دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

میزان تحصیلات دانشگاهی وزاری پیشنهادی دولت چهاردهم چقدر است؟

میزان تحصیلات دانشگاهی وزاری پیشنهادی دولت چهاردهم چقدر است؟
وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم صبح یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ برای رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی شدند در میان سوابق علمی و دانشگاهی این افراد ممکن است جالب باشد.
کد خبر : 926986

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور وزرای پیشنهادی را برای کسب رأی اعتماد از نمایندگان مردم در خانه ملت معرفی کرد که سوابق علمی هرکدام از آنها را در ادامه می‌خوانید. 

حسین سیمایی صراف، گزینه پیشنهادی وزارت علوم

حسین سیمایی صراف (زاده یک فروردین ۱۳۴۷) حقوقدارن، سیاستمدار، دانش آموخته لیسانس حقوق از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و دکتری خصوصی از دانشگاه شهیدبهشتی است.

همچنین، سال ۱۳۶۶ با شرکت در کنکور رتبه اول را کسب کرد. 

پژوهشگر برتر دانشگاه در سال ۱۳۹۲، برنده دوره چهارم کتاب سال حوزه علمیه قم، برگزیده دوره هفتم جشنواره بین المللی فارابی و رتبه اول بیست و سومین کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران از جمله افتخارات وی است. 

از سوابق آموزشی وی می‌توان به  تدریس حقوق مدنی، حقوق تجارت، داوری بازرگانی بین المللی، تجارت بین الملل و حقوق اسلامی (فقه، قواعد فقه و اصول فقه) در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، از سال ۱۳۷۶ تا کنون، در دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه قم، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه امام حسین علیه السلام و تدریسِ فقه، اصول فقه، منطق و ادبیات عرب در حوزه‌های علمیه مشهد و قم اشاره کرد. 

علیرضا کاظمی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی (متولد ۱۳۴۴ مشهد) تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

اسکندر مومنی، گزینه پیشنهادی وزارت کشور

اسکندر مؤمنی، متولد ۱۳۴۱ در قائم‌شهر و دارای دکترای امنیت ملی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی است.

عباس عراقچی، گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه

سیدعباس عراقچی دیپلمات و سیاستمدار ایرانی که دانش آموخته کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و مدرک دکتری اندیشه‌های سیاسی از دانشگاه کنت است. 

از فعالیت‌های علمی عراقچی می‌توان به رتبهٔ اول پژوهشگر برگزیدهٔ وزارت امور خارجه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (۱۳۸۴)، عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین‌الملل با رتبهٔ استادیاری (از ۱۳۸۴ تاکنون)، عضو شورای راهبردی سیاست خارجی وزارت امور خارجه (از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶)، عضو کمیسیون علوم اجتماعی و تربیتی شورای پژوهش‌های علمی کشور (۱۳۷۸)، سردبیر مجلهٔ سیاست خارجی (از ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹)، عضو هیئت تحریریهٔ مجلهٔ سیاست خارجی (از ۱۳۷۷ تاکنون)، عضو هیئت تحریریهٔ همشهری دیپلماتیک (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶) و استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه اشاره کرد. 

عبدالناصرهمتی، گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد

عبدالناصر همتی سیاستمدار و اقتصاددان ایرانی و دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری علوم اقتصادی از دانشگاه تهران است. 

از سوابق علمی وی می‌توان دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران  و مدرس اقتصاد انرژی و اقتصاد کلان در دانشگاه‌های ایران اشاره کرد. 

سیدعباس صالحی، گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیدعباس صالحی متولد ۱۳۴۳ در مشهد و دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد. صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

صالحی همچنین ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی را نیز بر عهده دارد.

احمددنیا مالی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش

احمددنیامالی (زاده ۱۳۳۹ در بندرانزلی) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی و ورزشی ایران و دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

ستار هاشمی، گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات

ستارهاشمی متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج و هیئت علمی دانشگاه شیراز و دارای مدرک کارشناسی سخت‌افزار از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد و دکترای هوش مصنوعی به‌طور مشترک از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا گرفته است.

وی پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و استاد نمونه آموزشی همین دانشکده در ۱۳۹۳ و جزء «دو درصد دانشمندان برتر جهان» قرار دارد. دانشنامه سیویلیکا در معرفی هاشمی به ۳۷ مقاله کنفرانسی و ۵ مقاله ژورنالی او در مجلات داخل کشور و مشارکتش در انتشار ۴۳ مقاله ISI اشاره کرده است.

سیداسماعیل خطیب، گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت چهاردهم 

سیداسماعیل خطیب متولد ۳ شهریور ۱۳۴۰ وزیر اطلاعات دولت سیزدهم که به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات در دولت چهاردهم معرفی شده است.

ظفرقندی، گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت 

محمدرضا ظفرقندی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد. وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.

ظفرقندی در سال ۱۳۸۳به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

میدری، گزینه پیشنهادی وزارت کار 

احمد میدری (متولد ۱۳۴۲ در آبادان) اقتصاددان ایرانی و دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است.
میدری سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را نیز دارد و در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است.

فرزانه صادق مالواجرد، گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی 

مالواجرد متولد ۱۳۵۵ و دانش آموخته کارشناسی ارشد شهرسازی است که پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت داشته است.

پاک نژاد، گزینه پیشنهادی وزارت نفت

محسن پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. 

صالحی امیری، گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی 

محمدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی و دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است.
وی دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و مدیر گروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی این دانشگاه است.

علی آبادی، گزینه پیشنهادی وزارت نیرو

عباس علی آبادی (زاده ۱۳۴۰ در اراک) و دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است.
وی پیشینهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را در کارنامه خود دارد. 

رحیمی، گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری

امیرحسین رحیمی (زاه ۱۳۴۷ در ملایر) سیاستمدار ایرانی و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است.

نصیرزاده، گزینه پیشنهادی وزارت دفاع 

 عزیز نصیرزاده (زاده ۱۳۴۳) پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش و طی دوره‌های آموزشی در ایران و پاکستان، به گردان تاکتیکی هواپیمای اف-۱۴ پیوست. 

سید محمد اتابک، گزینه پیشنهادی وزارت صمت

اتابک متولد سال ۱۳۳۷ و دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است.

غلامرضا نوری قزلجه گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی

نوری متولد سال ۱۳۴۹ از بستان آباد و فوق لیسانس مهندسی کشاورزی دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزرا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته