دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امکان معرفی محصولات دانش بنیان به کشاورزان فراهم شد/ ۷هزار پهنه کشاورزی تحت پوشش آموزش

امکان معرفی محصولات دانش بنیان به کشاورزان فراهم شد  ۷هزار پهنه کشاورزی تحت پوشش آموزش
معاون آموزش و ترویج کشاورزی موسسه تات گفت: شرکت‌های دانش بنیانی که محصول فناورانه‌ای با مجوز رسمی دارد می‌تواند با معاونت ترویج سازمان تات هماهنگ شده و از این طریق محصول خود را به کشاورزان معرفی کند.
کد خبر : 930983

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛   محمد مهدی قاسمی معاون آموزش و ترویج کشاورزی موسسه تات اظهار کرد: در بعضی موارد مانند سلامت محصولات لازم است که اطلاع رسانی لازم در خصوص امن بودن محصولات کشاورزی از سوی رسانه‌ها صورت گیرد و در زمینه سازمان آموزش و ترویج کشاورزی تلاش‌هایی را در دستور کار قرار داده است؛ همچنین برای اطمینان از نفوذ دانش و تولید محصولات با کیفیت در سه سال اخیر حدود ۷ هزار پهنه کشاورزی تحت پوشش سازمان اموزش و ترویج کشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج نیز مشارکت گسترده‌ای انجام شده است. همچنین در بحث ممیزی یافته‌های کشاورزی نیز بالغ بر ۳۵۷ پروژه توسط محققان حرفه‌ای بررسی شده است و حدود ۱۲۵۰ محقق معین ساماندهی این پروژه‌ها رو برعهده دارند؛ شایان ذکر است که ۳۲۷۸ راهکار علمی و فناوری برای مسائل کشاورزی انجام شده است و برنامه ریزی حضور میدانی محققان انجام شده است.

قاسمی تصریح کرد: بحث ظرفیت سازی و ارائه خدمات اموزشی به زنان تسهیلگر نیز در حال پیگیری است. همچنین بحث هنرستان‌های کشاورزی تحت پوشش آموزش و ترویج کشاورزی که هم اکنون  ۴۴ مورد هستند نیز به هنرستان‌های آموزش و پرورش نیز تسری یافته است و این هنرستان‌ها نیز اطلاعات و اموزش‌های لازم برای توسعه کشاورزی دریافت می‌کنند. در همین راستا ۱۹۷ کانون کشاورزان جوان در مناطق عشایری انجام شده است. بیش از ۱ میلیون نفر از متقاضیان اشتغال در بخش کشاورزی و جمعی از سربازان نظام وظیفه که روستا زاده و مشغول به کار در بخش کشاورزی هستند، مورد آموزش قرار گرفته اند و اشتغال‌های خیلی خوبی در این زمینه انجام شده است.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی موسسه تات گفت: شایان ذکر است که هم اکنون ۱۵۰ مزرعه فناور تحت پوشش سازمان تات هستند که طی سال جاری این مرزعه‌ها تا ۲۰۰ مورد افزایش خواهد یافت. همچنین برای رسوخ محصولات شرکت‌های دانش بنیان در کشاورزی نیز چارچوب‌های خاصی تعیین شده و رویداد‌های مناسبی در این زمینه در دستور کار قرار دارد و یا برگزار شده است. شایان ذکر است که شرکت‌های دانش بنیانی که محصول فناورانه‌ای با مجوز رسمی دارد می‌تواند با معاونت ترویج سازمان تات هماهنگ شده و از این طریق محصول خود را به کشاورزان معرفی کند. این نوع همرسانی به صورت قراردادی بین آن شرکت فناور و معاونت ترویج حمایت شده و مورد بهره برداری قرار گیرد. بار دیگر واکید می‌گردد که تمام تلاش معاونت ترویج در راستای افزایش بهره وری است و هم اکنون با بیش از ۴۷۹ شرکت دانش بنیان هم کاری داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب