دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قطعه موسیقی «نوروز ۶۲» به حسین علیزاده تقدیم شد/ انتشار به صورت بین‌المللی

قطعه موسیقی «نوروز ۶۲» به حسین علیزاده تقدیم شد  انتشار به صورت بین‌المللی
قطعه موسیقی «نوروز ۶۲» با ارکستراسیون جدید به مناسبت هفتاد و سومین سالروز تولد حسین علیزاده منتشر و به او تقدیم شد.
کد خبر : 929214

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قطعه موسیقی «نوروز ۶۲» با ارکستراسیون جدید به مناسبت هفتاد و سومین سالروز تولد حسین علیزاده با همیاری و مشارکت موسیقیدانان ایرانی از سوی سال‌نوای موسیقی ایران به حسین علیزاده تقدیم شد.

علی جعفری پویان نوازنده ویولن و موسس سال‌نوای موسیقی ایران گفت: پس از موافقت و رضایت استاد حسین علیزاده در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار رسمی اثر نوروز ۶۲ هستیم که این اثر به مناسبت هفتاد و سومین سالروز تولد این استاد گرامی تهیه و تنظیم شده است و به شکل یک هدیه شنیداری از سوی سال‌نوا و با همیاری و مشارکت دوستان هنرمندم و به پاس همکاری مستمر استاد حسین علیزاده با سال‌نوا به ایشان تقدیم شده است.

مدیر هنری سال‌نوا در ادامه بیان کرد: اوایل مرداد ماه امسال امیر اسلامی از آهنگسازان کشور که خارج از ایران ساکن است طی تماسی پیشنهاد ضبط این قطعه را داد. نوروز ۶۲ بازآفرینی با نگاه جدید به ساخته استاد حسین علیزاده است که سال ۱۳۶۲ توسط ایشان آهنگسازی و اجرا شده است که در شکل جدید تنظیم برای تار، تمبک و ارکستر زهی به عهده امیر اسلامی بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما همیشه به دنبال فرصتی برای قدردانی از تلاش‌های گوناگون حسین علیزاده به موسیقی ایران هستیم و خوشحالم پس از سال ۱۳۹۸ که قطعه «یکِ شیش» را به مناسبت تولد ۶۹ سالگی این استاد گرانقدر تقدیمشان کردیم برای دومین بار است که فرصت ادای احترام به ایشان با اثر دیگری را پیدا کردیم. «نوروز ۶۲» از سوی نشر رومی تا چند روز آینده در فضا‌های شنیداری بین المللی منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این هنرمند عنوان کرد: همچنین چهارشنبه ۳۱ مرداد در استودیو شهر صدا با حضور نوازندگان، صدابرداران و دیگر عوامل ضبط اثر پارتیتور این قطعه موسیقایی به استاد حسین علیزاده تقدیم شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنا به خواسته امیر اسلامی مدیریت هنری و معرفی این اثر موسیقایی از طریق سال‌نوا صورت گرفت که این برای همه ما خوشحال کننده بود، زیرا همیشه تلاش کرده ایم تا سال‌نوا پایگاهی معتبر و رسمی برای ادای احترام و تقدیر از موزیسین‌های ارزشمند کشورمان باشد.

عوامل هنری این اثر عبارتند از: شورش رعنائی تار، حمید قنبری تمبک، علی جعفری پویان ویولا و ویولن اول و دوم، نگار نوراد ویولنسل، عادل اصغر زاده کنترباس، احمد میرمعصومی (استودیو‌نغمه سازان) ضبط تار و ارکستر زهی، حسن خدائی‌نیا (استودیو‌پاییز) ضبط تمبک، حامی حقیقی میکس و مسترینگ، فرید حامدی گرافیک و تصویر، کامبیز باقری عکاس و غزاله سعادتی مدیر رسانه.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته