مطالبهگری بُعد مهم امر به معروف و نهی از منکر است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست علمی «نقش نظامهای تعلیم و تربیت در احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر» با حضور پژمان تقیپور بیرگانی، معاون پژوهش و فناوری و حجتالاسلام محمود حزبهزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، غلامحسین مکتبی معاون فرهنگی دانشجویی و سیدعلی مرعشی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، هادی بویری معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان به همراه جمعی از استادان و فرهیختگان از دانشگاههای اهواز، ادارهکل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در این نشست نهادهای متولی امر به معروف و نهی از منکر را نهتنها آموزش و پرورش و دانشگاه، بلکه خانواده، مساجد و حتی صدا و سیما برشمرد.
مکتبی، مطالبهگری را بُعد مهمی از دو واجب امر به معروف و نهی از منکر دانست و در این راه آموزش دو اصل «مسئولیتپذیری فردی و اجتماعی» و «انتقاد کردن» را دارای اهمیت فراوان عنوان کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، راهکارهایی همچون اصلاح نگرش مسئولان فرهنگی، ایجاد هماهنگی بین ساختارهای فرهنگی و هنری کشور، اصلاح زیرساختها و تلاش برای پاسخ به شبهات ذهنی دانشآموزان و دانشجویان را در این زمینه راهگشا خواند.
حزبهزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، گره نزدن معروفها و منکرها به زندگی فردی و اجتماعی افراد و بیگانه بودن آنها با مصادیق این دو را از عوامل جاری نشدن معروف و عدم ممانعت از وقوع منکر در سطح جامعه عنوان و تبیین کرد: علاوه بر محدود کردن معروف و منکر به برخی مصادیق خاص و عدم بسط این دو مفهوم به سایر مصادیق، ورود نامناسب به این مقوله و شیوههای نامناسب انجام آن نیز در این زمینه مؤثر است.
انتهای پیام/