دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1403 - 13:37
آنا گزارش می‌دهد؛

بررسی چالش‌های آموزش علوم پزشکی با هوش مصنوعی

بررسی چالش‌های آموزش علوم پزشکی با هوش مصنوعی
کنگره بین‌المللی آموزش پزشکی در دانشکده آموزش پزشکی و فناوری‌های یادگیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با محوریت هوش مصنوعی در آموزش پزشکی از تاریخ ۵ تا ۷ شهریور ماه برگزار شد.
کد خبر : 929959

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ معاونت امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، با همکاری دانشگاه‌های کلان مناطق آمایش آموزش عالی سلامت کشور، از تاریخ ۵ تا ۷ شهریورماه ۱۴۰۳، پخش همزمان کنفرانس بین‌المللی آموزش پزشکی ۲۰۲۴ AMEE را به‌صورت آنلاین برگزارشد. جلسه اصلی این کنفرانس که در شهر بازل سوئیس برگزار می‌شد که به صورت همزمان نیز از ۱۶ شهر بزرگ ایران پوشش تصویری داده شد.

کنفرانس بین المللی آموزش پزشکی AMEE۲۰۲۴، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های علمی در عرصه آموزش پزشکی است. که با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی و تبادل تجربیات در سطح بین‌المللی، به بررسی جدیدترین روش‌ها و چالش‌های موجود در این حوزه می‌پردازد.

این رویداد علمی با حضور برجسته‌ترین اساتید و صاحب‌نظران جهانی، فرصتی منحصر به فرد را برای فعالان و علاقه‌مندان به حوزه آموزش پزشکی فراهم آورده بود.

کنفرانس آموزش علوم پزشکی در شهر تهران و در دانشکده آموزش پزشکی و فناوری‌های یادگیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد و به طور همزمان در شهر‌های گیلان، مازندران، تبریز، کرمانشاه، اهواز، شیراز، زنجان، اصفهان، کرمان، مشهد، کردستان، کاشان، یزد، زاهدان و آذربایجان غربی اتفاق افتاد.

برنامه کنفرانس شامل پنل‌های تخصصی و بحث‌های علمی در زمینه‌های مختلف آموزش پزشکی بود. این پنل‌ها به‌طور ویژه به بررسی و تحلیل نوآوری‌ها، چالش‌ها و راهکار‌های عملی در آموزش پزشکی تمرکز خواهند داشت. حضور کارشناسان برجسته و متخصصان بین‌المللی در این پنل‌ها، امکان تبادل نظر و یادگیری از تجربیات جهانی را برای شرکت کنندگان فراهم آورد.

اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه آموزش پزشکی در ایران نیز از این فرصت برای ارتقاء دانش و تبادل تجربیات استفاده کردند.

افتتاحیه کنفرانس بین المللی آموزش پزشکی روز دوشنبه، ۵ شهریور در دانشکده آموزش پزشکی و فناوری‌های یادگیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

این کنفرانس بین الملی آموزش پزشکی با حضور غلامرضا حسن زاده، سید احمد احمدی، بابک ثابت، شهریار اسالمی‌تبار، هانیه زهتاب و نوشین کهن در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و دیگر دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

هوش مصنوعی در آموزش علوم پزشکی

سید احمد احمدی، دبیر کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی آموزش پزشکی و معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزای علم و فناوری آنا با بیان اینکه این کنگره نزدیک به پنجاه سال است در دنیا در حال برگزاری است و هرساله متخصصین و دانشمندان حوزه آموزش پزشکی را گرد هم جمع می‌کنند تا آخرین پژوهش‌ها، دستاورد‌ها و شیوه‌های نوین را مورد بحث و برسی قرار دهند و همچنین نوآوری‌های این حوزه را به دنیا معرفی کنند.

وی افزود: آموزش پزشکی برای متخصصین و دانشجو‌ها یکی از موضوعات مهم برای همه دنیا است، چراکه این آموزش‌ها مستقیما با سلامتی و مرگ و زندگی انسان‌ها در ارتباط است.

احمدی تاکید کرد: موضوع آموزش پزشکی به دلیل ارتباط مسقیم با جان بیمار، پیچیدگی روش‌های طبابت و همچنین پیشرفت علم، فناوری و روش‌های درمان باعث می‌شود تمایز ویژه‌ای با سایر دروس دانشگاهی داشته باشد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، که خوشبختانه این کنفرانس به جنبه‌هایی از این پیشرفت پرداخته بود.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با بیان اینکه کنگره آموزش پزشکی در حقیقت توسط انجمن اروپایی این کنگره برگزار شد و به نوآوری‌ها و روزآمد سازی این رشته پرداخت، گفت: در سال جاری یکی از مباحث اصلی این کنگره کاربرد هوش مصنوعی در علوم پزشکی، آموزش، تشخیص و کمک به درمان بیماران بود، همچنین مشارکت دانشجویان در آموزش علوم پزشکی از دیگر محور‌های مورد برسی در این کنگره بوده است.

وی افزود: در کنگره امسال ۱۵ دانشگاه کشور، ۱۰ کلان منظقه آمایشی و ۵ دانشگاه از مناطق دوردست به طور همزمان برنامه‌های کنگره را به صورت زنده در سالن‌های اجتماعات خود پوشش دادند و علاقه‌مندان به صورت حضوری در این برنامه حضور داشتند.

احمدی گفت: در سال گذشته حدود ۲ هزار و صد نفر از اساتید دانشگاهی، علاقه‌مندان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه آموزش علوم پزشکی به صورت حضوری در این کنگره شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته