دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1395 - 15:12
در گفت‌وگو با آنا

صوفی: متولیان و مدعیان بی‌شمار حوزه فرهنگ، دلیل بی‌تمایلی به کمیسیون فرهنگی است/ فراکسیون امید برای حضور جدی‌تر در کمیسیون شوراها برنامه‌ریزی کند

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران در پاسخ به این پرسش که «چرا برخی از اعضای فراکسیون امید در انتخابات هیأت رئیسه موقت مجلس دهم به ریاست آقای عارف رأی ندادند؟»، تصریح کرد: اینکه چرا بعضی از اعضای فراکسیون امید به آقای عارف رأی ندادند به ناهماهنگی میان برخی از اعضای لیست امید برمی‌گردد. بیشتر اعضای لیست امید جزو حزب اعتدال و توسعه بودند یا با آن ارتباط داشتند.
کد خبر : 92774

علی صوفی، رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، وی با اشاره به اینکه «اکثر اعضا به دلیل ائتلاف با اعتدال و توسعه در لیست قرار گرفتند»، تأکید کرد: آن‌ها بدون هماهنگی به ریاست آقای لاریجانی رأی دادند؛ البته دلایل اصلی این موضوع هنوز مشخص نیست.


ما در آینده انتخابات شوراها را در پیش داریم و باید به این فراکسیون توجه بیشتری داشته باشیم


وزیر تعاون دولت سیدمحمد خاتمی درباره استقبال کم اعضای فراکسیون امید برای حضور و عضویت در فراکسیون‌های شوراها و فرهنگی توضیح داد: فراکسیون امید بعد از تعیین نهایی هیأت رئیسه دائم تدابیری را برای انسجام هرچه بیشتر این مسأله ترتیب داده است چراکه هر یک از کمیسیون‌ها از اهمیت‌های بسزایی برخوردار هستند.


صوفی اظهار کرد: توزیع نمایندگان به کمیسیون‌ها و ریاست آن‌ها برای فراکسیون امید بسیار مهم تلقی می‌شود. ضمن اینکه نقش اعضای فراکسیون امید در کمیسیون‌های مختلف باید تأثیرگذار باشد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «کمیسیون‎های شوراها و فرهنگی برای فراکسیون امید ارزشمند تلقی می‌شوند»، بیان کرد: ما در آینده انتخابات شوراها را در پیش داریم و باید به این فراکسیون توجه بیشتری داشته باشیم. البته انتقادات را مبنی بر اقبال کم اعضای فراکسیون امید به این کمیسیون تأیید می‌کنم.


وی افزود: فکر می‌کنم فراکسیون امید در این رابطه تجدیدنظر خواهد کرد تا اتفاقات بهتری در مورد ترکیب کمیسیون‌ها به وقوع بپیوندد.


صوفی درباره دلایل اقبال کم اعضای فراکسیون امید به کمیسیون فرهنگی گفت: مسائل فرهنگی در کشور با چالش‌های فراوانی روبه‌روست چراکه اغلب نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی درباره مؤثر بودن در این کمیسیون دچار تردید شده‌اند.


استاندار بوشهر در دولت میرحسین موسوی با بیان اینکه «نمایندگان قبل از عضویت در کمیسیون فرهنگی از خود می‎پرسند که آیا می‌توانند با وضعیت موجود در جامعه نسبت به مسائل فرهنگی کارگشا باشند یا خیر؟»، اظهار کرد: متولیان و مدعیان بسیاری در رابطه با مسائل فرهنگی وجود دارد. به این معنا که متولیان قدرتمندی مانند روحانیون و حوزه‌های علمیه در پشت سر مسائل فرهنگی وجود دارد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان افزود: با توجه به نکاتی که پیش‌تر به آن اشاره کردم، این مدعیان و متولیان ممکن است نمایندگان را به چالش بکشند و به این جهت برخی از نمایندگان تمایلی به عضویت در کمیسیون فرهنگی ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته