دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قادر آشنا در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

تأثیر «تحریم‌ها» بر استفاده از فناوری در سینمای ایران/ مانع زیاد است اما متوقف نمی‌‌شویم

تأثیر «تحریم‌ها» بر  استفاده از فناوری در سینمای ایران  مانع زیاد است اما متوقف نمی‌‌شویم
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی از عزم جدی این معاونت برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از مزایای فناوری و هوش مصنوعی در سینما خبر داد.
کد خبر : 931402

قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد سه ساله سازمان سینمایی در حوزه زیرساخت و فناوری عنوان کرد: در حوزه زیرساخت به معنای واقعی کلمه برنامه‌ریزی درست و عزم قابل توجهی شکل گرفت تا در پایان دولت سیزدهم تعداد سالن‌های سینما را به ۱۰۰۰ سالن برسانیم. البته ساخت تعدادی از این سالن‌ها از دوره قبل شروع شده بود، اما تعدادی ازآن‌ها در میانه راه متوقف شده بودند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی اظهار کرد: ما تلاش کردیم اگر موانع اداری در مسیر ساخت اینن سالن‌ها وجود دارد با رایزنی و پیگیری آنها را برطرف کنیم؛ حتی پیش از ان که خود این عزیزان مراجعه کنند و پیگیر کارشان شوند با آنها تماس گرفتیم و پس از آن هم از طریق مسئولان استانی پیگیر کارهایشان شدیم. حتی هیئت‌هایی هم به استان‌های مختلف اعزام می‌شد تا روند ساخت این سالن‌ها را پیگیری کند.

تأثیر «تحریم‌ها» بر  استفاده از فناوری در سینمای ایران/ مانع زیاد است اما متوقف نمی‌‌شویم//////

وی افزود: خوشبختانه با این پیگیری‌ها در این سه سال ۳۱۰ سالن سینما به ظرفیت سینما‌های فعال گذشته اضافه شد اگرچه تقدیر بر این بود که عمر دولت سیزدهم یک سال زودتر به پایان برسد و به آن عدد تعیین‌شده یعنی هزار سالن نرسیدیم، اما این امید را داریم که ان شاالله در دولت جدید هم این روند ادامه پیدا کند.

آشنا گفت: در بحث فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی جلسات متعددی با اهالی این فن، فیلمسازان، لابراتوار‌ها و تهیه‌کنندگان داشتیم. نشست‌های جدی و علمی در این زمینه در نهاد‌های زیرمجموعه سازمان سینمایی برگزار شد و در زمینه تأمین تجهیزات جدید تولید فیلم هم موسسه سینماشهر اقدامات خوبی انجام داد که گزارش‌های آن نیز موجود است.

وی افزود: به هر حال بحث «تحریم» در موضوع سامانه‌ها و ابزار‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی و سینما نیاز داریم نکته جدی و مهمی است و ما را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند. این تحریم‌ها در بحث تأمین ابزار و مسائل فنی تاثیر منفی دارد؛ با این حال با وجوئد این موانع بیرونی،متوقف نشدیم؛ فرآیند‌های آموزشی و ترویجی را ادامه دادیم و الان هم جلسات مشورتی مداومی با اصناف مختلف سینما برگزار می‌کنیم.

تأثیر «تحریم‌ها» بر  استفاده از فناوری در سینمای ایران/ مانع زیاد است اما متوقف نمی‌‌شویم//////

آشنا درباره ادامه برگزاری جشنواره آموزشگاه‌های سینمایی نیز گفت: این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و از آنجایی که دومین دوره آن آذرماه سال گذشته برگزار شد، سومین دوره آن هم طبق برنامه در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. چون رویدادی است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی مصوب شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب