دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد:

اربعین نماد حرکت به سمت حقیقت اباعبدالله (ع) است

اربعین نماد حرکت به سمت حقیقت اباعبدالله (ع) است
پناهیان کارشناس مذهبی عنوان کرد: اربعین نماد حرکت به سمت حقیقت اباعبدالله (ع) است، زمانی که جامعه بشری از ظواهر عبور کرده و به حقیقت دین می‌رسد.
کد خبر : 928494

عصمت پناهیان کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: زمانی که کودک بودم و از بزرگتر‌ها می‌شنیدم که می‌گفتند یک زمانی می‌رسد که جامعه بشری از ظاهر عبور کرده و مردم صلواتی کار همدیگر را راه می‌اندازند اما امروز این شنیده‌ها را در اربعین شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: یکی از خبرنگاران ایرانی با کشیشی که هر سال برای پیاده روی اربعین به کربلا می‌رفت، مصاحبه کرده بود و او هم گفته بود که بعد از کرونا سومین بار است که اربعین می‌رود و علتش هم این است که مسیح را در اربعین دیده یعنی همان محبت و خدمتی که مسیح بدان تأکید کرده بوده و این برایش شیرین است که در اربعین از کسی اسم و رسم نمی‌پرسند بلکه انسانیت مهم است.

پناهیان اظهار داشت: در دنیای مدرنیته انسان باید دائم به دنبال دستاورد‌های جدید برای خود باشد و انسان منهای گذشته‌اش تعریف می‌شود. پس هر چیزی که نفعی برایش نداشته باشد را کنار می‌گذارد، درحالی که این خلاف فرهنگ توحیدی اسلام است، امام حسین (ع) تأکید کرد که انسان جهانی عظیم است و باید ابتدا خود را احیا کند.

وی یادآور شد:‌ الحمدلله جامعه ما در مسیر حرکت و تلاش در پی رسیدن به حقیقت امام حسین (ع) است، مخصوصا قشر بانوان که اندیشه‌ورز دراین زمانه کار می‌کنند و اثرگذاری زیادی دارند، هر چه تعاملات فکری و عقلانی آنها دراین مسیر بیشتر باشد، امام حسینی‌تر می‌شوند. ما اغلب اوقات دنبال فهم از حسین(ع) هستیم درحالی که بانوان حسینی و زینبی باید توانمندی‌هایشان را در جامعه بشری بشناسند.

وی با اشاره به اینکه ادبیات در جامعه ایران سهم عمده‌ای در تمدن و فرهنگ ایرانی دارد، گفت: این ادبیات زیبا باید در مسیر اصول و عقاید الهی به کار گرفته شود تا به حقیقت خیر و زیبایی برسد. نیاز جوانان امروز ما هم همین حقیقت است، ادبای گذشته ما خیلی زیبا این حکمت‌ها را بیان کردند و ما از آنها می‌توانیم وام بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته