دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1403 - 15:28

جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)؛ ارائه الگو برای جوان در تراز دین و اسلام

جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)؛ ارائه الگو برای جوان در تراز دین و اسلام
دبیر کمیته تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر (ع) گفت: این جشنواره فرصتی مناسب برای الگوسازی جوان در تراز دین و اسلام برگرفته از منابع زیارت جامعه کبیره است.
کد خبر : 931990

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامعلی مدیح دبیر کمیته تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر (ع) در نخستین پیش نشست این جشنواره که با مشارکت خانه شعر و ادب شهرداری در دانشگاه آزاد یزد برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره به‌طور ویژه به هدف معرفی الگوسازی جوان در تراز دین و اسلام برگزار خواهد شد.

وی افزود: موضوع جشنواره مختص به شعر آئینی نیست و بر اساس اصول و ارزش‌های دینی که می‌تواند تأثیر عمیقی بر ذهن جوانان داشته باشد بنا شده است. 

دبیر تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر (ع) با اشاره به تغییرات جدید در سومین سال برگزاری آن گفت: یکی از تغییراتی که در این دوره به چشم می‌خورد، اضافه کردن زیارت جامعه کبیر به محتوای جشنواره بوده این کار به‌منظور ترویج مضامین وفاداری، عشق و جوانمردی و استقامت در جوانان افزوده شده است.

مدیح با تأکید بر عدم محدودیت پذیرش آثار، بیان کرد: از هر اثری که حاوی مضامین مرتبط با دین و اسلام باشد و بتواند بر جوانان اثرگذار باشد، استقبال می‌کنیم. امیدواریم که هنرمندان و شاعران با تلاش خود آثاری تحسین‌برانگیز خلق کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب