دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین پارک کودکان در پایتخت افتتاح می‌شود

نخستین پارک کودکان در پایتخت افتتاح می‌شود
شهردار منطقه دو گفت: یکی از برنامه‌های طراحی‌شده، راه‌اندازی پردیس خانواده در سطح منطقه است تا فضایی فراهم شود که مادران و فرزندانشان بتوانند با هم حضور یابند و مادران در کنار فعالیت‌های خود از فرزندانشان نیز مراقبت کنند.
کد خبر : 932339

به گزارش خبرگزاری آنا، دست اندکاران و فعالان حوزه جوانی جمعیت در قالب همایشی با حضور یکصد تن از این فعالان تقدیر شدند.

مهدی صالحی شهردار منطقه دو، در جلسه تقدیر از فعالان گروه‌های جهادی حوزه جوانی جمعیت که صبح امروز با حضور زهرا شمس‌احسان؛ عضو شورای شهر تهران و حمید صاحب؛ مدیرکل سلامت شهرداری تهران در سالن کنفرانس شهرداری منطقه دو برگزار شد، اظهار کرد: در این منطقه، در دوره مدیریت شهری فعلی، با تدبیر شورای شهر تهران، حوزه جوانی جمعیت به‌عنوان یکی از راهبردهای اساسی مدنظر قرار گرفته است و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیاناینکه در همین ارتباط و با توجه به مصوبه شهر دوستدار کودک، برنامه‌های مدونی در منطقه دو انجام شده گفت: بخش دیگری از این برنامه‌ها ظرف یک سال آینده عملیاتی و اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه دو با اشاره به برنامه‌های انجام‌شده توسط سراهای محلات افزود: ارائه آموزش به خانواده‌ها از جمله برنامه‌هایی است که توسط سراها انجام شده است. همچنین توانسته‌ایم نخستین "شهردخت" نوآوری و فناوری را در سطح پایتخت در منطقه دو اجرا کنیم.

صالحی ادامه داد: یکی از برنامه‌های طراحی‌شده در منطقه دو، راه‌اندازی پردیس خانواده در سطح منطقه است تا فضایی فراهم شود که مادران و فرزندانشان بتوانند با هم حضور یابند و مادران در کنار فعالیت‌های خود از فرزندانشان نیز مراقبت کنند.

وی افزود: بازطراحی پارک ستارخان متناسب با کودکان از اقداماتی است که در این دوره از مدیریت شهری انجام شده است. همچنین، ما نخستین پارک کودکان را در سال جاری در منطقه دو راه‌اندازی خواهیم کرد.

باید به سمت چهار فرزندی حرکت کنیم

حمید صاحب؛ مدیرکل سلامت شهرداری تهران، در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت اظهار کرد: ما در آستانه یک بحران یا ابربحران جمعیتی قرار داریم و اگر امروز اقدامی صورت نگیرد، این بحران به فاجعه تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: موضوع جمعیت اهمیت بسیار زیادی دارد و شهرداری تهران نیز بر اساس اسناد بالادستی، برنامه‌هایی را در این حوزه در دستور کار خود قرار داده است. در واقع، موضوع جمعیت پیش از آنکه یک مسئله اقتصادی باشد، یک موضوع فرهنگی است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: هر نوع پیشرفتی در جامعه نیاز به جوانی جمعیت دارد و اگر این موضوع عملیاتی نشود، قطعاً پیشرفتی هم اتفاق نخواهد افتاد. باید به این موضوع اشاره شود که ما دچار یک بیماری ذهنی و گره‌های غلطی در بین زوجین در حوزه جمعیت هستیم.

صاحب با اشاره به تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری درباره جمعیت گفت: قریب به 60 بار مقام معظم رهبری در جلسات به موضوع جمعیت اشاره داشته‌اند که این نشان از اهمیت این مسئله است. این در حالی است که ما در حوزه جمعیت علاوه بر اسناد بالادستی، از جمله قانون جمعیت و منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌های توسعه‌ای در سال‌های گذشته را نیز داریم و به همین جهت باید در این حوزه فعال باشیم.

وی ادامه داد: در یکی دو سال اخیر، حوزه سلامت شهرداری تهران مکاتبات بسیاری را با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در حوزه جمعیت انجام داده و اقدام به برگزاری پویش‌های تبلیغاتی با محوریت فرزندآوری کرده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه ما سه فرزندی را کامل نمی‌دانیم، گفت: باید به سمت چهار فرزندی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب