دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاج سیدجواد ضیایی در گفت‌وگو با آنا؛

مداحی برای امام حسین(ع) شغل نیست، عشق است/نام حسین، قلب‌ها را روشن می‌کند

مداحی برای امام حسین(ع) شغل نیست، عشق است نام حسین، قلب‌ها را روشن می‌کند
حاج سید جواد ضیایی مداح پیشکسوت گرگانی می‌گوید که چهل سال است ایام محرم و صفر برای امام حسین (ع) در گرگان مداحی می‌کند.
کد خبر : 928755

حاج سید جواد ضیایی مداح و پیرغلام پیشکسوت گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: حدود چهل سال است که از دوران جوانی برای آقا امام حسین (ع) مداحی می‌کنم. مداحی شغل من نیست، اما عشق من است.

وی با اشاره به اینکه سعادت سفر کربلا را داشته، اما به خاطر کهولت سن نتوانسته در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حضور داشته باشد، گفت: از خداوند می‌خواهم قسمتم کند تا به عنوان یک پیرغلام به این سفر مشرف شوم.

ضیایی در ادامه افزود: نام امام حسین (ع) قلب انسان را روشن می‌کند، همه گرفتاری‌ها و مشکلات را برطرف می‌کند، منتها باید خالص باشیم و تظاهر نکنیم، یعنی حسینی واقعی باشم تا امام حسین (ع) هم در دستگاهش ما را بپذیرد و خداوند قبول کند.

وی با تأکید براینکه همیشه دعا می‌کند که خداوند جوانانی را در هر جایی قدمی برای امام حسین (ع) برمی‌دارند، حفظ کند، توضیح داد: من قسمتم هرچه که باشد خداراشاکرم، اما از خداوند هم می‌خواهم که باقی عمرم را لیاقت بدهد و نام امام حسین (ع) را یدک بکشم.

این پیرغلام حسینی درباره وضعیت مداحی در استان گلستان گفت:‌ هر شهر و روستای گلستان مداح و پیرغلام دارد، در ایام محرم و صفر همه جا سیاهه می زنند و مداحان فعال‌ هستند، مخصوصا دهه اول محرم و اربعین هم که دیگر شور دیگری دارد چه هیئت‌های زنانه و چه مردانه، هر کس به نوعی با مال یا داشته‌هایش قدمی در این مسیر برمی‌دارد، حتی اگر وضع مالی‌ خوبی نداشته باشد به عشق امام قدمی برای هیئت حسینی برمی‌دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته