دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان امور دانشجویان:

رسیدن به مرجعیت علمی ایران در جهان بدون نقش آفرینی دانشگاه امکان پذیر نیست

رسیدن به مرجعیت علمی ایران در جهان بدون نقش آفرینی دانشگاه امکان پذیر نیست
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برای رسیدن به مرجعیت علمی در جهان و تحقق منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی ، بدون نقش آفرینی دانشگاه امکان پذیر نیست.
کد خبر : 927981

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه هفتادوچهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور دکتر هاشم دادا‌ش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان به میزبانی دانشگاه یاسوج  برگزار شد.

دکتر داداش‌پور ضمن قدردانی از ریاست دانشگاه یاسوج و همکارانش در میزبانی نشست اظهار داشت : این نشست با هدف آمادگی معاونت های دانشجویی در موضوع بازگشایی دانشگاه‌ها در هفته پایانی شهریور ماه برگزار گردید تا سیاست ها و رویکردها و اولویت ها تبیین شود و ما شاهد بازگشایی مطلوب و بدون هیچگونه اختلالی در حوزه خوابگاه ، تغذیه و سلامت باشیم .

رئیس سازمان امور دانشجویان از دانشگاه بعنوان عامل اصلی در تحقق مرجعیت علمی و روند توسعه و پیشرفت نام برد و افزود: دانشگاه یکی از مهمترین نهادهایی است که جامعه را برای پیشرفت و توسعه همه جانبه هدایت می نماید، دانشگاه ها به لحاظ دارا بودن دانش و فن، در سطح جهان از اعتبار زیادی برخوردارند و از عوامل عمده دگرگونی اجتماعی محسوب می‌شوند. وی در ادامه بیان داشت : دانشگاه ها باید جوانان را برای تغییرات و دگرگونیهای مداوم در جهان سراسر متحول امروزی آماده نمایند ،به همین دلیل، دانشگاه ها نمی توانند صرفآ به صلاحیت فنی و علمی خود بسنده نمایند، بلکه باید نقش فرهنگی و سیاسی خود را با توجه به ساخت اجتماعی و فرهنگی جامعه به انجام برسانند.

رئیس سازمان امور دانشجویان رویکرد انقلاب اسلامی را توسعه و تغییر با پیوست فرهنگی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : جمهوری اسلامی که مدعی مرجعیت علمی در سطح جهانی است ، بدون اهتمام ویژه به دانشگاه‌ها و افزایش هیات علمی نخبه و نیز بازنگری در ساختارها  و افزایش جذب دانشجویان بین الملل امکان پذیر نیست.

وی در ادامه به نقش خیرین در توسعه و پیشرفت دانشگاهها اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی دانشگاه های کشور را ارزیابی می‌کنیم ، به وضوح شاهد هستیم ، دانشگاه هایی که خیرین حضور پر رنگینی داشته اند ، از لحاظ فیزیکی و اجتماعی و حتی علمی، رونق و بالندگی و شکوفایی بهتر و نمایان تری برخوردار بودند و ما باید بتوانیم از ظرفیت های خیرین در گسترش و رشد مراکز آموزشی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

دکتر داداش‌پور در پایان به ارزیابی عملکرد معاونت های دانشجویی در موضوع تغذیه ، خوابگاه ، مشاوره و سلامت ، ورزش و بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت : این ارزیابی عملکرد در راستای شناخت نقاط قوت و ضعف و بهبود وضعیت امور مربوط به دانشجویان و تقدیر از معاونان کوشا و ساعی انجام می‌شود و باید همه تلاش کنند تا مسائل مربوط به امور دانشجویان به نحو احسن بررسی و هر گونه وجود مشکلی از سر راه برداشته شود و دانشجویان بتوانند بدون هیچ دغدغه ای به تحصیل متمرکز گردند و خانواده هایشان نیز از امنیت روحی و روانی لازم برخوردار باشند .

گفتنی است در پایان این نشست از معاونت های برتر دانشجویی با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته