دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

ظفرقندی پیشنهاد نهایی دولت پزشکیان

ظفرقندی پیشنهاد نهایی دولت پزشکیان
ظفرقندی پیشنهاد نهایی دولت پزشکیان برای وزارتخانه بهداشت است و حالا رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تکلیف وزراتخانه بهداشت را مشخص می ‌کند.
کد خبر : 926989

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمدرضا ظفرقندی متولد ۱۳۳۷  فوق تخصص جراحی عروق، و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی پزشک و متخصص جراحی عمومی و یکی از چهره‌های برجسته و شناخته‌شده در حوزه پزشکی در ایران است و به دلیل فعالیت‌های گسترده‌اش در عرصه پزشکی، همچنین حضور در عرصه‌های مدیریتی و صنفی، به یکی از افراد بانفوذ در جامعه پزشکی ایران تبدیل شده است.

محمدرضا ظفرقندی دارای سوابق گسترده‌ای در حوزه پزشکی، مدیریت صنفی و فعالیت‌های دانشگاهی است. 

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد همچنین در سال‌های گذشته مسئولیت‌های متعددی را بر عهده داشته است، از جمله ریاست سازمان نظام پزشکی ایران که یکی از مهم‌ترین نهادهای صنفی و حرفه‌ای پزشکان در این کشور محسوب می‌شود. او همچنین در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان استاد و مدیر بخش جراحی فعالیت داشته است.

علاوه بر مسئولیت‌های حرفه‌ای، ظفرقندی در دوران فعالیت‌های خود در نظام پزشکی ایران به دلیل دیدگاه‌ها و مواضعش در مسائل صنفی و اجتماعی مربوط به جامعه پزشکان و نظام سلامت ایران، مورد توجه و گاهاً بحث و جدل قرار گرفته است.

وی پایه گذار رشته جراحی عروق را در بیمارستان سینا و تحقیقات مفصلی نیز در حوزه مجروحان شیمیایی و تروما انجام داد که هنوز ادامه دارد همچنین از سال ۷۶ نیز به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد عرصه اجرایی شد و در این دوره نیز اقدامات ارزشمندی انجام دادکه تصویب طرح توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران از خیابان کارگر تا خیابان وصال و از بلوار کشاورز تا خیابان انقلاب یکی از آنهاست.

دکتری پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله سوابق تحصیلی ظفرقندی است. وی در سال ۱۳۸۳نیز به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

ظفرقندی چندین دوره به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی ایران فعالیت داشته است. این سازمان یکی از مهم‌ترین نهادهای صنفی و حرفه‌ای پزشکان در ایران است که وظیفه دفاع از حقوق پزشکان و تنظیم روابط حرفه‌ای آنان را بر عهده دارد.

وی مقالات متعددی در زمینه جراحی عمومی و مسائل مربوط به نظام سلامت در مجلات علمی منتشر کرده است.

او به عنوان سخنران در بسیاری از کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی حضور یافته و در خصوص مسائل مختلف پزشکی و سلامت عمومی به ارائه مطالب پرداخته است و به دلیل فعالیت‌های علمی و پژوهشی، جوایز متعددی را دریافت کرده است.

فعالیت های اجرایی وی به این شرح است:
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳۷۶ - ۱۳۸۴
 
دبیر هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳۷۶ - ۱۳۸۴
 
عضو هیات امنای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور ۱۳۷۸
 
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ۱۳۷۹ - ۱۳۸۳
 
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران (دو دوره) ۱۳۷۹ - ۱۳۸۳ / ۱۳۹۷ - ۱۴۰۰
 
عضو شورای عالی بیمه خدمات درمانی ۱۳۷۹
 
مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۳۹۲ - ۱۴۰۱
 
رئیس مرکز تحقیقات تروما و جراحی سینا ۱۳۹۲ تا کنون
 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی ۱۳۹۶ - ۱۳۹۷
 
رئیس انجمن جراحی عروق ایران ۱۳۹۸ تا کنون
 
رئیس انجمن علمی ترومای ایران ۱۳۹۶ - ۱۴۰۰

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته