دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 14:46
حجت‌الاسلام بیگی:

بیش از ۹۰ درصد محتوای علوم انسانی غیربومی است

بیش از ۹۰ درصد محتوای علوم انسانی غیربومی است
مسئول مؤسسه نهج‌البلاغه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: امروزه بیش از ۹۰ درصد از محتوای علوم انسانی، برگرفته از علوم انسانی غیربومی است، در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید کرده‌اند.
کد خبر : 916736

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی مسئول مؤسسه نهج‌البلاغه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در آیین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر بر ضرورت بومی‌سازی علوم انسانی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

وی اضافه کرد: امروزه بیش از ۹۰ درصد از محتوای علوم انسانی، برگرفته از علوم انسانی غیربومی است، در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید کرده‌اند؛ بنابراین این جریان‌سازی باید در دانشگاه شروع شود.

مسئول مؤسسه نهج‌البلاغه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دانشگاه را مبدأ همه تحولات دانست و توضیح داد: اگر قرار باشد علوم انسانی و سایر علوم دانشگاهی در مسیر رشد و تعالی بشریت باشد این حرکت باید از دانشگاه آغاز شود و با برنامه‌ریزی نظام‌مند همه علوم را با تمدن اسلامی پیوند دهیم.

بیگی با بیان نقش و جایگاه نهج‌البلاغه در زندگی انسان یادآور شد: کلام امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام به‌عنوان معلم ثانی و نهج‌البلاغه به‌عنوان کتاب ثانی بشر و کتاب انسان‌ساز، نقش اساسی در همه ابعاد زندگی بشر و کیفیت‌بخشی به زندگی انسان دارد.

وی متذکر شد: از این رو دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته میدان‌دار ترویج و حمایت‌کننده نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بوده و با انجام کار‌های علمی دقیق، برنامه‌ریزی شده، ساختارمند و منظم در بهره‌مندی از این گنجینه بی‌بدیل پیشگام بوده است.

مسئول مؤسسه نهج‌البلاغه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل از سوی دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره لزوم توجه به نهج‌البلاغه در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی اضافه کرد: در این بخشنامه بر دو اقدام مهم تأکید شده، نخست مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه و دیگری برنامه‌ریزی علمی نهج‌البلاغه.

بیگی در ادامه توضیح داد: امید است با اقدام آگاهانه و جهادی بتوان استفاده و بهره بیشتری از این کتاب عظیم برد و در عرصه‌های مختلف با تأسی از رهنمود‌های نهج‌البلاغه شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم.

وی با دعوت از استادان و دانشجویان به مشارکت در برنامه‌های عملی نهج‌البلاغه، عنوان کرد: متأسفانه تولید محتوا در زمینه‌های نهج‌البلاغه و قرآنی در فضای مجازی کم بوده؛ بنابراین از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه که عاشق امیرالمؤمنین(ع) و نهج‌البلاغه هستند دعوت می‌کنیم با تولید محتوا‌های اثربخش درراستای جریان‌سازی صحیح نهج‌البلاغه اقدام مؤثر داشته باشند.

مسئول مؤسسه نهج‌البلاغه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از مدرسه عالی مهارتی سیستم‌های انتقال قدرت، شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و آزمایشگاه نسل ۴ دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر بازدید و جایگاه این دانشگاه را به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح استان اصفهان در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ممتاز توصیف کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته