دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1403 - 10:25
قربانی گلشن‌آباد:

سهم استان کردستان از شرکت دانش‌بنیان ناچیز است!/لزوم تنوع‌بخشی به رشته‌ها در دانشگاه آزاد کردستان

سهم استان کردستان از شرکت دانش‌بنیان ناچیز است! لزوم تنوع‌بخشی به رشته‌ها در دانشگاه آزاد کردستان
معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سهم استان کردستان از شرکت دانش‌بنیان ناچیز است! بر لزوم تنوع‌بخشی به رشته‌ها در دانشگاه آزاد کردستان تأکید کرد.
کد خبر : 928837

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با محمد قربانی گلشن‌آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده مقام معظم رهبری در منطقه کردستان؛ ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و قباد میمنت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در سالن جلسات شهید ماموستا شیخ‌الاسلام این دانشگاه برگزار شد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تأکید بر ضرورت افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای و تنوع‌بخشی به آنها در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: براساس برنامه هفتم توسعه باید ۳۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور تأسیس شود که متأسفانه سهم استان کردستان از این شرکت‌ها بسیار ناچیز است.

قربانی گلشن‌آباد بر ضرورت شناخت مزیت‌های استان کردستان از طریق تعامل مؤثر با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و ورود جدی به یکی از مزیت‌های استان نظیر کشاورزی، شیلات، دامپروری و تجارت با اقلیم کردستان با رویکرد دانش‌بنیان و دانشی را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به اینکه بودجه براساس برنامه نوشته شده و برنامه مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه است، برنامه‌ریزی برای تأسیس مجلات با نمایه ISC، اصلاح هرم هیئت علمی، ارتقای اعضای هیئت علمی با مرتبه علمی مربی را از ضروریات برنامه‌ریزی‌های استان کردستان برشمرد و بر لزوم اسلامی‌تر شدن مدارس سما کردستان و استقرار منویات مقام معظم رهبری در تمام ارکان دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان تأکید کرد.

به گزارش آنا؛ در پایان بخش نخست بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، دستورکار‌های جلسه به شرح ذیل بررسی و مورد تصویب حاضرین قرار گرفت.

تصویب نسخه استانی برنامه و بودجه سال مالی منتهی به تاریخ ۱۴۰۴/۵/۳۱ دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با استناد به بند‌های ۱، ۵ و ۷ ماده ۲ مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی.

جذب دانشجویان بین‌الملل مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم پزشکی در قالب تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان با استناد به بند‌های ۱، ۸ و ۹ ماده ۲ مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی.

تأسیس گلخانه ۵ هزار متر مربعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه با استناد به بند‌های ۷، ۸ و ۱۳ ماده ۲ مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی.

در بخش بعدی بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از پوستر چهارمین جشنواره ملی مولودی‌خوانی نبوی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان از سری برنامه‌های کشوری جشنواره فرهنگی، علمی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی رسماً رونمایی شد.

در پایان این جلسه از قاصدک یزدان‌پرست مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد منابع و مصارف دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نظر به همکاری و مساعی با دفتر برنامه و بودجه سازمان مرکزی دانشگاه و همچنین تلاش وی در راهنمایی شبکه مدیران برنامه و بودجه واحدی و استانی در سراسر کشور با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته