دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اتوبوس‌های تازه نفس و رونق حمل و نقل عمومی در شهر

اتوبوس‌های تازه نفس و رونق حمل و نقل عمومی در شهر
توسعه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان است که در راستای تامین و بهسازی آن راهکارهایی پیش رو وجود دارد.
کد خبر : 921856

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، توسعه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان است که در راستای تامین و بهسازی آن دو راهکار پیش رو وجود دارد یکی بهره مندی از ظرفیت تولید داخلی و دیگری واردات.

به گفته محسن هرمزی تعداد ۷ هزار اتوبوس برای تردد شهروندان در تهران نیاز است و اکنون دو هزار و ۱۶۷ دستگاه اتوبوس در خطوط مشغول خدمت‌رسانی هستند.

در این راستای تامین و توسعه اتوبوس مدیریت شهری از همان ابتدا بر آن شد تا از طریق واردات و همچنین همکاری با تولیدکنندگان داخلی این کمبود را که میراث دوران گذشتگان است تامین و به ناوگان حمل و نقل عمومی رونق دهد.

با توجه به دو مسیر پیش روی شهرداری و اقدامات صورت گرفته شواهد نشان می‌دهد تولیدکنندگان داخلی اقبال بسیار خوبی از این امر داشته و به طوری که به گفته یکی از شرکت‌های تولید کننده داخلی در سالیان گذشته از آنها اتوبوس خریداری نکرده است و در حال حاضر آنها در دو نوبت کار می‌کنند.

این تولیدکننده داخلی اتوبوس عنوان کرده است که اگر پرداختی‌ها به موقع صورت گیرد این ظرفیت وجود دارد که در سال جاری در حدود ۲ هزارو ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تازه نفس و جدید تولید کنند.

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم در این خصوص گفته است براساس قرارداد‌های منعقد شده با خودروسازان داخلی با جدیت بحث تحویل اتوبوس‌ها را برای افزایش ظرفیت خدمات‌رسانی ناوگان دنبال می‌کنیم که مصداق بارز آن ۱۰۰ دستگاه اتوبوسی است که از محل قرارداد با دو شرکت اسنا و عقاب افشان تامین و رونمایی شد.

مشاهدات و مستندات حاکی از آن است که این ۱۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی تک کابین و از نشان اسکانیا و کینگ لانگ بوده، که با برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از انجام مقدمات اولیه و نصب تجهیزات لازم، در خطوط پهنه شرقی و جنوب تهران به به منظور رفاه شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

از ابتدای دوره مدیریت شهری فعلی تاکنون ۹۴۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و ۴۵۶ دستگاه به طور کامل بازسازی شده و علاوه بر خرید دستگاه‌ها تجهیزات جدید برای نوسازی ناوگان فرسوده پایتخت، تعمیرات و اورهال اتوبوس‌های فعال نیز به صورت مستمر در حال انجام است.

همچنین به گفته محسن هرمزی سال جاری در حوزه توسعه ناوگان حمل ونقل پررونق خواهد بود چراکه براساس اهداف تعیین شده قسمت عمده‌ای از قرارداد‌های منعقد شده برای تأمین ناوگان حمل و نقلی تهران امسال محقق خواهد شد. وی عنوان کرده است، از ابتدای مدیریت فعلی شهری تاکنون، ۴۶۴ دستگاه به طور کامل بازسازی شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم با تحقق قرارداد‌های بسته شده برای خرید اتوبوس‌های جدید، تحول بزرگی در ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل شهر تهران اتفاق بیفتد.

گفتنی است معاون حمل و نقل شهرداری تهران اظهار کرده است، قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز در حال پیگیری است که پارت اول آن ساخته خواهد شد و به تدریج به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه می‌شود. امید است با تحقق قرارداد‌های بسته شده برای خرید اتوبوس‌های جدید، شاهد تحول بزرگی در ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل شهر تهران رقم بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته