلکه مجموعه اتفاقات در نقاط مختلف دنیا در مدیریت شهری ما نیز موثر است. 
 طهرانچی عنوان کرد: دانشگاه متعلق به مردم است و باید بتواند در شهر‌ها گره گشای زندگی آنها باشد. چه کسی اولی‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی که با سرمایه مردمی به وجود آمده است. امروز حل مسئله باید یکی جدی‌ترین اقدامات امروز دانشگاه باشد. زیست معنوی و مادی بهتر مردم از اهداف اصلی دانشگاه برای انجام این اقدامات است. 
عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک شبکه است، گفت: هر واحد دانشگاهی موظف است بتواند تمامی امکانات شبکه کشوری را در خدمت حل مسئله بسیج کند. 
تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه میان دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و شهرداری‌های این استان با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به امضای طرفین رسید. 
بهره‌برداری‌های علمی و پژوهشی متقابل، انجام پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، گسترش ظرفیت‌های پژوهشی و توسعه علوم جدید، اصلاح زیرساخت‌ها و امکانات شهری، اصلاح سیستم حمل و نقل شهری از مهم‌ترین محور‌های این تفاهم‌نامه همکاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب