دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1403 - 14:52
آنا گزارش می‌دهد؛

ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس؛ بیم‌ها و امید‌های نمایندگان از دولت چهاردهم

ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس؛ بیم‌ها و امید‌های نمایندگان از دولت چهاردهم
نوبت بعدازظهر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که نمایندگان دغدغه‌ها و انتظارات خود را از کابینه پیشنهادی مطرح کردند.
کد خبر : 928161

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش (رأس ساعت ۱۴) جلسه علنی عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

گفتنی است، از صبح امروز بررسی خط مشی، اصول کلی و برنامه دولت چهاردهم در دستورکار صحن مجلس قرار گرفت. رئیس جمهور در دفاع از برنامه خود سخنرانی کرد و سپس نمایندگان مخالف و موافق اظهارنظر کردند.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه درباره برنامه‌های دولت اظهارنظر می‌کنند که از این تعداد یک نماینده موافق و یک نماینده مخالف باقی مانده است که در جلسه نوبت عصر صحبت خواهند کرد.

سپس مجدداً رئیس‌جمهور از مدت باقی مانده وقتش استفاده کرده و از کابینه خود دفاع خواهد کرد.

بعد از پایان بررسی برنامه دولت چهاردهم، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه‌ها می‌شود که اولین بررسی صلاحیت مربوط به علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

متوسط سن کابینه پیشنهادی پزشکیان زیاد است

مجید نصیرپور در جلسه علنی بعدازظهر امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با اصول کلی و برنامه دولت چهاردهم، اظهار کرد: درست است که هیچکدام از ما منتظر برگزاری انتخابات زود هنگام نبودیم، اما اصلی‌ترین نگاه مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تغییر بود اما آیا این تغییرات فقط در افراد است یا در راهبردها و استراتژی‌ها؟ آیا کابینه پیشنهادی پزشکیان توانایی تحقق این وعده مسعود پزشکیان یعنی تغییر مورد توجه مردم را دارد؟

وی بیان کرد: باید پزشکیان در ترکیب کابینه و توانایی اعضای کابینه پیشنهادی خود دقت بیشتری می‌کرد و باید آنان در تراز ملت ایران باشند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواردی وجود دارد که به نظرم در همین مهلت باقی مانده تعهد پزشکیان ایجاب می‌کند که تجدید نظر کند. من مخالف دولت نیستم و تمام انرژی و وقت خود را گذاشتم تا پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری رأی بیاورد و از هیچ کسی طلبی ندارم. توقع بنده از پزشکیان چند نکته است که لازم است مورد توجه قرار دهد.

نصیرپور متذکر شد: آقای پزشکیان! زمانی شما وارد عرصه انتخابات شدید که ناامیدی زیادی بر مردم غلبه کرده بود و امید را زنده کردید و تداوم امید به کارهایی است که شما انجام می‌دهید و اگر دقت نکنید، به زودی مردم دچار یأس می‌شوند.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان شما به جوانان وعده دادید اما الان متوسط سن کابینه پیشنهادی شما حدود ۶۰ سال است. آقای پزشکیان شما به بانوان قول دادید، شما به مذاهب دیگر قول دادید البته فرصت فراهم است و ان‌شاالله در سایر مناصب از ظرفیت آنها استفاده کنید.

وی تاکید کرد: توجه به قومیت نباید به قیمت دوقطبی سازی در جامعه باشد اما باید به قومیت‌ها توجه شود. ایران سرشار از قومیت‌های مختلف است و کسانی که به ترکیب کابینه از حیث قومیت انتقاد می‌کنند، باید بدانند که ما ۱۹ وزیر و ۳۳ استان داریم و باید روی مسائل ملی توافق کنیم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: چرا دولت وفاق ملی را یک کلمه جدید می‌دانیم، در حالی که پیشرو وفاق ملی، آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و حسن روحانی هم اینگونه عمل کرد، ما باید از کلمات به جا استفاده کنیم. پزشکیان علاقه‌مند است از سلایق مختلف استفاده کنند و امروز هم نباید بر سر تقسیم غنایم و چپ و راست با هم دعوا کنیم.

نصیرپور تصریح کرد: آقای پزشکیان! توقع داریم که بر اساس سوگندی که خوردید پایبند حقوق ملت باشید و اقوام مختلف توقعاتی دارند و باید به آن توجه شود. آقای پزشکیان شما قول دادید که صدای بخش خاموش جامعه باشید که بخش خاموش جامعه از شما توقعات متفاوتی دارند و باید مورد توجه قرار گیرد. نباید بخش عمده جامعه را نادیده بگیریم و بعد بگوییم مردم در انتخابات بعدی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در مجلس ششم بنده نماینده نبودم اما چون کارمند مجلس بودم در جریان امور بودم و متأسفانه اشتباهاتی رخ داد و تحصن مجلس ششم حتماً اشتباه بود. ماجراهای انتخابات سال ۸۸ حتماً غلط بود و در تاریخ سیاسی ایران اتفاقات زیادی افتاده است، اما باید یکم گذشت کنیم و با هم هم افزایی کنیم و روی اشتباهات دیگران تمرکز نکنیم و روی اشتراکات هم تمرکز کنیم.

تیم اقتصادی رئیس‌جمهور اوضاع و احوال خوبی دارد

«رحیم زارع» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: امروز بحث پزشکیان نیست مساله خواسته‌های یک ملت است. کابینه مطمئنا نقاط مثبت و منفی دارد ولی از نظر بنده تراز هزینه و فایده وزرا به سمت فایده سنگینی می‌کند. انتخاب وزرای پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده است.

وی با بیان اینکه دلیل متقنی که بتوان بر اساس آن کابینه پیشنهادی را رد کرد، ندیدیم تأکید کرد: یک دولت فراگیر و استفاده از نخبگان در حوزه‌های مختلف را شاهد هستیم. نباید در کشور دو قطبی ایجاد کنیم. ضمن اینکه تیم اقتصادی رئیس جمهور اوضاع و احوال خوبی دارد.

نماینده مردم آباده در مجلس همچنین گفت: محور قرار گرفتن برنامه هفتم توسعه از نقاط قوط دولت و وزرای پیشنهادی است. 

بابت انتخاب وزرای پیشنهادی جهادکشاورزی، ورزش، کشور و اطلاعات از پزشکیان تشکر می‌کنیم

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهارکرد: ما به دنبال قومیت گرایی نیستیم ما دنبال انتخاب از استان ها و مناطق نیستیم ما به دنبال یک وفاق ملی هستیم. گفتمان آقای پزشکیان مورد قبول مردم است. 

وی افزود: امیدواریم برنامه آقای پزشکیان ذیل برنامه های هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب باشد.

آقای پزشکیان، از دوقطبی‌سازی خودداری کنید

«سلمان اسحاقی» نماینده مخالف کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: به عنوان کسی که افتخار دارم در حوزه انتخابیه من اهل تسنن حضور دارند می‌خواهم نمایندگان از دوقطبی سازی خودداری کنند.

آقای پزشکیان! تکلیف شما در قبال شیعه و سنی و همه مردم ایران اجرای قانون اساسی است. 

همکاران محترم توجه کنند هر گونه دو قطبی سازی و اظهارنظری که به انسجام و همدلی و همبستگی و امنیت کشور خدشه وارد کند مقایر با اصل ۶۷ ام و قسمی است که خورده‌ایم.

 

پزشکیان: به حق و به عدالت باور دارم و برای حق و عدالت به اصلاحات معتقد هستم

«مسعود پزشکیان» که برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در نوبت عصر مجلس شورای اسلامی حضور یافت، با بیان اینکه هر کس به طریقی دل ما می‌شکند، بیگانه جدا دوست جدا می‌شکند، بیگانه اگر می‌شکند حرفی نیست، من در عجبم دوست چرا می‌شکند، گفت:من تلاش نکردم عیب‌ها را بزرگ کنم تا بیگانگان بتوانند از آن سواستفاده کنند.

وی افزود: امکان ندارد که دروغ گفته باشم، یا به حرفم پایبند نباشم. در طول دوران نمایندگی و زندگی‌ام از بی‌عدالتی نگران بودم و از قومیت‌ها دفاع کرده‌ام. هنگامی که کسی جرات نداشت، از این حرف‌ها بزند، من از این حرف‌ها زدم چرا که به آن باور داشتم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در گفت‌وگوهای انتخاباتی تاکید کردم که به حق و عدالت باور دارم و برای حق و عدالت به اصلاحات معتقد هستم.

پزشکیان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای این است که عدالت را زیر پا نگذاریم، اظهار کرد: بارها گفته‌ام که موظفیم حق و عدالت را در جامعه پیاده کنیم. معتقدم استراتژی و روش برون رفت از وضعیت موجود، بسیجی است که در هنگام حمله دشمن به خاک کشورمان ایجاد شد. بسیج همه، نه بسیج یک عده و یک گروه!

در عمل امتحانم کنید

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برادری می‌گوید که وزرا سلایق مختلف دارند، اظهار کرد: وقتی پایبند به قانون است، دیگر سلایق مختلف معنا ندارد. ما پایبند به چشم‌انداز قانون، اراده و اعلام و امضای رهبر انقلاب هستیم.

پزشکیان اظهار کرد: ۲۰ سال است که براساس چشم‌انداز قرار بود که ما اول شویم، اما فقط با یکدیگر دعوا کردیم، فقط یکدیگر را نقد کردیم.  رمز موفقیت این است که دست به دست یکدیگر دهیم، باید با هم در مقابل این تهاجمات بایستیم، چراغ راه و پیمان ما مسیری است که رهبر انقلاب مشخص کرده است، هر حرفی که زدم در عمل و در این مسیر امتحانم کنید.

رئیس جمهور تحت فشار سهم خواهان قرار نگرفت

«حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: یک ستاد موازی تشکیل شده برای اینکه اجازه ندهند کلیات کابینه موفق شود. امروز نیازمند یک وفاق، همدلی و همسویی و هماهنگی و همکاری جدی هستیم. 

وی با بیان اینکه اینکه رئیس جمهور سعی کردند با دیدگاه خودشان یک کابینه هماهنگ در راستای وفاق تشکیل بدهند یک امر پسندیده و قابل دفاعی است، اضافه کرد: یک ستاد موازی تشکیل شده برای اینکه اجازه ندهند کلیات کابینه موفق شود، این ستاد دنبال پست و مقام و وزارت بودند.

وعده صادق آقای پزشکیان در مناظره‌ها امروز محقق شده است

«عبدالحسین روح‌الامینی» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهارکرد: وعده صادق آقای پزشکیان در مناظره‌ها امروز محقق شده است. آقای پزشکیان تشکیل دولت وفاق ملی و اینکه در حکمرانی آغازی نو داشته باشند شروع کردند.

وی با بیان اینکه آقای پزشکیان به صراحت گفتنند که دولت سوم هیچ کس نیست، تصریح کرد: دولت اول آقای پزشکیان محقق شده است این را باید قدر بدانیم و زمینه آن را باید باز کنیم تا تداوم یابد.

اگر دولت بتوانند همین احکام برنامه هفتم را اجرا کنند کافی است

«سید شمس‌الدین حسینی» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم نیز گفت: همان‌طور که آقای پزشکیان بر برنامه هفتم توسعه تاکید کردند وزرای پیشنهادی هم برنامه های خودشان را بر مبنای برنامه هفتم تنظیم کردند، پس اگر بگوییم برنامه ندارند محل تردید است.

وی با بیان اینکه اگر رئیس جمهور و دولت بتوانند همین احکام برنامه هفتم توسعه را اجرا کنند کافی است نباید انتظار برنامه جدید داشته باشیم، افزود: نباید بگذاریم دیگر کسی از کشتی انقلاب پیاده شود. 

نماینده مردم تنکابن در مجلس همچنین گفت: ما نیاز به اصلاحات ساختاری و نهادی داریم که نیازمند وفاق ملی است.

امروز نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعف او می‌دانیم

«غلامرضا تاجگردون» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اظهارکرد: امروز روز انسانیت و حرّیت و روز بزرگی مجلس است. ایران ما ایرانی است که نیاز به کمک دارد. دشمنان ایران ما را نمی‌خواهند. امروز نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعف او می‌دانیم.  

وی افزود: می‌گویند پزشکیان برنامه ندارد؛ آن را به فال نیک بگیریم که یک نفر یک دفعه نگفته ۲ هزار صحفه برنامه دارم؛ برنامه پزشکیان برنامه هفتم توسعه است که مجلس تصویب کرده است. اگر پزشکیان می‌گفت برنامه دارم باید شک می‌کردیم.  

پزشکیان برای نجات کشور از همه نخبگان و سلایق چپ و راست استفاده می‌کند

«اکبر رنجبرزاده» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اذعان کرد: نمایندگان درخصوص وزرای پیشنهادی صرفا بر اساس شایستگی نظر می‌دهند. باید از همه ظرفیت‌ها و پنانسیل‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: ۱۶ میلیون نفر به آقای پزشکیان رأی دادند و ۱۴ میلیون نفر به عزیز دیگر؛ برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی راه خواهیم انداخت.

باید از این اقتصاد دولتی رها بشویم راهی جز این نداریم

«مهرداد بائوج لاهوتی» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی اجتناب ناپذیر است باید به آن برسیم. باید نرخ تورم به زیر ۱۰ درصد یعنی ۹.۵ درصد برسد.

وی افزود: باید از این اقتصاد دولتی رها بشویم راهی جز این نداریم.

دولت و مجلس برای دستیابی به رشد اقتصادی باید باهم هم جهت باشند

«هادی قوامی» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بیان داشت: دولت و مجلس برای دستیابی به رشد اقتصادی باید باهم هم جهت باشند. 

وی افزود: ان شاءالله نمایندگان مجلس یک رأی قاطع به کابینه پیشنهادی دولت بدهند. 

پزشکیان مغلوب بازی‌های سیاسی نشده و تن به سهم دهی نداده

«علی اصغر معصومی شاهرودی» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: ترکیب کابینه نمایان‌گر تحقق وعده‌های راستین رئیس‌جمهور است مضاف بر اینکه پزشکیان مغلوب بازی‌های سیاسی نشده و تن به سهم دهی نداده است.

وی افزود: با توجه به شاخص های وزرای پیشنهادی مبرهن است که پزشکیان مغلوب بازی های سیاسی نشده و تن به سهم دهی نداده و مرزهای سهم خواهی و سهم دهی را در نورده است. 

نماینده مردم فومن ادامه داد: تجربه گرایی توام با جوان گرایی بدون غلبه یکی بر دیگری یک امتیاز ممتاز است که در کابینه آقای پزشکیان مشهود است. انتخاب یک خانم به عنوان وزیر راه و شهرسازی مرزهای جنسیتی فرسنگ ها جابجا کرده و به بانوان را به مشارکت سیاسی امیدوار کرده است.

نمایندگان ترکیب کابینه پیشنهادی را زخمی نکنند

«جهانبخش قلاوند» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بیان کرد: شرایط امروز کشور طوری است که همه جریان ها و جناح ها به آن واقف هستند و بر اساس دعوت آقای پزشکیان بر پایه همدلی و وفاق گردم هم آمده اند. 

وی با بیان اینکه امروز بیشتر نیاز به همدلی و همراهی داریم، افزود: گیر دادن به وزرای پیشنهادی بر اساس نقطه ضعف هایی که ممکن است در گذشته داشته باشند زیاد جالب نیست. نیاز است برنامه و دولت و وزرا را همه را با هم ببینیم و بررسی کنیم.

نماینده مردم اندیمشک همچنین گفت: آقای پزشکیان برنامه دارد تعجب می کنم بعضی‌ها می گویند برنامه ندارد، همه وزرای پیشنهادی هم برنامه عملیاتی دارند.

 باید تن به وفاق ملی دهیم و جریانی و سیاسی فکر نکنیم

«روح‌الله عباس‌پور» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: وقتی پزشکیان در روز تحلیف در حمایت از مقاومت و غزه حرف می‌‌زد، شهید هینه در تشویق و استقبال از او دست می‌زد. اگر آقای پزشکیان امروز وقت خودشان را تقسیم می‌کردند غاطبه نمایندگان آمادگی داشتند به خاطر صداقت و انقلابی بودن شان از او دفاع کنند.

وی با بیان اینکه همواره موفقیت‌ها در کشور در گرو همدلی و همبستگی بوده است، ادامه داد: دکتر پزشکیان از روی جهت گیری سیاسی کابینه خود را معرفی نکردند و در راستای وفاق ملی از همه ظرفیت ها استفاده کردند.

نماینده مردم بویین‌زهرا همچنین تأکید کرد: ما نمایندگان مجلس هم باید تن به وفاق ملی دهیم و جریانی و سیاسی فکر نکنیم.

ما نباید کاسه داغ تر از آش باشیم/ مگر رهبر انقلاب نفرمودند دولت را همراهی کنیم؟

«هادی هاشمی‌نیا» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: آقای پزشکیان گشایشی نو در سیاست و اخلاق بنا نهاد که در کابینه‌های قبلی دیده نشده است. رئیس جمهور در پی رضایت خدا و خلق خواست باید تلاش کنیم او موفق شود. ما نباید کاسه داغ تر از آش باشیم، مگر رهبر انقلاب نفرمودند دولت را همراهی کنیم؟

وی گفت: رئیس جمهور از همه سلایق استفاده کرده و این یعنی وفاق ملی. وزرای پیشنهادی حتماً شاخصه ها و توانمندی هایی دارند که می توانند و مسائل و مشکلات را حل کنند.

حتما وزرای پیشنهادی بی‌ایراد نیستند ولی دولت وفاق ملی است

«رحمدل بامری» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بیان کرد: آقای پزشکیان! از اینکه امروز دولت وفاق ملی را معرفی کردید تشکر می‌کنیم. تا مادامی بر این میثاق هستیم آنجایی که رهبر انقلاب آن حکم را تنفیذ کردند که بر این محور بمانید ان شاءالله خواهید ماند.

وی با بیان اینکه هر کس در هر سطحی از این مسیر خارج شود حمایت نمی کنیم، ادامه داد: حتماً وزرای پیشنهادی بی‌ایراد نیستند ولی دولت وفاق ملی است.

دکترین آقای پزشکیان «وفاق ملی» است

«مصطفی پوردهقان اردکان» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اظهارداشت: امروز دولتی بر سر کار آمده با یک گفتمان جدید، فضای سیاسی کشور گفتمان جدیدی را تجربه می‌کند که هیچ کدام از ما در این ۴،۵ دهه انقلاب در عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی آن را تجربه نکردیم.

وی با بیان اینکه برخی از ما دچار تفسیرهای متفاوت از این گفتمان جدید هستیم دکترین آقای پزشکیان بحث وفاق ملی است، ادامه داد: شاید در ایام انتخابات بحث بر سر این بود که شاید یک حرف کلیشه‌ای مانند همه دولت‌ها است اما دیدیم که آقای پزشکیان به این حرف و به این شعار لباس عمل پوشاند برای همه ما فضای جدیدی است و دچار واکنش‌های متفاوتی هستیم و نقدها داریم.

پوردهقان تأکید کرد: بنده خودم اولین فردی بودم که به آقای پزشکیان نقد وارد کردم که چرا ترکیب دولت اینگونه است. اما وقتی جواب پزشکیان را می‌شنویم که ما بعد از ۵ دهه از انقلاب جمهوری اسلامی و از نظام مقدس‌مان نیاز به همراهی همدلی وفاق داریم به ایشان گفتم از امروز من یک منتقد همراه و همدل با دولت شما هستم تا آنجا که در توانم است کمک می‌کنم که این گفتمان و این دکترین پیش برود.

بعد از سال‌ها از دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری شاهد یک کابینه وفاق ملی هستیم

«عالیه زمانی کیاسری» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: ایران اسلامی در طی سال‌ها و قرن‌ها از پس فراز و فرود همواره سرافراز و سربلند و سرآمد بوده است، چون ایران اسلامی مملو از انسان‌های آزاده و موحدی است که علی رغم پرتعدادبودن در قومیت، مذاهب و ادیان همواره اعضای پیکره ایران عزیز بوده اند.

وی افزود: امروز شما نمایندگان مجلس در معرض آزمون بزرگ قرار گرفته اید قدرت تحمل، سعه صدر و احترام متقابل  همدلی برای فصل مشترک همه ما شامل پذیرش فرمایش رهبر معظم انقلاب و خدمت بی منت به مردم؛ در این مسیر اولویت اقتصادی و مردمی سازی اقتصاد برای رسیدن به جهش تولید، سرلوحه امور است.

نماینده مردم ساری و میاندرود ادامه داد: بعد از سال‌ها از زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، شاهد کابینه وفاق ملی هستیم؛ حضور جناح‌های مختلف سیاسی معتقد به انقلاب در کابینه آقای پزشکیان، همان عملیاتی شدن شعار وفاق ملی است.  تک تک وزرای پیشنهادی، مدیر و مدبر و صاحب دانش و فن و تخصص و تجربه مدیریتی هستند اهل کار هستند یعی تعهد حرفه‌ای به انقلاب و مردم و امامین انقلاب دارند.

زمانی تأکید کرد: شرافت، صداقت و انسانیت و پرتلاش بودن از دیگر ویژگی‌های وزرای پیشنهادی است. معرفی بانوی مدیر، متعهد و متخصص و با تجربه برای وزارت تخصصی و زیرساختی اوج اعتماد و اعتقاد به توانمندی انسانی به ویژه برای جامعه بزرگ زنان است.

وی افزود: شخص رئیس جمهور از باسابقه‌های مجلس بوده و تجربه مدیریت در سطوح مختلف را دارد بیش از ۴ دوره نماینده مجلس و مطالبه گر خواسته‌های مردم بوده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در پایان گفت: به اعتماد رئیس جمهور برای انتخاب وزیر  پیشنهادی بهداشت اعتماد کنیم به استاد فرهیخته و توانمند و رزمنده دفاع مقدس؛ از سال ۶۷ در دانشگاه تبریز شاگرد آقای پزشکیان بوده و انقلابی گری از شخصیت‌های آقای ظرقندی است. قدم اول را رئیس جمهور برداشته و قدم دوم را ما نمایندگان برای وفاق ملی با رأی اعتماد به کابینه برداریم.

پزشکیان تحث تاثیر جریان سهم‌خواه و زنبیل به‌دست نبوده و نخواهد بود

«فرشاد ابراهیم پور نورآبادی» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اظهارکرد: آقای پزشکیان خوب شروع کرده است. ما از رئیس جمهور مواضع عزت مندانه، مقتدرانه، متوازعانه، وحدت گرایانه، استکبارستیزانه، مظلوم نواز، صریح و انقلابی می خواهیم که تاکنون موافق عمل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب افراد مجرب و متخصص و غیرسیاسی محور انتخاب وزرای پیشنهادی بوده است، افزود: دولت باید هر چه زودتر شکل بگیرد و در مسیر خدمتگذاری حرکت کند.

نماینده مردم ایذه همچنین گفت: کابینه معرفی شده انصافا یک کابینه فراجناحی است و از همه طیف ها و گروه های سیاسی تلاش شده حضور داشته باشد.

راستی و درستی را در برنامه پزشکیان دیدم

«علیرضا منادی سپیدان» نماینده موافق کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: مردی از جنس خودمان رئیس جمهور شده است و پزشکیان ۲۰ سال در مجلس شورای اسلامی بود و با ما همکار بود.

وی بیان کرد: پزشکیان دولت وفاق ملی را می‌خواهد ایجاد کند. بنده ۵ دوره در مجلس شورای اسلامی با وی همکاری کردم و همواره پزشکیان راسخ و راستگو بود. وی ۵ دوره رقیب بنده در حوزه انتخابیه تبریز بود اما همواره شاهد راستگویی وی بودم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همزمانی مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم موضوع مهمی است‌. زمانی که برنامه هفتم توسعه وجود دارد، رئیس جمهور به خوبی به آن استناد کرده است در حالی که در گذشته به برنامه‌های ۵ ساله کشور نهایتاً ۲۰ تا ۳۰ درصد عمل می‌شد.

منادی سفیدان ادامه داد: پزشکیان گفته است که حتماً برنامه هفتم توسعه را در دستور کار خود قرار خواهد داد و از این بهتر چه می‌خواهیم.

وی بیان کرد: الان در رأس دولت فردی است که نماینده مجلس بوده است و می‌فهمد که مشکلات مردم چیست. پزشکیان از جز به جز مشکلات کشور خبر دارد. پزشکیان از رتبه‌بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان حمایت کرد و یک فرد کاملاً آموزشی است و معاون اول رئیس جمهور هم این ویژگی را دارد.

 

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته