دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1403 - 14:55

پوستر چهارمین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی رونمایی شد

پوستر چهارمین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی رونمایی شد
پوستر چهارمین جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های نبوی با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد رونمایی شد.
کد خبر : 921064

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پوستر چهارمین جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های نبوی در جلسه شورای اداری استان با حضور مسئولان دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان شمالی و سایر اعضای شورای اداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد رونمایی شد.

جواد عبدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی از سری جشنواره‌های امامت و مهدویت بوده که دبیرخانه دائمی آن از چهار سال قبل به‌طور پیاپی و به‌صورت ملی در این واحد دانشگاهی آغاز به کار کرده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته جشنواره آوا‌ها و نوا‌های خراسان بین ۳۲ استان مقام نخست را کسب کرده و امسال نیز با همراهی کانون‌های فرهنگی و تشکل دانشجویی برای حفظ این عنوان تلاش خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با بیان اینکه ۴۰ درصد برنامه‌های مربوط به جشنواره انجام شده، افزود: پوستر چهارمین جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های توسط رؤیا جاجوندیان معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیئت علمی واحد بجنورد و دبیر تخصصی جشنواره، طراحی شده که در آن از نماد‌های ملی، مذهبی، بومی، محلی، فورکلور و موسیقیایی بهره گرفته و خوشنویسی متن پوستر توسط خلیل رستمی بجنوردی کارمند بازنشسته واحد بجنورد و استاد ممتاز خوشنویسی انجام شده که از نماد‌های موسیقی؛ پنج خط حامل نت‌های موسیقی بهره گرفته است.

عبدی بیان کرد: در این پوستر از نماد‌های مذهبی ازجمله؛ رنگ گنبد خضراء آرامگاه پیامبر اکرم(ص)، نماد‌های بومی محلی؛ نقش‌های دیوار آیینه خانم مفخم یکی از آثار باستانی دوره قاجار بجنورد بهره گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این پوستر چهار مرتبه نام مبارک محمد(ص) تکرار شده که نشان از چهارمین دوره جشنواره است، چهار خط موجود نشان از چهار زبان ترکی، کرمانجی، تاتی و ترکمنی خراسان شمالی بوده که هریک فرهنگ و موسیقی مقامی و فورکلور خاص خود را دارد. لوگوی مؤسسه امامت و مهدویت و دانشگاه آزاد اسلامی در سمت چپ و راست پوستر مطابق با استاندارد اعلام شده از سوی موسسه قرار داده شده است.پ

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ادامه داد: محورها، عناوین و بخش‌های مختلف چهارمین جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های نبوی خراسان شمالی در قسمت پایین پوستر درج شده که امسال محور اصلی زیارت جامعه کبیره بوده؛ تاکنون چهار جلسه سیاست‌گذاری با اعضای کمیته استانی جشنواره برگزار شده و احکام دبیر تخصصی، مسئول دبیرخانه، رابط خبری و راهبر سایت صادر شده است.

عبدی تبیین کرد: یازدهم بهمن سال جاری و همزمان با عید سعید مبعث اختتامیه جشنواره با حضور هنرمندان، پیشکسوتان عرصه موسیقی و علاقه‌مندان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب