دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پورثانی: ۹۴۴ هزار نمون‌برگ هدایت تحصیلی صادر کردیم

پورثانی: ۹۴۴ هزار نمون‌برگ هدایت تحصیلی صادر کردیم
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ما ۸۷۰ هزار نمون برگ در مرحله اول، ۴۵ هزار نمون‌برگ در مرحله دوم، ۲۴ هزار و ۵۰۰ نمون‌برگ در مرحله سوم و ۴ هزار و ۵۰۰ نمون برگ در مرحله چهارم و در مجموع ۹۴۴ هزار نمون برگ هدایت تحصیلی صادر کردیم.
کد خبر : 926344

گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ انتخاب رشته یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی برای هر دانش‌آموزی است و فرآیند هدایت تحصیلی، دانش‌آموزان را در این مرحله یاری می‌رساند. دانش‌آموزان گاهی اوقات استعدادهای خود را برای انتخاب رشته در رشته‌های مختلف نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نمی‌شناسند و نمی‌توانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

حجت الاسلام محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان باید هدایت تحصیلی را برای انتخاب درست جدی بگیرند، در گفتگو با خبرنگارگروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: هدایت تحصیلی که انجام دادیم، دارای سه مرحله پیوست است. یک مرحله برای دانش‌آموزان تجدیدی و مرحله دیگر برای دانش آموزان بدون رشته است که باید برای آنها یک فرم شش امضا تهیه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سومین مرحله مربوط به دانش‌آموزانی است که باید امتحان جبران بدهند؛ همچنین اگر سه مرحله انجام نشود، گزارش دقیقی از میزان هدایت  دانش آموزان مشخص نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما ۸۷۰ هزار نمون برگ در مرحله اول داشتیم، ابراز کرد: ۴۵ هزار نمون‌برگ در مرحله دوم، ۲۴ هزار و ۵۰۰ نمون‌برگ در مرحله سوم و ۴ هزار و ۵۰۰ نمون برگ در مرحله چهارم و در مجموع  ۹۴۴ هزار نمون برگ هدایت تحصیلی صادر کردیم.  

پورثانی با بیان اینکه ۸۹۱ نفر به رشته فنی تمایل داشتند، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴ نفر به رشته کار و دانش رغبت نشان دادند و تا ۱۵ مردادماه  ۱۰۸ هزار نفر به رشته‌های نظری، تمایل داشتند؛ در مجموع ۱۴۲ هزار نفر بوده است، اما این آمار مربوط به تا ۱۵ مردادماه است و این آمار باید تا ۱۵ شهریور ماه به روز رسانی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته