دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شناسایی ضعف دانش‌آموزان با هوش مصنوعی

شناسایی ضعف دانش‌آموزان با هوش مصنوعی
متخصصان می‌گویند، هوش مصنوعی قادر است در زمینه آموزش و یادگیری شگفتی بیافریند و تحول جدی رقم بزند.
کد خبر : 929127

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، دانشمندان می‌گویند، هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر دنیای ماست و آموزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. با ظهور ابزار‌های قدرتمند این فناوری، فرصت‌های جدیدی برای بهبود کیفیت آموزش، شخصی‌سازی یادگیری و ارتقای دسترسی به دانش برای همه فراهم شده است. 

ژانگ بو، آکادمیسین آکادمی علوم چین در میزگرد دانشگاهی دانشگاه تسینگ‌هوا گفته است: نقش معلم انسان در آموزش در آینده با تکامل هوش مصنوعی بازتعریف خواهد شد؛ بدین ترتیب که هوش مصنوعی بر عملکرد معلم و ماشین آموزشی (در زمینه آموزش) تأثیر می‌گذارد، اینکه ماشین نقش معلم انسانی را جایگزین یا تضعیف می‌کند از مسائل مهم این روند است.

به گفته محققان، هوش مصنوعی می‌تواند از داده‌های دانش‌آموزان برای ایجاد برنامه‌های آموزشی شخصی‌سازی شده و متناسب با نیاز‌های هر فرد استفاده کند. این سیستم‌ها سرعت یادگیری، نقاط ضعف و قوت هر دانش‌آموز را شناسایی کرده و محتوای آموزشی متناسب با آنها را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، فناوری همه‌گیر این روز‌ها به طور خودکار تکالیف دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کند و بازخورد فوری و دقیق ارائه می‌دهد. این امر به معلمان اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را صرف تعامل با دانش‌آموزان و ارائه راهنمایی‌های شخصی‌سازی شده کنند.

به گفته متخصصان، هوش مصنوعی می‌تواند از داده‌های دانش‌آموزان برای تشخیص زودهنگام مشکلات یادگیری استفاده کند. این امر به معلمان اجازه می‌دهد تا به سرعت به دانش‌آموزان در معرض خطر کمک کنند و از افت تحصیلی آنها جلوگیری کنند. این ۴ناوری در عین حال می‌تواند به ایجاد محتوای آموزشی تعاملی و جذاب مانند بازی‌های آموزشی، شبیه‌سازی‌ها و واقعیت مجازی کمک کند. این امر می‌تواند یادگیری را برای دانش‌آموزان جذاب‌تر و موثرتر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته