دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاج محمد عابدیها در گفت‌وگو با آنا؛

امسال به پیاده‌روی اربعین مشرف شدم/لبیک پیروان همه ادیان به اجتماع بزرگ حسینی‌

امسال به پیاده‌روی اربعین مشرف شدم لبیک پیروان همه ادیان به اجتماع بزرگ حسینی‌
حاج محمد عابدیها، پیرغلام و مداح برگزیده حسینی گفت: تا به حال به پیاده‌روی اربعین مشرف نشده بودم و امسال اولین سالی است که توانستم حضور پیدا کنم.
کد خبر : 929110

حاج محمد عابدیها مداح و پیرغلام برگزیده حسینی از خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برکات و آثار مهم حضور ما در این اجتماع بزرگ حسینی گفت: در روایات بسیار به حضور در کربلا در ایام اربعین تأکید شده و خوشحالم که هر سال این اجتماع بیش از سال قبل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در علائم و نشانه‌های آخرالزمان مطرح شده که امام حسین (ع) را همه جهان به واسطه این اجتماع می‌شناسند، گفت: به همین خاطر است که می‌بینیم از همه ادیان در مسیر پیاده روی اربعین ایستگاه صلواتی زدند و در این اجتماع شرکت می‌کنند.

عابدیها یادآور شد: براساس این علائم مطرح شده که روز ظهور حضرت ایشان می‌گویند که از حضرت ابراهیم(ع)‌تا امام حسن عسگری(ع) خودشان را معرفی می‌کنند اما مردم لبیک نمی‌گویند و هیچ صدایشان در نمی‌آید، آن وقت امام زمان(عج) به دیوار خانه کعبه تکیه می‌زنند و می‌گویند که می‌خواهید مرا بهتر بشناسید، من فرزند کسی هستم که بین دو نهر آب با لب تشنه سرش را بریدند و مردم لیک می‌گویند و حال مقدمات این اتفاق در حال فراهم شدن است.

وی با اشاره به اثرات مهم اجتماع بزرگ اربعین در کربلا گفت: در روایت دیگری هم داریم که امام حسن عسگری(ع) فرمودند که زیارت اربعینی یکی از پنج زیارت مهم است. حال همه مایی که دلمان و قلبمان برای امام حسین(ع) می‌تپد این روزها بی قرار حضور در این اجتماع هستیم و خیلی‌هایمان هم توفیق تشرف پیدا کردیم.

عابدیها در پایان اظهار داشت: همچنین از امام صادق(ع) هم روایت داریم که کسی که با پای پیاده به این سفر مشرف شود خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه می‌نویسد و یک گناه از او محو می‌کند و یک درجه مرتبه‌ش را بالاتر می‌برد. بنابراین پیاده به زیارت رفتن هم که سفارش قرآن کریم است و در روایات معصومین هم بدان تأکید شده است چرا که تکریم مقام امام حسین(ع) محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته