دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ امروز منتشر می‌شود

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ امروز منتشر می‌شود
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ امروز روی سایت سازمان ملی سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.
کد خبر : 930268

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوبت اول کنکور سراسری در تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت و نوبت دوم این آزمون در تاریخ‌های ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ در ۵ گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه برگزار شد. 

نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته که داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org، کارنامه خود را مشاهده کنند.

دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در همه گروه‌های آزمایشی تا امروز (یک‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۳) به در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز چهار‌شنبه، ۱۴ شهریور آغاز و تا روز یکشنبه ۱۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده و بر اساس کارنامه اعلامی، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و مایل به انتخاب کدرشته‌محل‌هایِ پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند انتخاب رشته آنها فقط در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو، جداگانه نخواهد بود. توضیحات کامل این دو روشِ پذیرش در «دفترچۀ راهنمای انتخاب رشته» (شماره ۲) به تفکیک ارائه شده است.

داوطلبانی که در آزمون سراسری ۱۴۰۳ (نوبت‌های اول و یا دوم) ثبت نام کرده و غایبِ جلسۀ این آزمون‌ها بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام نکرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند براساس بند ۲ این اطلاعیه، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است بر اساس دفترچه مربوط اقدام کنند.

در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کند و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته‌ها کند، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: کنکور 1403
ارسال نظر
هلدینگ شایسته