دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زالی:

وزیر پیشنهادی بهداشت با دغدغه‌های نظام سلامت آشناست

وزیر پیشنهادی بهداشت با دغدغه‌های نظام سلامت آشناست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سوابق محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و همچنین نگاه حمایتی و غیرسیاسی کمیسیون بهداشت و درمان به وزرای بهداشت دولت‌های ادوار گذشته، گفت: امیدواریم دکتر ظفرقندی در سایه تجارب خود با کسب نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر چه سریعتر سکانداری وزارت بهداشت را بر عهده بگیرد.
کد خبر : 927645

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا، علیرضا زالی با اشاره به نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: تجربه شیرین دفاع مقدس و حضور پرافتخار جامعه پزشکی برای دفاع از مرز‌های غیرت و شرف ایرانی، تابلوی درخشانی از حضور پزشکان و نظام پرافتخار سلامت در برهه‌های حساس تاریخی این سرزمین به جای گذاشت.

وی با بیان اینکه شاید یکی از دلایل این افتخار‌آفرینی پرهیز از نگاه سیاسی و سلیقه‌ای بود، افزود: امروزه بسیاری از یادگاران دوران تیم‌های اضطراری در گروه‌های مختلف سیاسی عضویت دارند و این موضوع نشان می‌دهد که دفاع مقدس این توانایی را داشت که در ذیل تیم‌های اضطراری سلایق مختلف را گردهم آورد و همین صحنه زیبا را در دوران مقابله با همه‌گیری کرونا نیز دیدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: در دوران مقابله با کرونا دیدیم که جامعه خدوم سلامت علی‌رغم تمام کم‌مهری‌هایی که در سالیان گذشته صورت گرفته بود، به دور از هرگونه جناح‌بندی سیاسی نقش موثر خود را ایفا کردند.

 زالی تاکید کرد: امروز برای ما فرض است که شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که نظام سلامت و در راس آن وزارت بهداشت که نقش مهمی در تولیت نظام سلامت و در سایه برنامه توسعه هفتم دارد، از نگاه سیاسی پرهیز کند.

وی با اشاره به سوابق دکترظفرقندی در عرصه‌های گوناگون، تصریح کرد: سوابق دکتر ظفرقندی در عرصه‌های گوناگون که از جمله آنها می‌توان به تلاش‌های ایشان در دوران دفاع مقدس، آشنایی با دغدغه‌های صنفی به دلیل حضور در سازمان نظام پزشکی و همچنین سابقه ایشان در اداره یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد؛ به اندازه کافی شرایط را از نظر جمع جبری تجربیات مورد لزوم فراهم کرده است.

زالی ادامه داد: انشالله این توفیق حاصل شود که ایشان در سایه تجارب خود با کسب نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هر چه سریعتر سکانداری وزارت بهداشت را بر عهده بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه با توجه به اینکه در حال حاضر حضور جامعه پزشکی در دولت حضور موثرتر و فراگیرتری نسبت به سنوات قبل تلقی می‌شود، گفت: باید از این فرصت استثنایی برای نظام سلامت و رفع چالش‌های این حوزه استفاده کرد.

زالی افزود: خوشبختانه کمیسیون بهداشت و درمان با نگاه غیر سیاسی همواره حامی برنامه‌های سلامت در کشور است و نگاه این کمیسیون برای هر یک از وزرا در هر دولتی نگاهی حمایتی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان غالبا افراد با تجربه و صاحب ایده در بخش‌های مختلف و بسیاری از آنان افراد پیشکسوت عرصه سلامت هستند، حتما همچون سنوات و ادوار گذشته شاهد همگرایی بین وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای کمک به نظام سلامت باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال اولین سال اجرای برنامه توسعه هفتم است، همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم که مجموعه وزارت بهداشت بدون حاشیه، رای اعتماد و حمایت مستمر و پیوسته مجلس شورای اسلامی را کسب کند تا شرایط لازم برای تحقق مفاد برنامه توسعه هفتم در وزارت بهداشت مهیا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته